Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Voiko diakonialaitos auttaa, jos en pysty maksamaan vuokraani?

Vierailija
28.07.2015 |

Maksan siis aina vuokran ajallaan, mutta nyt viimeksi tullut palkka oli niin pieni etten ole pystynyt maksamaan enkä pysty edes elokuun vuokraa maksamaan, pelkään että saan häädön!! Olen kysynyt sossulta tuista, mutta en kuulemma ole oikeutettu mihinkään tukeen. Katsoin diakonialaitoksen sivuja ja siellä oli tuosta taloudellisesta avustamisesta, mutta kehtaako sinne mennä tällaisen asian kanssa? Ei siis ole mitään keinoa jolla saisin nuo rahat enkä usko vuokranantajan kauan odottelevan... Mitä hittoa teen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon diakoniatyö saattaa voida auttaa. Mulle maksoivat kerran rästivuokran.

Vierailija
22/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:19"]

Maksan siis aina vuokran ajallaan, mutta nyt viimeksi tullut palkka oli niin pieni etten ole pystynyt maksamaan enkä pysty edes elokuun vuokraa maksamaan, pelkään että saan häädön!! Olen kysynyt sossulta tuista, mutta en kuulemma ole oikeutettu mihinkään tukeen. Katsoin diakonialaitoksen sivuja ja siellä oli tuosta taloudellisesta avustamisesta, mutta kehtaako sinne mennä tällaisen asian kanssa? Ei siis ole mitään keinoa jolla saisin nuo rahat enkä usko vuokranantajan kauan odottelevan... Mitä hittoa teen?

[/quote]

Soita iltalehteen. Sinulta varmaan löytyy suvusta tai tuttavilta erityislapsi, jonka kuvan voit lainata. Sitten surullien juttu, että lennät pois asunnosta ja kukaan ei auta. Laita lapselle vielä jotkut happiviikset, auttaa rahankeruussa paremmin.

Sitten vanhingossa lipsautat tilinumerosi nettiin. Niin ei mene kuin pari päivää, on monen kuun vuokrarahat kasassa

[/quote]

Aina parempi, jos löydät lapsen, joka on pyörätuolissa. Voit kyllä kokeilla, saatko apuvälinelainaamosta pyörtuolia lainaan siksi aikaa, että saat kuvan. Tällä irtoaa muutama tonni somekeräyksellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:19"]Kirkon diakoniatyö saattaa voida auttaa. Mulle maksoivat kerran rästivuokran.
[/quote]

Oliko mukana kaikki tositteet ja pitikö olla sossusta jokin todistus myös? Mulla kahden kuukauden vuokrat on lähemmäs 1200, tuskin sellaista maksavat.

ap

Vierailija
24/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimi ja kirkon diakoniatyö ovat usein yhteistyössä, riippuu asuinpaikasta. Kannattaa ensin mennä sosiaalitoimeen keskustelemaan tilanteesta ja kysellä kirkon diakoniatyöstä sitten. Kannattaa ilmoittaa vuokranantajalle, että selvität tilannetta, jolloin häätöä voidaan ehkä lykätä.

Vierailija
25/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:19"]Kirkon diakoniatyö saattaa voida auttaa. Mulle maksoivat kerran rästivuokran.
[/quote]

Oliko mukana kaikki tositteet ja pitikö olla sossusta jokin todistus myös? Mulla kahden kuukauden vuokrat on lähemmäs 1200, tuskin sellaista maksavat.

ap
[/quote]

Piti olla sosiaalitoimen päätös toimeentulotukihakemukseen. Tositteet tuloista ja menoista

Vierailija
26/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:19"]Kirkon diakoniatyö saattaa voida auttaa. Mulle maksoivat kerran rästivuokran.
[/quote]

ap
[/quote]
Miten sä oikeesti kuvittelet mitään saavas, kun sulta jää palkasta vuokran jälkeen 1200€ käyttöön? In your dreams.

Vierailija
27/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:19"]Kirkon diakoniatyö saattaa voida auttaa. Mulle maksoivat kerran rästivuokran.
[/quote]

ap
[/quote]
Miten sä oikeesti kuvittelet mitään saavas, kun sulta jää palkasta vuokran jälkeen 1200€ käyttöön? In your dreams.
[/quote]eihän jää kun valtaosa menee velkojen maksuun!

Vierailija
28/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:19"]Kirkon diakoniatyö saattaa voida auttaa. Mulle maksoivat kerran rästivuokran.
[/quote]

ap
[/quote]
[/quote]eihän jää kun valtaosa menee velkojen maksuun!
[/quote]
Oma ongelmas, ei kenenkään muun. Ja jäähän se käyttöön, niihin velkoihin, joihin voi tehdä maksusuunnitelman. Paljonko muuten menee näihin velkoihin? Miten paljon on zalandoa, pikavippiä, meikkiä/koruja sieltä täältä, kenkiä, laukkuja, ym. ym. turhaa?

Vierailija
29/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti sovi vuokranantajan kanssa. Toissijaisesti maksa ensikuussa loput. Ei kai ne heti pihalle heitä, vaikka vähän myöhästyy (ei tarkoita aina 3kk perässä). Sitten voi yrittää sossua ym. Ei koskaan pikavippiä/koronkiskuria. Sossua ei sitten kiinnosta, oletko velkaa äidille vai naapurille, jollei dokumenttia löydy. Eikä välttämättä papereidenkaan olemassaolo vaikuta mihinkään.

Vierailija
30/37 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mitään myytävää omaisuutta?

Vierailija
31/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:19"]Maksan siis aina vuokran ajallaan, mutta nyt viimeksi tullut palkka oli niin pieni etten ole pystynyt maksamaan enkä pysty edes elokuun vuokraa maksamaan, pelkään että saan häädön!! Olen kysynyt sossulta tuista, mutta en kuulemma ole oikeutettu mihinkään tukeen. Katsoin diakonialaitoksen sivuja ja siellä oli tuosta taloudellisesta avustamisesta, mutta kehtaako sinne mennä tällaisen asian kanssa? Ei siis ole mitään keinoa jolla saisin nuo rahat enkä usko vuokranantajan kauan odottelevan... Mitä hittoa teen?
[/quote]No sossu ei kyselemällä pysty päättämään sun oikeuksia eikä niitä kannata uskoa kun valehtelevat päin naamaa. Teet ttt-anomuksen.

Vierailija
32/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tyhmä kysymys mutta mikä on ttt-anomus? Mulla on siis velkoja ja kädestä suuhun elän jatkuvasti... Sossuun kerran soitin ja selvitin asiaa ja virkailijan mukaan en saa yhtään mitään. :(

Ap

Vierailija
33/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisveroja ei makseta sen takia, että niillä kustannetaan ihmisten vuokria.

Vierailija
34/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttt = toimeentulotuki

Sitten vaan lainaa ottamaan, lakki kouraan ja pankkiin.

Vierailija
35/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:27"]Varmaan tyhmä kysymys mutta mikä on ttt-anomus? Mulla on siis velkoja ja kädestä suuhun elän jatkuvasti... Sossuun kerran soitin ja selvitin asiaa ja virkailijan mukaan en saa yhtään mitään. :(

Ap
[/quote]Tee se anomus toimeentulotuesta ja hae myös Kelan asumistukea.

Vierailija
36/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:28"]Kirkollisveroja ei makseta sen takia, että niillä kustannetaan ihmisten vuokria.
[/quote]Kyllä kirkon apua voi vuokriinkin saada.

Vierailija
37/37 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja varaa aika, luulen että auttavat