Onko Ilmestyskirjan 7 sinettiä alkaneet tapahtua?
Siis maailmanlopun profetioita on ollut tuhansia, eikä ne ole toteutuneet.
Mutta tämä kiinnitti huomioni...mistä Ilmestyskirjassa alkaa loppurytinät? 7 sinetin avaamisesta, 6.luvusta löytyy.
1.sinetti: valkoinen hevonen (lääketieteen valkoinen?) hevosen selässä oleva ratsastaja jolla seppele=latinaksi "corona"
2.sinetti: punainen (kommunismi, Venäjä?) hevonen, ja se ratsastaja saa suuren miekan ja ottaa rauhan pois maailmasta
3.sinetti: ruokapula
4.sinetti: nälänhätä, lisää sotia, ruttoa jne. Neljäsosa maapallon väestöä kuolee = ydinsota?
1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä ap:n kaltaiset tosissaan sairaita vai trolleja?
ei ole pakko lueskella näitä juttuja jos se loukkaa sun ateistista näkemystäs.
Vaatii myös asiantuntijuutta ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Jokos nämä eri puolilla maailmaa viimeisen 10 vuoden aikana kuuluneet selittämättömät "trumpettisoundit" taivaalla saaneet selityksen. Summa summarum.
Kyllä.
Niitä ei kuulunut kuin videolla ja ääniraita oli peräisin Maailmojen sodasta. Eli huijauksia oli kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se latinan kielen Corona sana merkkaa mitään. Uusi Testamentti on kirjoitettu kreikaksi ja se viittaa seppeleeseen, sellainen on yk lopussa mm. Se taas on kopioitu Rooman spqr lipusta jossa oli kyseinen seppele. Rooma oli se peto. Hallava hevonen on taas väärä käännös. Kreikan kielen sana siinä on englanniksi greenish yellow, eli sellainen kellertävän vihreä tai vihreä.
Niin mutta seppele on vanhassa kreikan kielessä Corona myös.
Olette te tyhmiä. Ei siellä puhuta coronasta vaan Seppeleestä. Voittajan Seppeleestä. Tutkikaa netistä millainen oli Seppele. Sana on Stephanos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Ap. erittäin ajankohtaiseta ja mielenkiintoisesta tulkinnasta. Itse olen päätynyt melkolailla samaan. Mutta miten tulkitset atikristuksen ennen Jeesuksen paluuta, antikristushan on varmaan jo kekuudesamme. Hyvä joka tapauksessa että laitoit tämän keskustelun vireille. Kiitos ja siunausta
Siunausta sinullekin! ❤
Antikristuksen henkilöllisyyttä en lähde veikkaamaan. On esitetty Paavia, jotakuta Usan pressaa, mus-limijohtajaa tms.
Periaatteenani on: sen näkee sitten, kun se aika on, ja sama on Ilmestyskirjan tulkinnoissa muutoinkin. Antikristus on tällä hetkellä piilossa.
Mutta antikristuksen aika, jos Jeesuksen ja Ilmestyskirjan sanoista voi päätellä, on ehkä 4.sinetin jälkeen.Varmaksi en osaa sanoa.
Antikristus oli jo. Se oli keisari Nero. Raamattu puhuu sen ajan tapahtumista. Ei nykyajan tapahtumista.
Kristityt eivät ole enään maanpäällä antikristuksen ilmestyessä.
Ap: Juu, tää on asia jota olen miettinyt.
Osa ihmisistä ei ota pedon merkkiä -keitä he ovat? Uskovia, vai messiaanisia juutalaisia?
Jeesus hakee omansa pois vähän ennen loppua, mutta kuinka lähellä ennen loppua?Ilmestyskirjassa on lopun vitsauksissa kohta "ja he eivät tehneet parannusta murhistaan, velhouksistaan, jne." Eli siinä oli ei-uskovia vain. Ja pedon merkistä tuli fyysisiä sivuoireita, paiseita.
Mutta, valmiina täytyy uskovan olla aina lähtemään, oli kyse vaikka tavallisesta kuolemasta esim.sydäninfarktin kautta, tai lopun aikojen kautta.
Se pedon merkki ja antikristus oli jo. Ja Jeesus tuli ja haki omansa pois vuosina 66-70AD. Silloin se 144 000 israelilaista otettiin taivaaseen. Te ette lue Raamattua ettekä todellisia historiallisia tapahtuneita asioita. Ei Jeesus ole enää tulossa, ei ole mitään antikristusta enää nousemassa. Jeesus on tullut jo.
Ihmiskunnn tuhoutumista on profetioitu milloin miksikin ajankohdaksi. Tähän mennessä kaikkien tuhoennustusten "parasta ennen" päiväys on aina vanhentunut, kun ko. päivä on pulkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se latinan kielen Corona sana merkkaa mitään. Uusi Testamentti on kirjoitettu kreikaksi ja se viittaa seppeleeseen, sellainen on yk lopussa mm. Se taas on kopioitu Rooman spqr lipusta jossa oli kyseinen seppele. Rooma oli se peto. Hallava hevonen on taas väärä käännös. Kreikan kielen sana siinä on englanniksi greenish yellow, eli sellainen kellertävän vihreä tai vihreä.
Niin mutta seppele on vanhassa kreikan kielessä Corona myös.
Olette te tyhmiä. Ei siellä puhuta coronasta vaan Seppeleestä. Voittajan Seppeleestä. Tutkikaa netistä millainen oli Seppele. Sana on Stephanos.
Ap tässä.
Seppeleellä on vähän kahdenlaista merkitystä raamatullisesti. Se mainitaan muistaakseni yhdessä kohtaa Jumalan antamana vanhurskauden seppeleenä, mutta yleisin Jumalalta tuleva on kruunu, ei seppele.
Se porukka joka laakeriseppeleitä Uuden Testamentin aikoina harrastivat, olivat juutalaisten ja kristinuskon viholliset eli Rooman keisarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Ap. erittäin ajankohtaiseta ja mielenkiintoisesta tulkinnasta. Itse olen päätynyt melkolailla samaan. Mutta miten tulkitset atikristuksen ennen Jeesuksen paluuta, antikristushan on varmaan jo kekuudesamme. Hyvä joka tapauksessa että laitoit tämän keskustelun vireille. Kiitos ja siunausta
Siunausta sinullekin! ❤
Antikristuksen henkilöllisyyttä en lähde veikkaamaan. On esitetty Paavia, jotakuta Usan pressaa, mus-limijohtajaa tms.
Periaatteenani on: sen näkee sitten, kun se aika on, ja sama on Ilmestyskirjan tulkinnoissa muutoinkin. Antikristus on tällä hetkellä piilossa.
Mutta antikristuksen aika, jos Jeesuksen ja Ilmestyskirjan sanoista voi päätellä, on ehkä 4.sinetin jälkeen.Varmaksi en osaa sanoa.
Antikristus oli jo. Se oli keisari Nero. Raamattu puhuu sen ajan tapahtumista. Ei nykyajan tapahtumista.
Osa ihmisistä ei ota pedon merkkiä -keitä he ovat? Uskovia, vai messiaanisia juutalaisia?
Jeesus hakee omansa pois vähän ennen loppua, mutta kuinka lähellä ennen loppua?Ilmestyskirjassa on lopun vitsauksissa kohta "ja he eivät tehneet parannusta murhistaan, velhouksistaan, jne." Eli siinä oli ei-uskovia vain. Ja pedon merkistä tuli fyysisiä sivuoireita, paiseita.
Mutta, valmiina täytyy uskovan olla aina lähtemään, oli kyse vaikka tavallisesta kuolemasta esim.sydäninfarktin kautta, tai lopun aikojen kautta.
Tempaus on ennen antikristuksen valtaa.
Maanpäällä on silloin ihmisiä ,jotka eivät ota pedon merkkiä .Heidät kyllä sitten tapetaan mutta ovat vielä pelastettuja taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siunausta sinullekin! ❤
Se pedon merkki ja antikristus oli jo. Ja Jeesus tuli ja haki omansa pois vuosina 66-70AD. Silloin se 144 000 israelilaista otettiin taivaaseen. Te ette lue Raamattua ettekä todellisia historiallisia tapahtuneita asioita. Ei Jeesus ole enää tulossa, ei ole mitään antikristusta enää nousemassa. Jeesus on tullut jo.
Öö - ei.
Jeesus ihan itse kuvasi tulonsa: "Niinkuin salama joka menee idästä länteen, on Ihmisen pojan tulemus oleva."
Ja minkä takia Ilmestyskirja on kirjoitettu? Ilmestyskirjan tapahtumissa on uskovia hurumykket.
Sen kirjoitti v.90 paikkeilla opetuslapsi Johannes Patmoksen saarella - miksei häntä ollut otettu Jeesuksen tulemukseen, jos se kerran oli jo ollut?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnn tuhoutumista on profetioitu milloin miksikin ajankohdaksi. Tähän mennessä kaikkien tuhoennustusten "parasta ennen" päiväys on aina vanhentunut, kun ko. päivä on pulkassa.
Joo. Joskus oli povattu maailmanloppua ensin faijan synttäripäiväksi ja sitten mun (meillä on pari päivää välissä). Sovittiin, että kumpi on oikeassa tarjoaa kaljat. Eipä ole vielä kuulunut, mutta kaljaa ollaan kyllä juotu.
Ap jatkaa:
Paavali vertasi vedenpaisumusta ja lopun aikoja.
Nooan aikoina oli maailma "vedelle talletettu (silloin tropiikissa oli ilmakehässä ja maankuoren taskuissa hurjat määrät vettä), mutta maailman lopussa maailma on tulelle talletettu.
Tää maapallo palaa kuin pätsi aikojen lopussa. Kolmasosa menee ensin, sitten tulee Koiruohoa (ydinsota/asteroidi?), vedet muuttuvat juomakelvottomaksi, aurinkoa ei enää näy kun ilmakehä on saastunut jne.
Ei sellaista ole tapahtunut v.79 jKr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset kirkot eivät pidä Jehovan todistajia kristittyinä. Jehovan todistajat eivät tunnusta esim. kolminaisuusoppia.
Mistäs kohtaa Raamattua kolminaisuusopin voi lukea?
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus olisi arkkienkeli Mikael kuten he uskovat? Tässä on hyvin suuri ristiriita perinteiseen kristilliseen ajatteluun Jeesuksen persoonasta.
"Perinteisen kristillisen ajattelun" mukaan Jeesus on Jumala ja Jumala on Jeesus. Tätäkään ei voi lukea Raamatusta.
Ap: Juu. Raamatusta löytyy molempia, eli että Jeesus on Jumala (Tuomaskin huudahti Jeesukselle nähdessään tämän naulanjäljet "Jumalani!"), mutta myös sitä, että Jeesus istuu Jumalan oikealle puolelle jne.
Homma menee näin:
Isä on yksinäänkin Jumala. Mutta koska Jeesus on yksi Jumalan kanssa, on Hänkik Jumala.
Isä tahtoi ja tekee, Pojan kautta, Pyhän Hengen voimalla.
Isä toimii aina Jeesuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
Paavali vertasi vedenpaisumusta ja lopun aikoja.Nooan aikoina oli maailma "vedelle talletettu (silloin tropiikissa oli ilmakehässä ja maankuoren taskuissa hurjat määrät vettä), mutta maailman lopussa maailma on tulelle talletettu.
Tää maapallo palaa kuin pätsi aikojen lopussa. Kolmasosa menee ensin, sitten tulee Koiruohoa (ydinsota/asteroidi?), vedet muuttuvat juomakelvottomaksi, aurinkoa ei enää näy kun ilmakehä on saastunut jne.
Vesuviuksen purkaus, joka tuhosi Pompejin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä ap:n kaltaiset tosissaan sairaita vai trolleja?
Eikö pikemminkin ole sairasta sanoa eri tavalla ajattelevia sairaiksi? Suosittelen laajentamaan ymmärtämystä, myös meitä uskovaisia kohtaan =)
Itse haluan ymmärtää miten muut ihmiset ajattelevat ja kokevat, en halua tuomita. Toivon, että minäkin saisin jonkin sorttista avarakatseisuutta ja avointa uteliaisuutta osakseni, en ahdasmielistä ja suvaitsematonta pöyrintää. Vain, koska ei edes haluta ymmärtää, miksi ja miten me uskikset ajattelemme.
Ap:lle: saattaa olla että nyt elämme juuri lopun aikoja, tai sitten emme. Profetiat näyttää todeksi vasta todellisuus.
Mun mielestä on omituista jos ihmistä ei kiinnosta pohtia uteliaana kaikenlaisia teorioita. Pidän sellaista tuomitsevaa ihmistä mielikuvituksettomana. En ole itse uskonnollinen vaan ennemmin pragmaattisen maallinen muttei se tarkoita sitä, että tietäisin mistään mitään ja joku uskovainen ei, koska uskoo johonkin muuhun kuin minä.
Todella rasittavia on nämä joiden mielestä ei saa kiinnostua mistä haluaa, ihan kuin se leimaisi jotenkin. Jos katson palkkamurhaajasta kertovaa trilleriä niin näiden logiikalla olen palkkamurhaaja jne. Juuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Joskus oli povattu maailmanloppua ensin faijan synttäripäiväksi ja sitten mun (meillä on pari päivää välissä). Sovittiin, että kumpi on oikeassa tarjoaa kaljat. Eipä ole vielä kuulunut, mutta kaljaa ollaan kyllä juotu.
Varmaan onkin lahkoja ,jotka ennustaa aikakauden lopun päivää mutta ne ei ole kristittyjä.
Kristittyjä on nimenomaan kielletty siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan onkin lahkoja ,jotka ennustaa aikakauden lopun päivää mutta ne ei ole kristittyjä.
Raamatussa on aivan selvästi että päivää ei tiedetä,eikä ilmoiteta ihmisille.
Ei ole kristittyjä kaikki maailman ennustajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehova paljastaa palvelijoilleen ajat ja määrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
Paavali vertasi vedenpaisumusta ja lopun aikoja.Nooan aikoina oli maailma "vedelle talletettu (silloin tropiikissa oli ilmakehässä ja maankuoren taskuissa hurjat määrät vettä), mutta maailman lopussa maailma on tulelle talletettu.
Vesuviuksen purkaus, joka tuhosi Pompejin.
Jeps. Ja se auringon pimeneminen ei johdu ydinaseita vaan tapahtui jo vuonna 536 jolloin tulivuoren jättipurkaus pimensi koko maan 18 kuukauden ajaksi. Sitten tuli nälänhätä ja rutto. 1300 luvulla kolmasosa maata ( euooppaa ) kuoli tautiin aka musta surma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehova paljastaa palvelijoilleen ajat ja määrät.
Raamatussa ei ole ilmoitettu Jeesuksen takaisin tulon päivää.Jehovien kirjassa voi olla mutta sitä ei oteta huomioon.
Jeesus hakee omansa pois vähän ennen loppua, mutta kuinka lähellä ennen loppua?
Ilmestyskirjassa on lopun vitsauksissa kohta "ja he eivät tehneet parannusta murhistaan, velhouksistaan, jne." Eli siinä oli ei-uskovia vain. Ja pedon merkistä tuli fyysisiä sivuoireita, paiseita.