Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lääkäriltä Ozempicia tai vastaavaa helposti? En pääse eroon läskistä enkä tupakasta

Vierailija
12.12.2024 |

Tarvitsen apua. Ikää 45. Verenpainetauti ja astma jo löytyy. Kuolen ilman muutosta. Olen yrittänyt laihduttaa, ja lopettaa tupakointia ilman merkittäviä saavutuksia. Olen väsynyt ja epätoivoinen. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta ne tupakat nuotiossa.

Vierailija
2/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointisi kohenee elämäntapamuutoksella, ei lääkkeellä. Vaikka saisit lääkkeen tueksi, elämäntapamuutos on tehtävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic ei ole ihmelääke, jos et ole valmis tekemään elämäntapamuutosta, se lääkkeen ottaminen on turhaa.

Vierailija
4/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olwnnollut valmis elämänmuutokseen jo vuosia mutta en kykene pidempiaikaiseen muutokseen koska olen heikko. Tarvitsen lisätukea. Kenelle laihdutuslääkettä määrätään sitten?

Ap

Vierailija
5/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin eilen terveyskeskukseen ja tänään kävin verikokokeissa. Sanoin, että tarvitsen apua ylipainon kanssa ja nyt homma etenee. Tsemppiä ap! Askel kerrallaan, soita terkkaan ja mieti lääkärin kanssa yhdessä, mikä tilanteessasi parhaiten toimisi. 

Vierailija
6/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on 10kg ylipainoa ja sain Mehiläisestä Saxenda lääkkeen. Vie kyllä täysin ruokahalun.

Vierailija
7/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olwnnollut valmis elämänmuutokseen jo vuosia mutta en kykene pidempiaikaiseen muutokseen koska olen heikko. Tarvitsen lisätukea. Kenelle laihdutuslääkettä määrätään sitten?

Ap

Ei se lääke auta sinua yhtään enempää pidempiaikaisessa muutoksessa. Kuulostaa nyt siltä, että tarvitset enemmänkin ravitsemusterapeutin apua. 

Vierailija
8/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanat, tsempistä! Otan yhteyttä lääkäriin. Pelkään vaan että löytävät multa keuhkosyövän. Oon polttanut niin pitkään, vaikka vuosien taukoja ollutkin.

Ap

Vierailija
9/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkriltä saa, mutta saako kelalta korvauksen

Mulle siis määrättiin Rybelsus lääke. 117 euroa kuukausi. Mulla on D2, verenpainetauti ja ylipaino. Ei korvattavuutta, kun sokerit pysyy yhdellä lääkkeellä nyt aisoissa.

Sovittiin lääkärin kanssa, että aloitan lääkkeen vuoden vaihteessa. Nyt on vaan löydettävä tuo raha ja se löytyy ruokakassista nipistämällä.

Lisäksi mun maksukatto tuli täyteen, niin saan ekan satsin 4,50e.

Vierailija
10/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiryhmässä  saa  apua ja tukea. Kauppalaskut pienenee kun  ostaa vähempi. Pistä nikotiinilaastari  miten voit poltaa jos astma on?

Vierailija
11/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ukoltasi avaimet pois, niin homma on hoidettu. 

Vierailija
12/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on 10kg ylipainoa ja sain Mehiläisestä Saxenda lääkkeen. Vie kyllä täysin ruokahalun.

Nössö. Mulla on 10kg ja laihdutan ihan omin voimin. 3 kiloa jo pois ja syön suositusten mukaan. Luuserit menevät itkemään lääkärille. 

Vierailija
13/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle siis määrättiin Rybelsus lääke. 117 euroa kuukausi. Mulla on D2, verenpainetauti ja ylipaino. Ei korvattavuutta, kun sokerit pysyy yhdellä lääkkeellä nyt aisoissa.

Sovittiin lääkärin kanssa, että aloitan lääkkeen vuoden vaihteessa. Nyt on vaan löydettävä tuo raha ja se löytyy ruokakassista nipistämällä.

Itse maksan Saxendan itse koska mitään verenpainetautia tai diabetestä ei ole.

Vierailija
14/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vika on sun korvien välissä. Ei oo näköjään oikeasti tahtoa tehdä muutosta. 

Vierailija
15/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nössö. Mulla on 10kg ja laihdutan ihan omin voimin. 3 kiloa jo pois ja syön suositusten mukaan. Luuserit menevät itkemään lääkärille. 

Onko sillä jotain merkitystä miten kukin laihduttaa. Osa onnistuu itse ilman mitään apuja, osa tarvitsee leikkaus/lääkehoitoa. Pääasia että laihtuu ja omaksuu uudet elintavat, eikö vaan?

Vierailija
16/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicia apteekista ja kaupalta pullaa ja suklaata. Hyvin sä vedät

Vierailija
17/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan Saxendan itse koska mitään verenpainetautia tai diabetestä ei ole.

Niin sun kuuluukin maksaa, jos et sairauden hoitoon lääkettä tarvitse.

Ohis

Vierailija
18/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä jotain merkitystä miten kukin laihduttaa. Osa onnistuu itse ilman mitään apuja, osa tarvitsee leikkaus/lääkehoitoa. Pääasia että laihtuu ja omaksuu uudet elintavat, eikö vaan?

Ei heru sympatiaa lääkelaihduttajille, vievät etenkin Ozempicin niiltä jotka niitä oikeasti tarvitsee. Ihan vaan sen takia että kaikki pitää saada niin helvetin helpolla ettei laihduttaakkan voi omin voimin. 

Vierailija
19/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet ovat vain tilapäinen apu. Tupakasta eroon pääsyä helpottaa vieroituslääkkeet, mutta päätös viimeisen tupakan polttamisesta on tehtävä itse ja vaara sortua taas polttamaan on olemassa ellei itsellä ole vahva tahto olla polttamatta missään tilanteessa. Ylimääräisistä kiloista irtipääsyä auttaa lääkitys, mutta painon pudottua ja lääkityksen loputtua itsellä täytyy olla vahva tahto ettei sorru taas lihottamaan itseään takaisin entisiin mittoihin eli pysyviin ruokavaliomuutoksoin on pakko sopeutua.

Vierailija
20/27 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et saa Rybelsuksesta Kela-korvausta, ei tämä lääke vaikuta maksukaton täyttymiseen. Joudut myös maksamaan täyden hinnan vaikka maksukatto olisikin täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä