Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä en saisi syödä kunnon annoksia ruokia

Vierailija
03.03.2022 |

Pakko tänne laittaa tilanteemme:
Ollaan 33-37v pariskunta, aiemminkin asuttu avoliitoissa tahoillamme.
Kumpikin tekee ruokia ja hyvä niin. Mutta on alkanut ärsyttää mieheni kontrollointi koskien syömisiäni. Hän haluaisi että söisin vähemmän ruokaa etten lihoisi. Hoikka olen ollut aina, kulutan sen minkä syön. Hänen eksänsä oli pulska ja mies sanoo että silti hän lihoi vaikka söi tosi vähän ruokaa. Olen sanonut että hän on syönyt salaa karkkeja/hamppareita tms, mutta mies ei usko vaan luulee nyt että minä lihon kohta.

Koko ikäni olen syönyt normaaleita annoksia. Jos tehdään vaikka lihapullakastike, miehen mielestä hän voisi ottaa jotain 10 lihapullaa plus lisukkeet ja minä jonkun 4 pullaa plus lisukkeet. Eihän mulla nälkä siitä lähde mutta mies jauhaa vain että et ota enempää. Minä kyllä otan, en halua jäädä nälkään.

Onko kellään kokemusta mitä tässä voisi tehdä? Suoraan sanoen itse olen hoikempi kuin mieheni.

Tilannetta pahentaa se että moni ystäväpiirin naisista syö julkisesti vähän mutta salaa sitten suklaata ym, ja he ovat minua pulskempia. Eivätkö miehet tajua tätä ikivanhaa juttua mitä osa naisista tekee? Sitten ihmetellään kun otan kokonaisen pihvin että apua sä lihot!

Enkä varmasti ala syömään salaa tyyliin kaalipataa mieheltäni että hän olisi hiljaa.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi ei osata olla yksin. Jos ihminen tuollainen kuin tuo AP mainitsema "mies" niin hyi yök kuinka paljon paskaa mieltä tommonen "mies" aiheuttaa. En jaksaisi katsella. Enneemmin yksin. Mies ei kunnioita sua, sori.

Vierailija
22/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sä katselet tuollaista, aikuinen ihminen? Siinä tapauksessa olet pskasi ansainnut. En voi ymmärtää teitä kynnysmattoja. Totta kai hullut ja sairaat miehet liimautuu teihin heikkoihin, kun te annatte sen tapahtua. Älä sitten viiden vuoden päästä toitota miten mies on narsisti ja että ihan kuka vaan voisi joutua narsistin uhriksi. 95% naisista haistattaisi ukolle pskat ja lähtisi menemään tuossa vaiheessa, sinä olet se harvinaisen heikko nyhverö joka ei lähtenyt.

Jep, ja sitten kun nämä kynnysmatot lopulta katkeroituvat, niin he tulevat tälle palstalle huutelemaan, kuinka kaikki miehet ovat sikoja. No eivät ole, mutta omalla käyttäytymisellään he ovat suodattaneet seuraansa pelkästään ne siat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisin avoliittoon, erilliseen asuntoon, tai jätä se sika. 

Mitä ihmettä tarkoittaa takaisin avoliittoon, erilliseen asuntoon? Kumpaa siis tarkoitat: kannattaa jäädä avoliittoon vai muuttaa asumaan erikseen?

Vierailija
24/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä miehiä vaivaa, että naisen syömiseen on aina puututtava. Minä olen hoikka ja urheilullinen, edellinen tapailukumppanikin oikein hoikaksi kommentoi, mutta silti hän oli ihan ihmeissään, kun viikonloppureissulla söin about saman verran kuin hänkin. Joo, kyllä naisetkin tarvii ruokaa. Miksi en saisi syödä? Tietenkään en arkena syö yhtä suuria annoksia ravintolaruokaa kuin reissussa, mutta en minä siitä liho, jos nyt reissussa vähän ravintola-annoksia nautinkin. Todella ärsyttävää puuttumista. Suhde loppui kyllä muista syistä.

Hoikka ja urheilullinen.

Meneekö yhdellä jalalla kyykky?

Kokeilin, helposti menee :D

Vierailija
25/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Ja sinä hyväksyt sairaan kontrolloinnin puhumalla painosta ja ruuasta, vaikka ne ovat tässä täysin yhdentekeviä asioita. Ongelma on miehen sairas kontrolloiva käytös, ja kuvitelma, että hänellä on mitään oikeutta puuttua millään tavalla painoosi tai syömisiisi. Kamalaa, miten sinäkin lähdet samaan väittämällä edellisen puolison syöneen salaa, vaikka sinulla ei ole asiasta mitään tietoa. Miehen sairas käytös toki on voinut hyvinkin ajaa edellisen syömishäiriöön.

Eli ehkä ansaitsette toisenne. Ihan sama. Normaalille ihmiselle pitäisi olla ihan selvä, että tuosta olisi jo lähdetty.

Vierailija
26/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä miehiä vaivaa, että naisen syömiseen on aina puututtava. Minä olen hoikka ja urheilullinen, edellinen tapailukumppanikin oikein hoikaksi kommentoi, mutta silti hän oli ihan ihmeissään, kun viikonloppureissulla söin about saman verran kuin hänkin. Joo, kyllä naisetkin tarvii ruokaa. Miksi en saisi syödä? Tietenkään en arkena syö yhtä suuria annoksia ravintolaruokaa kuin reissussa, mutta en minä siitä liho, jos nyt reissussa vähän ravintola-annoksia nautinkin. Todella ärsyttävää puuttumista. Suhde loppui kyllä muista syistä.

Ei "miehiä" vaivaa mikään. Mikä sinua vaivaa, kun olet valikoinut seuraasi pelkästään mielisairaita miehiä? Miten edes onnistuu elämään niin, ettei tunne ainoatakaan normaalia miestä? Onko jossain joku katkerien mammojen ja sikamiesten suljettu saari, josta me muut emme ole tietoisia?

Vierailija
27/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti painoa alkanut kertymään. Jos ei mies puutu syömiseen ja antaa naisen lihoa alkaa hetkenpäästä täällä kitinä kuinka mies ei halua minua

Vierailija
28/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka ja urheilullinen.

Aplodit olet urheilullinen. :D

Vierailija
29/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei "miehiä" vaivaa mikään. Mikä sinua vaivaa, kun olet valikoinut seuraasi pelkästään mielisairaita miehiä? Miten edes onnistuu elämään niin, ettei tunne ainoatakaan normaalia miestä? Onko jossain joku katkerien mammojen ja sikamiesten suljettu saari, josta me muut emme ole tietoisia?

Älä nyt ihan laukalle lähde. Tottakai tunnen normaaleja miehiä. Kunhan nyt akuutisti osui tämä aloitus johonkin ärsytyshermoon, kun edellinen tapailumies kerran noin teki. Siitä ei siis tullut mitään vakavaa suhdetta, eikä minun aiemmissa parisuhteissa ole ollut tuollaista. Enkä ole ap.

Vierailija
30/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari, miehesi on toope. Jos nyt alat hoikkana ihmisenä vähentää terveellisen kunnon ruoan syömistä alle järkevän tarpeen, niin kyllä saatkin ruokailutottumuksesi ja aineenvaihduntasi sekoitettua niin, että vielä lihot. Pitäisi olla selvää, että jos olet tuossa iässä ollut koko ikäsi hoikka, niin tähänastinen ruokavaliosi on oikein sopiva.

En tiedä, mitä miehellesi voisi sanoa, kun hänellä ei tuon vertaa järki leikkaa.

Mutta onhan näitä naisissakin. Itse olen 40+ ikäinen normaalipainoinen nainen. Joskus käydään duunista pizzalla koko naisporukka :) Olen porukasta ainoa joka syö sen pizzan kokonaan ja vielä otan oluttakin tai jälkkärin. Muut ottavat puolet folioon mukaansa ja juovat vain vettä tai light colaa. Ihmettelevät miten pystyn syömään sen koko pizzan. Olen hoikemmasta päästä porukkaa.  En halua loukata työkavereitani vaan mumisen jotain. En edes tiedä mitä tuohon pitäisi vastata etten loukkaa ketään. Minun syömisiäni saa kyllä ihmetellä mutta kestän sen. 

Tässä on jotain samaa kun aloituksessa. 

Vierailija
31/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö kunnon annoksen ja on täysi, ei jää mikään vipattaa. Jos syö pienempiä annoksia, keholla ei ole niin rauhaa mahassa jopa koskaan, ja ei tunne itseään kylläiseksi koskaan.

Isot annokset tarkoittaa isompaa vatsalaukkua, sikäli se normaalilla on isompi kuin pienillä annoksissa.

Itse suosin isoa annosta.

Jos on ruokahalua liikaa, sen saa aikaa myöten suhteellisen helposti opetettua pienemmän vatsalaukun/ruokahalun malliin, ja sitten on laihdutuslääkkeitä, joita en ole kokeillut, mutta joskus niitä hehkutetaan, ja joskus ei.

Vierailija
32/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari, miehesi on toope. Jos nyt alat hoikkana ihmisenä vähentää terveellisen kunnon ruoan syömistä alle järkevän tarpeen, niin kyllä saatkin ruokailutottumuksesi ja aineenvaihduntasi sekoitettua niin, että vielä lihot. Pitäisi olla selvää, että jos olet tuossa iässä ollut koko ikäsi hoikka, niin tähänastinen ruokavaliosi on oikein sopiva.

En tiedä, mitä miehellesi voisi sanoa, kun hänellä ei tuon vertaa järki leikkaa.

Mutta onhan näitä naisissakin. Itse olen 40+ ikäinen normaalipainoinen nainen. Joskus käydään duunista pizzalla koko naisporukka :) Olen porukasta ainoa joka syö sen pizzan kokonaan ja vielä otan oluttakin tai jälkkärin. Muut ottavat puolet folioon mukaansa ja juovat vain vettä tai light colaa. Ihmettelevät miten pystyn syömään sen koko pizzan. Olen hoikemmasta päästä porukkaa.  En halua loukata työkavereitani vaan mumisen jotain. En edes tiedä mitä tuohon pitäisi vastata etten loukkaa ketään. Minun syömisiäni saa kyllä ihmetellä mutta kestän sen. 

Huomaatko mitään eroa ihmettelyn tai kieltämisen välillä?

Vierailija
33/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ihan laukalle lähde. Tottakai tunnen normaaleja miehiä. Kunhan nyt akuutisti osui tämä aloitus johonkin ärsytyshermoon, kun edellinen tapailumies kerran noin teki. Siitä ei siis tullut mitään vakavaa suhdetta, eikä minun aiemmissa parisuhteissa ole ollut tuollaista. Enkä ole ap.

No miksi sitten oletat, että "miehiä" vaivaa joku? Miksi se vaiva ei ole "edellisellä tapailumiehellä", vaan siitä tulee jollain magialla jokaisen miehen vaiva? Oliko sillä tapailumiehellä muita ominaisuuksia kuin sukupuoli? Voisiko ajatella, että sama vaiva koskee jokaista, jolla on vaikkapa sama hiusten tai silmien väri, horoskooppi, pituus, vasemman käden pikkurillin ympärysmitta tms.?

Se on ihan tarkoituksellista ja harkittua kielenkäyttöä tällä palstalla tuo "mikä miehiä vaivaa, kun...?" eikä mikään lipsahdus. Ja vaikka se olisikin lipsahdus, niin mikä alitajunnassasi saa sellaisen lipsahduksen aikaan, eikä esimerkiksi mitään noista lukemattomista muista vaihtoehdoista ("mikä vaaleatukkaisia vaivaa, kun...?" tms.)?

Vierailija
34/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan pullukka ex on saanut itseään hoikemmaksi, kun ei ole nalkutuksesta tulevaa stressiä (=lihottaa), ei tarvitse nukkua huonosti (=lihottaa), kun käy öisin salaa syömässä kun päivisin on pitänyt olla nälässä (=lihottaa). Ainakin on miehen verran painoa lähtenyt, eli suurin ylipaino.

Ehkä ap:n kannatta aloittaa laihduttaminen ja ottaa kerralla miehen painon verran pois, niin jatkossakin pysyy siinä painossa missä nyt on.

On niitä syömisiin normaalisti suhtautuviakin miehiä, enemmistönä jopa. Hyvin pärjäät ilman tuota nykyistäsi vaikka ketään ei olisi tilalle heti tiedossa.

Vierailija
35/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole samaa. Nuo naiset ovat kaltaisiani naisia, jotka ovat vuosia jo rajoittaneet syömistään, koska painoa vain kertyy, ja vaikka ikinä ei voisi kuvitellakaan syövänsä komboa pizza, jälkkäri ja olut, ja liikkuu joka ikinen päivä ja runsaasti, ja on silti ylipainoinen. Niin kyse on vain kateudesta. Ei ehkä maailman kaunein tunne, mutta ihan eri, kuin aloittajan miehellä.

Vierailija
36/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että syy on se, että pulskat naiset syö pari esimerkin lihapullaa tai salaattia ja lihoo ja paisuu niin että napit lentelee vaatteista. Ja mies ihmettelee. Nainen syö salaa suklaata ja hampurilaisia. 

Sitten kun on hoikka nainen joka ei syö salaa mitään, vaan syö kunnon ruokaa rehellisesti avoimesti niin miehet on hoo moilasena että häh, muikkeli syö pihvia ja perunaa? Tomaatilla ja vedellähän se lihava eksäkin eleli.

Vierailija
37/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälle alapeukkuja? Onko niin iso ihme että aikuinen nainen voi syödä pizzan yksin, ja on hoikka, ettei asiaa edes uskota? 

Vierailija
38/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että syy on se, että pulskat naiset syö pari esimerkin lihapullaa tai salaattia ja lihoo ja paisuu niin että napit lentelee vaatteista. Ja mies ihmettelee. Nainen syö salaa suklaata ja hampurilaisia. 

Sitten kun on hoikka nainen joka ei syö salaa mitään, vaan syö kunnon ruokaa rehellisesti avoimesti niin miehet on hoo moilasena että häh, muikkeli syö pihvia ja perunaa? Tomaatilla ja vedellähän se lihava eksäkin eleli.

Tämä. Näin se varmasti menee. Tulipahan tämäkin näkökulma nyt ymmärrettyä, niin ei jatkossa tarvi ihmetellä näitä ihmettelyjä. Kun olen tosiaan se hoikka nainen, joka voi syödä kerralla kokonaisen pizzan ihan avoimesti. Enkä syö salaa.

Vierailija
39/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka ja urheilullinen.

Mä olen lihava sohvaperuna, piti googlettaa mitä toi tarkottaa, ennenkuin pystyin testaamaan. Onnistui. Voinko mä nyt sitten kehua olevani hoikka ja urheilullinen?

Vierailija
40/90 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko mitään eroa ihmettelyn tai kieltämisen välillä?

Toki huomaan! Eivät työkaverit kiellä mutta ihmettelevät aidosti miten voin syödä pizzan. Se on mun päivän ainoa ruokani, jos on pizzapäivä. En jaksaisi syödä jos olisin juuri syönyt vaikkapa tukevan lounaan.  Tietenkään. Enhän minäkään mikään sika ole ;)

Mutta ap:n ongelmaan. Noita miehiä on olemassa, ja naisia. Ei siinä oikein voi kuin yrittää kouluttaa tai sitten luovuttaa. 

Kyllä näitä tilanteita tulee, että ihmetellään kun hoikka ottaa leivonnaisia tms. Tai syö normaaleita annoksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän