tökeröt kommentit raskaudesta mummolta....
mitä mieltä, kyseessä oma äitini...kun sai kuulla että odotan kolmatta lastamme, ensi kommentti häneltä - OLIKO SE VAHINKO ?!!? ja nyt kun odotin neljättä ja sain alkuraskauden keskenmenon jota en hänelle kertonut mutta tuli muulla tapaa hänelle ilmi että jotain vialla kun jouduin käymään pari kertaa sairaalassa...kyseli sitten kovin mikä minulla on ja kaikki kun oli viimein ok kerroin hänelle että ei mitään erikoista kaikki kuulemma nyt kunnossa niin sanoi - ELÄ VAAN SANO ETTÄ SINÄ OLET TAAS RASKAANA!?!?
omasta mielestäni nämä ovat tosi tökeröitä kommentteja ja vielä omalta äidiltäni...loukkaa kyllä että hän ajattelee näin mahdollisista omista lapsenlapsistaan....
Kommentit (23)
Joskus äidit eivät ymmärrä että aikuiset lapset elävät omaa elämäänsä niinkuin haluavat.
Minä itse olen uraäidin ainut lapsi ja äidilleni oli myrkkyä että me halusimme 2 lasta ja minä olen kotiäiti!
:(
Maailman isoin onnettomuus, että tytär on raskaana? Miksi hänelle on noin kova paikka tuo?
Lopeta kaikki yhteydenpito. Tai kysy siltä että onki hänellä jokin ongelma asian kanssa.
Minulla on kaksi lasta ja oma äiti kysyi kummallakin kerralla ekaksi, että oliko vahinko ennen kuin edes onnitteli. Jossain vaiheessa minulta lipsahti, että kolme lasta olisi mukava määrä, johon äiti huudahti, että ei missään nimessä, kyllä kaksi teille riittää. Onneksi oli mies kuulemassa, äiti näki miehen naamasta, että kohta hänelle tulee lähtö meiltä ja äiti rupesi perumaan puheitaan. Äidin suusta on kyllä tullut vaikka minkälaisia sammakoita muutenkin.
Ehlä ongelma ei ole äitisi suhteessa lapsenlapsiin. Ehkä hän ei vaan pidä sinua ja miestäsi kovinkaan kummoisina kasvattajina. Mikä kuulostaa tietenkin hirveältä, mutta loogiselta.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 12:50"]
Ehlä ongelma ei ole äitisi suhteessa lapsenlapsiin. Ehkä hän ei vaan pidä sinua ja miestäsi kovinkaan kummoisina kasvattajina. Mikä kuulostaa tietenkin hirveältä, mutta loogiselta.
[/quote]
Tai hän ei vaan jaksa enää yhtää hoidettavaa.
no tuohon kasvatus asiaan en kyllä jaksa oikein edes kommentoida mutta tästä ei kyllä pitäisi olla kysymys...mielestämme olemme ihan normi vanhempia, rakkautta, aikaa ja rajoja riittää..ja itse olemme kyllä lapsemme hoitaneet tähänkin saakka. mummolassa vierailevat harvoin vaikka lähellä asuukin..esikoinen siellä omasta halustaan yöpynyt jokusen kerran , kakkonen vain kerran ja kolmonen ei kertaakaan ja taitaapa olla niin että kolmosen kohdallakin yhdenkäden sormissa on laskettuna ne kerrat kun on siellä ilman vanhempiaan hetken viipynyt lääkäri yms käyntien jälkeen...kai ne on ne synttärit, joulut, lahjat jotka siellä ahdistaa ja kantavat huolta minun töihin paluustani kun olen jaksanut nämä nykyiset kotona lusmuillen hoitaa itse,,,
Esikoiseni oli oikeastikin vahinko. Soitin hirveässä järkytyksen tilassa äidilleni, hän oli hetken hiljaa ja sanoi lempeällä äänellä: "Ihana uutinen. Sinusta tulee hyvä äiti." Nyt lapsia on jo kaksi.
En voi ymmärtää sitä reaktiota, jonka ap sai äidiltään.
Yllättyneenä ei auttamatta osaa sanoa niitä oikeita sanoja. Osaatko sinä aina toimia tismalleen oikein, että et esim. ole tietämättäsi töksättynyt jotain josta joku voisi loukkaantua. Meistä ei kukaan ole niin virheetön, että voisi vaatia täydellisyyttä.
Mitä hän on sanonut, kun on toipunut tilanteessa ja miten hän suhtautuu lapsenlapsiinsa.
Ei sillä ole mitään merkitystä mitä hän ajattelee, jos kohtelee lapsia asiallisesti.
Montako lasta ap:n äidillä on?
Jos hän olisi itse halunnut enemmän/molempia sukupuolia/katkeroitunut kun itsellä niin monta lasta ja haluaisi että sinä "et kokisi samaa"?
No kolmosesta ei onnitellut odotus aikana ollenkaan, kun olin synnyttämässä alkuillasta, äiti sen tiesi, ja kun kaveri viimein putkahti maailmaan 11 aikoihin yritin onnessani soittaa äidilleni uutiset hän nukkui eikä vastannut puhelimeen..soitin sitten hänen uuden miehen puhelimeen jota lapset papaksi puhuttelevat hän vain murahti että me nukutaan jo..aamulla sitten 10 aikaan tuli onnea viesti....ei hän mitenkään erikoisemmin ole suhtautunut lapsiin,normisti kai, mutta ei esim itse koskaan pyydä lapsia kylään, ei tee niiden kanssa mitään erikoista esim, käy retkillä, uimassa, kirjastossa, puistossa, kaupassa,kävelylläulkoile,ym...
eipä siinä muuten mutta lastenpuolesta vain harmittaa kun mummo heille kuitenkin tärkeä ja miten heistä olisi kivaa saada touhuta jotain ekstraa mummonsakin kanssa.....minun isäni on kuollut ja miehen puoleltakaan ei lapsenlapsiin erityisesti panosteta kun heidän puolella niitä on niin paljon, lähemmäs 20..
äidilläni on kaksi lasta , samaa sukupuolta olevaa ja luulen että hän on jossain vaiheessa tehnyt abortin meidän jälkeemme..tästä olen kuullut faktaa muualta näin aikuisiälläni..
sisaruksellani on kans kolme lasta, samaa sukupuolta ja minulle äitini heistä on taas joskus puhunut että kyllähän noilla on vielä aikaa yrittää sitä neljättä vielä myöhemmin...ajattelee kai että sisivat sen toistakin sukupuolta olevan ja kun meillä taas jo on molempia....
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:27"]
No kolmosesta ei onnitellut odotus aikana ollenkaan, kun olin synnyttämässä alkuillasta, äiti sen tiesi, ja kun kaveri viimein putkahti maailmaan 11 aikoihin yritin onnessani soittaa äidilleni uutiset hän nukkui eikä vastannut puhelimeen..soitin sitten hänen uuden miehen puhelimeen jota lapset papaksi puhuttelevat hän vain murahti että me nukutaan jo..aamulla sitten 10 aikaan tuli onnea viesti....ei hän mitenkään erikoisemmin ole suhtautunut lapsiin,normisti kai, mutta ei esim itse koskaan pyydä lapsia kylään, ei tee niiden kanssa mitään erikoista esim, käy retkillä, uimassa, kirjastossa, puistossa, kaupassa,kävelylläulkoile,ym...
eipä siinä muuten mutta lastenpuolesta vain harmittaa kun mummo heille kuitenkin tärkeä ja miten heistä olisi kivaa saada touhuta jotain ekstraa mummonsakin kanssa.....minun isäni on kuollut ja miehen puoleltakaan ei lapsenlapsiin erityisesti panosteta kun heidän puolella niitä on niin paljon, lähemmäs 20..
[/quote]
Isovanhemmilla on oikeus suhtautua sinun lapsiin neutraalisti. Ei kaikilla on lapsia siksi, että heillä olisi itselläkään ollut aikoinaan aitoa halua olla vanhempi vaan niitä tuli kun se oli silloin yhteiskunnassa ihanne ja normi. Lasten asema "palvottuina" on nostanut päätään vasta ihan lähiaikoinen ja tälläinen lasten silmin asioiden näkeminen on nykyäitiyttä.
Sinulle lapset on ykkösiä, mutta et voi sitä odottaa muilta. Olishan se hienoo, että olisi ihanne maailma, mutta nyt pitää vaan oppia elämään sen kanssa, että ei sitä ole ja eikä ottaa joka sanasta itseensä ja kiukutella kuin pikkulapsi, jos kaikki ei mene niin kuin sinä haluat.
Äitisi käytös on sitä tämän ajan itsekyyttä! Onko äitisi käytöksen hämmästely sitä sinultakin, kun odotat että hän eläisi sinun elämää iloitsemalla samoista asioista ja sinun lapsesi olisi hänen elämän keskipiste.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:32"]
äidilläni on kaksi lasta , samaa sukupuolta olevaa ja luulen että hän on jossain vaiheessa tehnyt abortin meidän jälkeemme..tästä olen kuullut faktaa muualta näin aikuisiälläni..
sisaruksellani on kans kolme lasta, samaa sukupuolta ja minulle äitini heistä on taas joskus puhunut että kyllähän noilla on vielä aikaa yrittää sitä neljättä vielä myöhemmin...ajattelee kai että sisivat sen toistakin sukupuolta olevan ja kun meillä taas jo on molempia....
[/quote]
Tiedän muutaman isoäidin joilla on samantyylinen ajattelu kuin omallasi. Eli 2 lasta tyttö ja poika niin on hyvä. Jos tytön ja pojan jälkeenkin haluaa lisää ei ole hyvä mutta jos kaikki ovat samaa sukupuolta niin silloin on ok koittaa saada sitä toista oleva.
Anoppini sanoi oudosti kun sain esikoisen. "Hyvä että tuli poika, nyt ei ole pakko koittaa edes sitä toista ellei nyt sitä tyttöä halua".
Hänellä on itsellään kaksi lasta, esikoinen on tyttö ja sitten mieheni on poika. Onneksi mies tai käly eivät kuulleet tuota! Niin ja meillä on kaksi lasta poika ja tyttö. -14-
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:27"]
[/quote]
Eiköhän sinun äidillä ole jo lupa elää omaa elämäänsä kun on saanut sinut aikuisuuteen, eikä valvoa puhelin kädessä, jos sinulle on jippii syntynyt lapsi, joita nyt on kautta aikojen naisille syntynyt. Miksi niitä niin kauheasti pitäisi vauhkota.
No jokatapauksessa en itse aio aikanaan jos saan lapsenlapsia käyttäytyä niin kuin nyt sattumalta nämä meidän lasten isovanhemmat käyttäytyvät..onneksi osaan silloin ajatella miten tärkeää se apu voi olla ja haluan myös luoda pienille ihmisille hyvät muistot lämpimistä ja välittävistä isovanhemmista..lapset ovat aina rikkaus niin omat kuin lastenlastenkin =)