Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea omatakaus ja valtiontakaus

Vierailija
03.08.2015 |

Hei,

osaako joku kertoa, onko kahden ihmisen mahdollista saada asuntolainaa omatakauksella ja valtiontakauksella ilman lisävakuuksia, kun talouden nettotulot ovat 3600e (tästä siis otettu pois verot, elatusmaksu ja autokustannukset)? Miten olette itse toimineet? Velkaa meillä ei ole.

Suuruusluokkana lainan maksimimäärää pidämme 130 000e. Olemme yli kolmekymppisiä. Olen melko varma, että moni alkaa soimaamaan säästämisestä. Meidän tilanne on kuitenkin se, että mieheni on maksanut entisestä avioliitosta jääneitä velkojaan kymmeniä tuhansia samalla kun minä olen ollut opiskelijana. Nyt velat on kutakuinkin hänen osaltaan maksettu (ja kyllä: tyhmä oli kun onnistui velkaantumaan) ja minä valmistun lastentarhanopettajaksi ja aloitan pääsääntöisen työn. 

Tällaisessa tilanteessa mietin, että kannattaako pankkiin mennä edes tiedustelemaan asiaa, vai miten teillä muilla on ollut. Nauretaanko meidät ulos sieltä Saisimme varmaan henkilötakauksenkin, mutta en tahtoisi kuormittaa tässä iässä ulkopuolisia enää. 

Olisipa ollut varaa itselläni aikaisemmin säästellä, mutta mutta....

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan