Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Ilmestyskirjan 7 sinettiä alkaneet tapahtua?

-uskovainen-
03.03.2022 |

Siis maailmanlopun profetioita on ollut tuhansia, eikä ne ole toteutuneet.

Mutta tämä kiinnitti huomioni...mistä Ilmestyskirjassa alkaa loppurytinät? 7 sinetin avaamisesta, 6.luvusta löytyy.

1.sinetti: valkoinen hevonen (lääketieteen valkoinen?) hevosen selässä oleva ratsastaja jolla seppele=latinaksi "corona"

2.sinetti: punainen (kommunismi, Venäjä?) hevonen, ja se ratsastaja saa suuren miekan ja ottaa rauhan pois maailmasta
3.sinetti: ruokapula
4.sinetti: nälänhätä, lisää sotia, ruttoa jne. Neljäsosa maapallon väestöä kuolee = ydinsota?

1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.

Kommentit (278)

Vierailija
81/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat - - !lahkolaisuus! - -

Vierailija
82/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun triggeröit traumat.

Aikain merkkejä on käsketty tarkata .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset kirkot eivät pidä Jehovan todistajia kristittyinä. Jehovan todistajat eivät tunnusta esim. kolminaisuusoppia.

Mistäs kohtaa Raamattua kolminaisuusopin voi lukea?

Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus olisi arkkienkeli Mikael kuten he uskovat? Tässä on hyvin suuri ristiriita perinteiseen kristilliseen ajatteluun Jeesuksen persoonasta.

"Perinteisen kristillisen ajattelun" mukaan Jeesus on Jumala ja Jumala on Jeesus. Tätäkään ei voi lukea Raamatusta.

Vierailija
84/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset kirkot eivät pidä Jehovan todistajia kristittyinä. Jehovan todistajat eivät tunnusta esim. kolminaisuusoppia.

Isä .Poika  ja PyhäHenki  kuvataan esim. Jeesuksen kastetapahtumassa.

Taivaasta kuului ääni tämä on minun rakas poikani,Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle niinkuin kyyhkynen.

Jep, siinä olivat kaikki 3 persoonaa samassa.

VT:ssa Aabraham oli Mamren tammistossa, hänelle tuli vieraaksi 3 miestä. "Minun Jumalani", sanoi Aabraham.

Juutalaisten Jumala-julistus:

"Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi."

Hepreaksi:

"Schema Israel! Adonai Eloheinu Adonai echad."

=Jumala Jumala Jumala = yksi.

Genesiksessä "Alussa loi Jumala..." sana "alussa"(hepr.bereshit) voidaan kääntää myös "Poikansa kautta loi Jumala taivaan ja maan." Seuraavassa jakeessa tulee kuvioihin 3. eli Pyhä Henki "Ja Herran Henki oli syvyyden päällä.

Jeesus näyttäytyy Sananlaskuissa "Alussa olin Jumalan tykönä".

Onhan näitä. 3 jaetta jäi vielä kertomatta. 😊

Vierailija
85/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaasta kuului ääni tämä on minun rakas poikani,Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle niinkuin kyyhkynen.

VT:ssa Aabraham oli Mamren tammistossa, hänelle tuli vieraaksi 3 miestä. "Minun Jumalani", sanoi Aabraham.

Hepreaksi:

Genesiksessä "Alussa loi Jumala..." sana "alussa"(hepr.bereshit) voidaan kääntää myös "Poikansa kautta loi Jumala taivaan ja maan." Seuraavassa jakeessa tulee kuvioihin 3. eli Pyhä Henki "Ja Herran Henki oli syvyyden päällä.

Sanotaankos noissa muka, että Jeesus ja Jumala ja Henki ovat yksi ja sama?

Vierailija
86/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Ap. erittäin ajankohtaiseta ja mielenkiintoisesta tulkinnasta. Itse olen päätynyt melkolailla samaan. Mutta miten tulkitset atikristuksen ennen Jeesuksen paluuta, antikristushan on varmaan jo kekuudesamme. Hyvä  joka tapauksessa että laitoit tämän keskustelun vireille. Kiitos ja siunausta

Siunausta sinullekin! ❤

Antikristuksen henkilöllisyyttä en lähde veikkaamaan. On esitetty Paavia, jotakuta Usan pressaa, mus-limijohtajaa tms.

Periaatteenani on: sen näkee sitten, kun se aika on, ja sama on Ilmestyskirjan tulkinnoissa muutoinkin. Antikristus on tällä hetkellä piilossa.

Mutta antikristuksen aika, jos Jeesuksen ja Ilmestyskirjan sanoista voi päätellä, on ehkä 4.sinetin jälkeen.

Varmaksi en osaa sanoa.

Antikristus oli jo. Se oli keisari Nero. Raamattu puhuu sen ajan tapahtumista. Ei nykyajan tapahtumista.

Ei Neron aikaan ollut maanjäristyksiä, pedon merkkiä, ja lopunajan vitsauksia.

Lopussa avaruuden voimat järkkyvät, tähdet jne.

Vierailija
87/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen tieteellisen tiedon mukaan maailmanloppu tulee 6 miljardin vuoden päästä, ei taida meillä olla kiirettä. Tosin ihminen voi tuhota itse itsensä tavalla tai toisella.

Jumala ei ole sidottu ihmisten tieteeseen ,Hänellä on oma aikataulunsa.

Vierailija
88/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia jehovantodistajat, jotka ovat käyneet ovenraossa saarnaamassa uskoaan, hokevat maailmanlopusta, jos sitä ei edes tule?

Vierailija
89/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia jehovantodistajat, jotka ovat käyneet ovenraossa saarnaamassa uskoaan, hokevat maailmanlopusta, jos sitä ei edes tule?

Maailmanloppu on väärä ilmaus. Maailma ei lopu. Ainoastaan asiainjärjestelmä loppuu. Se tarkoittaa, että Jehova Jumala hävittää väärän uskonnon ja pahat ihmiset maailmasta ja ennallistaa tosi palvonnan maan päälle. Jehovan todistajat säilyvät uuteen asiainjärjestelmään ja elävät siinä ikuisesti. Kaikki muut tuhoutuvat, elleivät ota vastaan Jehovan todistajien varoitusta ja ryhdy elämään Raamatun periaatteiden mukaisesti.

Vierailija
90/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Ap. erittäin ajankohtaiseta ja mielenkiintoisesta tulkinnasta. Itse olen päätynyt melkolailla samaan. Mutta miten tulkitset atikristuksen ennen Jeesuksen paluuta, antikristushan on varmaan jo kekuudesamme. Hyvä  joka tapauksessa että laitoit tämän keskustelun vireille. Kiitos ja siunausta

Siunausta sinullekin! ❤

Antikristuksen henkilöllisyyttä en lähde veikkaamaan. On esitetty Paavia, jotakuta Usan pressaa, mus-limijohtajaa tms.

Periaatteenani on: sen näkee sitten, kun se aika on, ja sama on Ilmestyskirjan tulkinnoissa muutoinkin. Antikristus on tällä hetkellä piilossa.

Mutta antikristuksen aika, jos Jeesuksen ja Ilmestyskirjan sanoista voi päätellä, on ehkä 4.sinetin jälkeen.

Varmaksi en osaa sanoa.

Antikristus oli jo. Se oli keisari Nero. Raamattu puhuu sen ajan tapahtumista. Ei nykyajan tapahtumista.

Kristityt eivät ole enään maanpäällä antikristuksen ilmestyessä.

Vierailija
91/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siunausta sinullekin! ❤

Varmaksi en osaa sanoa.

Ei Neron aikaan ollut maanjäristyksiä, pedon merkkiä, ja lopunajan vitsauksia.

Lopussa avaruuden voimat järkkyvät, tähdet jne.

Tietenkin oli pedon merkki. Nero julisti itsensä jumalaksi jota piti palvoa ja silloin sai ostaa ja myydä se, jonka oikeassa kädessä tai otsassa oli tietynlainen kamgasnauha.

Vierailija
92/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008648072.html

Ruokapulaa uumoillaan ylläolevassa...

-ap

Ukraina on itsenäisyytensä aikana kehittynyt siksi vilja-aitaksi, joka se oli ennen neuvostoliittoa. Ukraina on tai piti olla ennen tät sotaa maailman suurin auringonkukkaöljyn tuottaja 49 % maailmanmarkkinoista, toiseksi suurin ohran tuottaja 19 %; kolmanneksi suurin rypsin tuottaja 22 % samoin kuin kolmanneksi suurin vehnän tuottaja 12 %, sekä neljänneksi suurin maissin tuottaja 16 5 maailman markkinoista.

Voi vain kuvitella minkälaisen loven maailman elintarvikehuoltoon tämä sota iskee, sillä osattamaksi siitä ei jää venäjänkään tuotanto vaikka se ei niin tehokasta ole ollutkaan.

Vierailija
93/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepreaksi:

Ei sitä noin käännetä. Jumala El, ( ei Jahve ) loi ja Elohin eli monikkomuoto Jumalat loivat. Kyseessä on taivaallinen moni jumaluus josta siellä puhutaan. Siihen lukeutuvat enkelit ja vähempi arvoiset jumalat.

Vierailija
94/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananlaskut 8. Asia josta yritetään vaieta. Pyhä Viisaus, eli Sophia. Naispuolinen jumaluus jonka Jumala loi ennen ihmisiä.

Vierailija
95/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus antoi lähetyskäskyn ja sanoi, että valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa ja sitten tulee loppu. Ainoastaan Jehovan todistajat ovat toteuttaneet Jeesuksen lähetyskäskyä ja käyvät saarnaamassa sinunkin ovellasi. Saarnaaminen päättyy pian, kun Jehovan Harmagedon alkaa.

Vierailija
96/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täsmentää vielä: Jeesushan sanoi, että "sitä (maailmanlopun) päivää ja sitä hetkeä ei tiedä kuin Isä yksin".

Mutta mikä on Jeesuksen käyttämä tarkkuus? Päivä/tunnit.

Ei viikot/vuodet/vuosisadat.

Ja Ilmestyskirja, jossa Jeesus puhuu ja näyttäytyy itsekin, on osoitus siitä että Jumala kertoo meille etukäteen, milloin ja missä järjestyksessä kaikki tapahtuu.

Jumala ei kuitenkaan jätä meitä ihan tietämättömiksi, vaikkei just tarkkaa hetkeä kerro.

Mitä Jeesus sanoi Kuulijoilleen? Niille jotka olivat siellä fyysisesti silloin läsnä?

"Tämä sukupolvi ei katoa ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat" ja "täällä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät kuolemaa maista ennenkuin Ihmisen Poika tulee". Ei Jeesus puhunut meille, Hän puhui sille sukupolvelle mikä silloin eli.

16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." 

7:1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.

17:2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo. 

17:3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.

Tarkka lainaus Matteus 16-17Tässä seisovat näkivät Jeesuksen kuninkuudessaan.

Vierailija
97/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovantodistajat eivät usko kristillisen oppiperustamme Raamatun mukaisesti.

Jeesus on heille enkeli.

Maanpuolustus ei kuulu heille.

Oppi verensiirrosta on poikkeavia oppikäsityksiä.jne.

Vierailija
98/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus olisi arkkienkeli Mikael kuten he uskovat? Tässä on hyvin suuri ristiriita perinteiseen kristilliseen ajatteluun Jeesuksen persoonasta.

"Perinteisen kristillisen ajattelun" mukaan Jeesus on Jumala ja Jumala on Jeesus. Tätäkään ei voi lukea Raamatusta.

Tämä on koko Raamatun keskeisin sanoma alusta loppuun.

Vierailija
99/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä ap:n kaltaiset tosissaan sairaita vai trolleja?

ei ole pakko lueskella näitä juttuja jos se loukkaa sun ateistista näkemystäs.

Vierailija
100/278 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se latinan kielen Corona sana merkkaa mitään. Uusi Testamentti on kirjoitettu kreikaksi ja se viittaa seppeleeseen, sellainen on yk lopussa mm. Se taas on kopioitu Rooman spqr lipusta jossa oli kyseinen seppele. Rooma oli se peto. Hallava hevonen on taas väärä käännös. Kreikan kielen sana siinä on englanniksi greenish yellow, eli sellainen kellertävän vihreä tai vihreä.

Niin mutta seppele on vanhassa kreikan kielessä Corona myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä