Onko teillä paljon ystäviä?
Tai kavereita?
Kuinka usein näette?
Tuntuu, että koronan keskellä etääntyi monesta ihmisestä.. Miten sitä taas osaa tiivistää suhteita tämän jälkeen..
Kommentit (29)
Ei ole ainoatakan ystävä! Koska:22vuotta kestänyt suhteeni kuoli 20.3.21.Koko korona aika lisäksi kuoli parhaat ystävät,joitain tuttavia ,sisko ja velikin yht 17 klp,Mutta ei koronaan,muihin tauteihin. Eikä kontaktia sukuni,olen niin erinlainen kuin sukuni.Eri arvot ja ajatelutavat. Joten peräni kukaan ei kysele mitä kuluu,ihan omillani olen ollut jo 22 vuotta.Ilman sukua ja nyt ilman ystäviä.Joitan tuttavia on jotka kepillä jäätä yritävät kysyä autanko? En olen ansaitulla eläkelläni ja autan vain itseäni!Toki aikuiset lapset,lapsen lapset.Valitetavasti todella kaukana ovat!
Ei ainuttakaan ja hui ei kai se ole syy ihan sairaalloisen maalittamiseen.
Voi eikö ne oikein hoitanut lapsia hyvin? Voi jösses, no nyt taitaa mennä entistä enemmän rimaa hipoen, mut mitä haittaa hah. Kuka muka kattoo, kuka kuuntelee. Ei kukaan. Menkääs nyt hoitamaan niitä oikeita lastensuojelun asiakkaita. Teidän apuja tarvitaan todella paljon. Ei ne sossuparat ehdi hoitaa listallaan olevia asiakkaita. Ajattele vanhempia joilla joku skitso tai muu tai heroiini koukussa. Kohta joku lapsiparka oikeasti kuolee kun koko kaupunki juoksee mitättömyyksien perässä.
Vierailija kirjoitti:
Tasan 1 ystävä ja pari kaveria. Tässäkin tuntuu välillä olevan liikaa.
Miksi ajattelet noin?
Mulla on oikeastaan vaan yksi ystävä, jota näen 2-3 kertaa vuodessa. Muiden kanssa ystävyys on hävinnyt näiden koronavuosien aikana, tuntuu kuin oltais kasvettu erilleen. Kaipaisin uusia samanhenkisiä ystäviä elämääni.
Mulla oli kavereita ja muutama hyvä ystävä. Sairastuin syöpään (ennen koronaa), ja suurin osa kaikkosi.
Muutama tuttu, joiden kanssa viestitellään muutaman kerran vuodessa.
Viimeksi olen yhden kanssa käynyt kaljalla muistaakseni joku aika ennen koronan alkua.
Sitä edellinen kerta taisi olla 2018.
Tätä seikkaa lukuunottamatta pidän itseäni normiheppuna: avioliitossa oleva, lapsia useampi, vakiduuni, omakotitalo jne perusjutut.
Huomasin jo teininä, että tulen toimeen hyvin ihmisten kanssa, mutta jostain syystä yksikään kaverisuhde ei kehity ystävyydeksi tai edes aktiiviseksi yhteydenpidoksi.
90% yhteydenotoista syntyy minun aloitteestani.
Riidoissa en koskaan ole kenenkään kanssa.
Ehkä mä olen sitten vaan niin tylsä.
Parisuhde kestänyt kymmeniä vuosia, nykyinen työsuhteeni kohta 10v, kaikki lapset on omia ja saman naisen kanssa.
Ei ole draamaa ja villejä tapahtumia mistä juoruta.
T. Perheenisä39
Ei ole. Lapsen saannin myötä, tuntuu ettei juuri kukaan halua pitää yhteyttä. Reilua, ettei seura enään kiinnosta samalla tavalla kuin ennen lasta🙂
Juu, tykkään käydä tapahtumissa (esim konserteissa, messuilla jne), mutta vain yhden ystäväni tai kaverini kanssa. Korkeintaan kahden, koska silloin jutellaan samasta asiasta eikä niin, että joutuisin seuraamaan useampaa keskustelua samaan aikaan, jolloin mulla alkaa varsin nopeasti särkeä päätä. Olen vähän putkiaivo ja pystyn keskittymään yhteen aiheeseen kerrallaan.
. nro 7 -