Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä en saisi syödä kunnon annoksia ruokia

Vierailija
03.03.2022 |

Pakko tänne laittaa tilanteemme:
Ollaan 33-37v pariskunta, aiemminkin asuttu avoliitoissa tahoillamme.
Kumpikin tekee ruokia ja hyvä niin. Mutta on alkanut ärsyttää mieheni kontrollointi koskien syömisiäni. Hän haluaisi että söisin vähemmän ruokaa etten lihoisi. Hoikka olen ollut aina, kulutan sen minkä syön. Hänen eksänsä oli pulska ja mies sanoo että silti hän lihoi vaikka söi tosi vähän ruokaa. Olen sanonut että hän on syönyt salaa karkkeja/hamppareita tms, mutta mies ei usko vaan luulee nyt että minä lihon kohta.

Koko ikäni olen syönyt normaaleita annoksia. Jos tehdään vaikka lihapullakastike, miehen mielestä hän voisi ottaa jotain 10 lihapullaa plus lisukkeet ja minä jonkun 4 pullaa plus lisukkeet. Eihän mulla nälkä siitä lähde mutta mies jauhaa vain että et ota enempää. Minä kyllä otan, en halua jäädä nälkään.

Onko kellään kokemusta mitä tässä voisi tehdä? Suoraan sanoen itse olen hoikempi kuin mieheni.

Tilannetta pahentaa se että moni ystäväpiirin naisista syö julkisesti vähän mutta salaa sitten suklaata ym, ja he ovat minua pulskempia. Eivätkö miehet tajua tätä ikivanhaa juttua mitä osa naisista tekee? Sitten ihmetellään kun otan kokonaisen pihvin että apua sä lihot!

Enkä varmasti ala syömään salaa tyyliin kaalipataa mieheltäni että hän olisi hiljaa.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää miehet täällä voisivat vilkaista eteläkorealaisia silent vlogeja. Ne naiset tekevät hervottomia annoksia ruokaa itselleen ja ovat hoikkia. Syövät kerran tai kaksi päivässä, paljon kasviksia ja probiootteja (kimchi) ja kuitenkin paistetaan possunniskaa, käytetään juustoja yms. Kananmunaa ja riisiä on lähes aina.

Jos liikaa rajoittaa normaalin ruoan syömistä ja korvaa sen herkuilla suolistofloora on retuperällä. Silloin lihoo ja terveys on sekaisin.

Niin juuri. Itse tajusin tämän vasta vanhana. Ihmettelin miten lihoin kun söin vähän kaloreita, mutta niihin sisältyi herkkuja eikä oikeaa ruokaa. Uskoin kaloriteoriaan.

Vierailija
62/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrolloi sinä miehesi juomista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on idiootti

Vierailija
64/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse joutunut kerran aikuisiällä laihduttamaa ja hämmästys oli suuri siinä, että nyt syön paljon enemmän kuin silloin lihavana. En oikein tajua itsekään, mutta se jatkuva syömisen rajoittaminen, huono omatunto syömisestä + salaherkut aiheutti painonnousua. Nyt syön reilut annokset ruokaa joka päivä, välillä myös pullaa ja sipsiä, mutta kohtuudella ja hyvillä mielin. Kroppa on parempi kuin ikinä.

Vierailija
65/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää miehet täällä voisivat vilkaista eteläkorealaisia silent vlogeja. Ne naiset tekevät hervottomia annoksia ruokaa itselleen ja ovat hoikkia. Syövät kerran tai kaksi päivässä, paljon kasviksia ja probiootteja (kimchi) ja kuitenkin paistetaan possunniskaa, käytetään juustoja yms. Kananmunaa ja riisiä on lähes aina.

Jos liikaa rajoittaa normaalin ruoan syömistä ja korvaa sen herkuilla suolistofloora on retuperällä. Silloin lihoo ja terveys on sekaisin.

Niin juuri. Itse tajusin tämän vasta vanhana. Ihmettelin miten lihoin kun söin vähän kaloreita, mutta niihin sisältyi herkkuja eikä oikeaa ruokaa. Uskoin kaloriteoriaan.

Saanen saivarrella? Kiitos. 

Takerrun herkku-sanaan. Jos syö mieleisiä lämpimiä ruokia, hyviä ja terveellisiä, ei tarvitse erillisiä "herkkuja" joilla tarkoitetaan karkkeja, suklaata, jädeä, hamppareita etc. Syökää hyvää ja terveellistä ravintoa, ette tarvitse erillistä herkkuvarastoa! Simsalabim ja vaatekokosi pienenee!

Vierailija
66/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen hoikka ja voin helposti syödä kokonaisen pitsan. Ja karkkia vaikka kuinka paljon. Olen kyllä melko vakuuttunut että geeneillä on todella iso vaikutus siihen, kuka lihoo ja kuka ei, en usko että se on pelkästään syömisen määrästä ja laadusta kiinni. Ja lisäksi esim stressi, unenpuute jne. Tietysti ei kukaan liho jos oikeasti syö aina vaan miniannoksia eikä salasyö mitään, mutta täysin samalla suht normaalilla ruokavaliolla toinen saattaa lihoa ja toinen ei.

Tämähän on jo ihan tutkittu juttu, että on olemassa ns. laihuusgeenejä jotka suojaavat lihomiselta ja kun hiirille siirretään näitä laihuusgeenejä niin ne pysyvät hoikempina kuin vertaisryhmän hiiret, jotka syövät ja liikkuvat saman verran mutta joilla ei ole näitä laihuusgeenejä (tai en nyt muista oliko tutkimus tehty hiirillä vai rotilla enkä jaksa googlettaa kun epäolennaista).

Silti ei monet ihmiset tunnu uskovan tätä vaan toitotetaan vain miten kaikki on syömisistä kiinni. Toki syömisetkin vaikuttavat, mutta kyllä geenilaiha vain voi syödä paljon vapaammin kuin sellainen jolla on taipumus lihoa, ihmisten aineenvaihdunta on oikeasti erilainen. Ja itse siis uskon siihen, että toisten elimistö ei ylipäänsä varastoi kaikkea rasvaa eli voi ihan oikeasti syödä paljon lihomatta kun se energia kulkee vain elimistön läpi.

t. toinen geenilaiha

Vierailija
67/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vaihtoon, tuollainen kontrollointi on sairasta.

Jep, nyt vahditaan annoskokoa, huomenna kaikkia kaverisuhteita.

Tasa-arvoa täydellisimmillään. Käyttäytyy aivan kuin tyypillinen nainen miestään kohtaan.

Vierailija
68/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanen saivarrella? Kiitos. 

Takerrun herkku-sanaan. Jos syö mieleisiä lämpimiä ruokia, hyviä ja terveellisiä, ei tarvitse erillisiä "herkkuja" joilla tarkoitetaan karkkeja, suklaata, jädeä, hamppareita etc. Syökää hyvää ja terveellistä ravintoa, ette tarvitse erillistä herkkuvarastoa! Simsalabim ja vaatekokosi pienenee!

Totta kai. Mutta kun en syönyt mieleisiä lämpimiä ruokia vaan herkut oli suklaata yms sokerista. Kyllähän minä nyt tuon tiedän, mutta ennen luulin, että kalori kuin kalori.

Vierailija
69/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä miehet täällä? Kaikkihan täällä ovat olleet sitä mieltä, että ap:n mies on sekaisin kuin seinäkello.

Vierailija
70/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen hoikka ja voin helposti syödä kokonaisen pitsan. Ja karkkia vaikka kuinka paljon. Olen kyllä melko vakuuttunut että geeneillä on todella iso vaikutus siihen, kuka lihoo ja kuka ei, en usko että se on pelkästään syömisen määrästä ja laadusta kiinni. Ja lisäksi esim stressi, unenpuute jne. Tietysti ei kukaan liho jos oikeasti syö aina vaan miniannoksia eikä salasyö mitään, mutta täysin samalla suht normaalilla ruokavaliolla toinen saattaa lihoa ja toinen ei.

Tämähän on jo ihan tutkittu juttu, että on olemassa ns. laihuusgeenejä jotka suojaavat lihomiselta ja kun hiirille siirretään näitä laihuusgeenejä niin ne pysyvät hoikempina kuin vertaisryhmän hiiret, jotka syövät ja liikkuvat saman verran mutta joilla ei ole näitä laihuusgeenejä (tai en nyt muista oliko tutkimus tehty hiirillä vai rotilla enkä jaksa googlettaa kun epäolennaista).

Silti ei monet ihmiset tunnu uskovan tätä vaan toitotetaan vain miten kaikki on syömisistä kiinni. Toki syömisetkin vaikuttavat, mutta kyllä geenilaiha vain voi syödä paljon vapaammin kuin sellainen jolla on taipumus lihoa, ihmisten aineenvaihdunta on oikeasti erilainen. Ja itse siis uskon siihen, että toisten elimistö ei ylipäänsä varastoi kaikkea rasvaa eli voi ihan oikeasti syödä paljon lihomatta kun se energia kulkee vain elimistön läpi.

t. toinen geenilaiha

Siis näin päin tietenkin on, ei kai sitä kukaan kiistä. Eli jotkut yksilöt eivät hyödynnä kaikkea ravinnosta saamaansa energiaa, jolloin he eivät liho elleivät syö aivan valtavasti. Kuitenkin samaan aikaan on totta, että kukaan ei yksinkertaisesti voi lihoa, ellei syö liikaa. Ainetta ei voi syntyä tyhjästä. Nämä asiat ovat aivan itsestäänselvästi samaan aikaan totta.

Vierailija
71/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nainen tarvitse niin paljon ravintoa kuin mies. Se on ihan tutkittu homma. Miehesi on luultavasti sinua pidempi ja sillä on enemmän lihaksia, joten hän tarvitsee enemmän ravintoa kuin sinä.

Kun aloittaja ei kerran liho syömisillään, niin hän syö juuri oikean määrän.

Ap tässä.

Olen 167 cm ja 53 kg. Mieheni on 178 cm ja 84 kg.  Kummallakaan ei ole mitään "lihaksia" varsinaisesti. 

Eli miehesi BMI on 26,5 ja sinun BMI on 19. Miehesi pitäisi itse rajoittaa omia syömisiään.

Vierailija
72/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä miehiä vaivaa, että naisen syömiseen on aina puututtava. Minä olen hoikka ja urheilullinen, edellinen tapailukumppanikin oikein hoikaksi kommentoi, mutta silti hän oli ihan ihmeissään, kun viikonloppureissulla söin about saman verran kuin hänkin. Joo, kyllä naisetkin tarvii ruokaa. Miksi en saisi syödä? Tietenkään en arkena syö yhtä suuria annoksia ravintolaruokaa kuin reissussa, mutta en minä siitä liho, jos nyt reissussa vähän ravintola-annoksia nautinkin. Todella ärsyttävää puuttumista. Suhde loppui kyllä muista syistä.

Hoikka ja urheilullinen.

Meneekö yhdellä jalalla kyykky?

Siis mitä vittua? Minä olen entinen ammattiurheilija ja urheilu on vieläkin työni, mutta voin sanoa, että ei mene näiden kierukoiden kanssa. Sekö tarkoittaa, etten olisi urheilullinen?

Sivusta

Vierailija
73/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nainen tarvitse niin paljon ravintoa kuin mies. Se on ihan tutkittu homma. Miehesi on luultavasti sinua pidempi ja sillä on enemmän lihaksia, joten hän tarvitsee enemmän ravintoa kuin sinä.

No nyt on kyllä  vedetty mutkat suoriks. Eiköhän vähän riipu aineenvaihdunnasta (voi olla kummalla vaan nopeampi) ja liikunnan määrästä. Jos nainen vaikka fyysisessä työssä (esim.hoitaja) ja lisäksi pyöräilee töihin 15km/suunta joka päivä. Mies toimistotyössä ja sohvaperuna. Niin ei kyllä voi olla varma, että mies kuluttaisi enemmän.

Eikä kaikki miehet ole mitään 2-metrisiä lihaskimppuja. Jos mies on naista vaikka 5cm vain pidempi (ihan tavallinen pituusero pariskunnilla), niin ei ole merkittävästi naistaan suurempi.

Vierailija
74/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Minulla oli syömistäni kontrolloiva mies, joten söin salaa kauppareissuilla, pyörävarastossa, kävin salaa hampurilaisella. Sairastuin myös syömishäiriöön.

Vierailija
75/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kyllä  vedetty mutkat suoriks. Eiköhän vähän riipu aineenvaihdunnasta (voi olla kummalla vaan nopeampi) ja liikunnan määrästä. Jos nainen vaikka fyysisessä työssä (esim.hoitaja) ja lisäksi pyöräilee töihin 15km/suunta joka päivä. Mies toimistotyössä ja sohvaperuna. Niin ei kyllä voi olla varma, että mies kuluttaisi enemmän.

Eikä kaikki miehet ole mitään 2-metrisiä lihaskimppuja. Jos mies on naista vaikka 5cm vain pidempi (ihan tavallinen pituusero pariskunnilla), niin ei ole merkittävästi naistaan suurempi.

Minulla on lihasmassaa hieman enemmän kuin keskiverto miehellä ja pituutta myös lähes sama. En minä tarvitse yhtään sen enempää tai vähempää ruokaa kuin itseni kokoinen mies. Ihan turha näitä siis verrata sukupuolittain kun kyseessä on henkilön henkilökohtaiset ominaisuudet.

Vierailija
76/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari, miehesi on toope. Jos nyt alat hoikkana ihmisenä vähentää terveellisen kunnon ruoan syömistä alle järkevän tarpeen, niin kyllä saatkin ruokailutottumuksesi ja aineenvaihduntasi sekoitettua niin, että vielä lihot. Pitäisi olla selvää, että jos olet tuossa iässä ollut koko ikäsi hoikka, niin tähänastinen ruokavaliosi on oikein sopiva.

En tiedä, mitä miehellesi voisi sanoa, kun hänellä ei tuon vertaa järki leikkaa.

Mutta onhan näitä naisissakin. Itse olen 40+ ikäinen normaalipainoinen nainen. Joskus käydään duunista pizzalla koko naisporukka :) Olen porukasta ainoa joka syö sen pizzan kokonaan ja vielä otan oluttakin tai jälkkärin. Muut ottavat puolet folioon mukaansa ja juovat vain vettä tai light colaa. Ihmettelevät miten pystyn syömään sen koko pizzan. Olen hoikemmasta päästä porukkaa.  En halua loukata työkavereitani vaan mumisen jotain. En edes tiedä mitä tuohon pitäisi vastata etten loukkaa ketään. Minun syömisiäni saa kyllä ihmetellä mutta kestän sen. 

Tässä on jotain samaa kun aloituksessa. 

Ei ole samaa. Nuo naiset ovat kaltaisiani naisia, jotka ovat vuosia jo rajoittaneet syömistään, koska painoa vain kertyy, ja vaikka ikinä ei voisi kuvitellakaan syövänsä komboa pizza, jälkkäri ja olut, ja liikkuu joka ikinen päivä ja runsaasti, ja on silti ylipainoinen. Niin kyse on vain kateudesta. Ei ehkä maailman kaunein tunne, mutta ihan eri, kuin aloittajan miehellä.

No mistä ne kilot on tulleet sitten näille pizzanpuolikkaan syöjille? Jos kerran lämpimät ruoat on pieniä ja jopa duunikamujen kanssa ulkonakaan juhlistaessa ei voida kun vettä ja lasten annos syödä, niin mistä hiivatista ne kilot ovat tulleet? 

Jos kuluttaa vähemmän kuin syö. Ei minulla nuorena ollut mitään ongelmaa, olin hoikka, ja söin aika rennosti. Sitten sairastuin kilpirauhastulehdukseen, ja homma muuttui. Ja siis oikeasti sairastuin, jäi struuma ja arvot oli pahasti sekaisin. Sen jälkeen jos syön kokonaisen pitsan, en syö kirjaimellisesti kokonaiseen vuorokauteen yhtään mitään muuta, koska en pysty. Ja olen ylipainoinen.

Vierailija
77/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä miehiä vaivaa, että naisen syömiseen on aina puututtava. Minä olen hoikka ja urheilullinen, edellinen tapailukumppanikin oikein hoikaksi kommentoi, mutta silti hän oli ihan ihmeissään, kun viikonloppureissulla söin about saman verran kuin hänkin. Joo, kyllä naisetkin tarvii ruokaa. Miksi en saisi syödä? Tietenkään en arkena syö yhtä suuria annoksia ravintolaruokaa kuin reissussa, mutta en minä siitä liho, jos nyt reissussa vähän ravintola-annoksia nautinkin. Todella ärsyttävää puuttumista. Suhde loppui kyllä muista syistä.

Hoikka ja urheilullinen.

Meneekö yhdellä jalalla kyykky?

Siis mitä vittua? Minä olen entinen ammattiurheilija ja urheilu on vieläkin työni, mutta voin sanoa, että ei mene näiden kierukoiden kanssa. Sekö tarkoittaa, etten olisi urheilullinen?

Sivusta

Haha, joo, ja muutenkin hauska, ettei millään voi uskoa, että joku nainen olisi urheilullinen. Pitää tuollaisella knoppihommalla todistaa. Ei oo vissiin ikinä kuullu, että naiset voi tosiaan ihan kilpaurheillakin, ja kyllä tuolla hiihtoladulla aika paljon naisiakin on ja monen ikäistäkin vielä.

Vierailija
78/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aapeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aloittaja ei kerran liho syömisillään, niin hän syö juuri oikean määrän.

Ap tässä.

Olen 167 cm ja 53 kg. Mieheni on 178 cm ja 84 kg.  Kummallakaan ei ole mitään "lihaksia" varsinaisesti. 

Eli miehesi BMI on 26,5 ja sinun BMI on 19. Miehesi pitäisi itse rajoittaa omia syömisiään.

Ja nyt ukko haluaisi ap:nkin lihapullat.

Vierailija
79/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin kommentti keneltäkään siitä mitä syön tai en, niin se on siinä. Mun syömiset ei kuulu kenellekään. 

Ap, ukko mäkeen ja tilaa pitsa juhlistamaan sitä, että pääsit 85 kilosta eroon kertarykäyksellä.

Vierailija
80/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Minulla oli syömistäni kontrolloiva mies, joten söin salaa kauppareissuilla, pyörävarastossa, kävin salaa hampurilaisella. Sairastuin myös syömishäiriöön.

Mun suklaakätkölle kävi huonosti, olin laittanut ne auton hanskalokeroon muutamaksi tunniksi. Helteessä. Jäin kiinni ja hirveä sotku ja huuto. Sain opetuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan