Ottaisitko sisaruksesi perheineen vuodeksi asumaan luoksenne?
Meillä jo isot lapset, toinen vaan asuu kotona. Siskolla kaksi pientä, toinen ihan vauva. Ovat tiukassa paikassa ja olen miettinyt jos ehdottaisin muuttoa meille... Siirrettäisiin omat rojut yläkertaan. Heille jäisi 2 huonetta, keittiö yhteistä tilaa tietty ja sauna/pesutilat...Onko tuhoontuomittu ajatus ?
Kommentit (46)
Eivät tulisi vaikka pyytäisin, joten turha edes miettiä moista.
Ap on kiltti harkitessaan asiaa.
18: En ylä- enkä alapeukuttanut, mutta miksi vetoat korkeaan koulutukseen?
Itsetehostusta?
Riippuu sisaruksesta. Tod.näk. ottaisin kenet vaan.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:22"]
Jos noin paljon tilaa, niin voisin ottaakin. Saahan tuossa myös omaa rauhaa, kun on kaksi kerrostalon. Meille en ottaisi: Asutaan kolmiossa 4 henkeä, hulluksi tulisi koko porukka ja naapurit kanssa, jos pitäisi samaan tilaan tunkea 8 ihmistä, joista puolet vilkkaita lapsia.
[/quote]Minä en kestäisi lasten metakkaa varmaan päivääkään. :) -4
[/quote]Oletko lastenvihaaja?
[/quote]Ei tarvitse vihata, kun en ole lasten kanssa tekemisissä. En vain kestä lapsia yhtään! -4
Vuodeksi? En. Korkeintaan siksi aikaa, että löytää jonkun muun asumuksen. Olettaen, että vanhasta on lähdettävä hätätilanteen takia. Jos on oikeasti pakko, niin varmasti sisko lapsineen voi yksiössäkin asua.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:42"]
Jos noin paljon tilaa, niin voisin ottaakin. Saahan tuossa myös omaa rauhaa, kun on kaksi kerrostalon. Meille en ottaisi: Asutaan kolmiossa 4 henkeä, hulluksi tulisi koko porukka ja naapurit kanssa, jos pitäisi samaan tilaan tunkea 8 ihmistä, joista puolet vilkkaita lapsia.
[/quote]Ei tarvitse vihata, kun en ole lasten kanssa tekemisissä. En vain kestä lapsia yhtään! -4
[/quote]Ymmärrän tämän, jos oletl parikymppinen, mutta kyllä aikuisen pitäisi jo oppia sietämään muita ihmisiä vaikka kuinka olisikin vannoutunut vela.
Ottaisin tietenkin. Sisarukseni ovat minulle todella rakkaita ja läheisiä, jaettiinhan me koko vanhemmilla asumisen ajan huoneetkin jne. Oma perhe (joka minulla käsittää vanhemmat, sisarukset ja puolison + lapset) on meillä aina etusijalla. Perheeseen voi aina luottaa.
En ottaisi koska siskoni on ilkeä ja seonnut uskontoon ja arvostelee sen mukaan toisia naisia miten uskonnollisia toiset ovat tai eivät ole ja montako lasta toisilla naisilla on. En siedä tälläistä käytöstä! ainiin arvostelee naiset myös sen mukaan että onko nainen sinkku, seurusteleeko tai onko naimisissa ja jos on "vain" sinkku/seurustelee niin nainen ei hänen mielestään ole mitään
Miehen veljeä en ottaisi. Vaimonsa kanssa olemme täysin eri maailmasta, kasvatusmetoditkin ihan erilaisia. Emmekä sitäpaitsi tunne vielä niin hyvin, alle vuoden ovat olleet yhdessä. En voisi rentoutua omassa kodissani. Kyllä mun pitää saada vapaasti pierasta oman kattoni alla, mitä en kehtaisi ikinä hänen seurassaan tehdä :D
Oman veljeni perheineen, anytime. Veljeni vaimo on paras ystäväni.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:42"]
[/quote]Ymmärrän tämän, jos oletl parikymppinen, mutta kyllä aikuisen pitäisi jo oppia sietämään muita ihmisiä vaikka kuinka olisikin vannoutunut vela.
[/quote]
Oma rauha on ihanaa, kaikki eivät halua koskaan lapsia vaivoikseen, en ottaisi ketään asumaan.
en ottaisi. 2-3 päivän yökyläilykin raastaa hermoja. Muuten kyllä jelppisin jos pystyisin, ambulanssilentoja en maksaisi, siihen ei talous taivu.
No ihan ekaks tarvii kysyä oman miehen ja lasten mielipide. Ja vaikka ajatus on kaunis, niin miltei aina tulee lopulta erimielisyyttä jostakin ja se syö molempia osapuolia. Harkitsisin hyvin tarkkaan...
Vaimon siskon ottaisin mielellään kodin hengettäreksi ja vaihtelua antamaan.
En.
Asun pienessä kaksiossa kahden kissan kanssa.
Sisarellani ja hänen miehellään on kolme lasta, kaksi kissaa ja suuri karja.
Rakastan siskoani kovasti, enkä vaarantaisi meidän välejä asumalla yhdessä. Omilleen tottuneet aikuiset lähisukulaiset ei vaan saman katon alla toimi keskenään pidemmän päälle. muuta apua järjestäisin kaiken kykyni mukaan. Ootteko miettiny koskaan voisitteko vielä mennä esim. lapsuudenkotiinne "nurkkiin" vielä takaisin.
Miehen siskon perheineen varmaan ottaisin. Omaa veljeäni en, koska tunnen tyypin sen verran hyvin, että parin viikon jälkeen olettaisi, että kaikki muut elää heidän ehdoillaan. Muuten ihan kiva tyyppi, mutta sellainen oma napa eka napa... eli riippuu millainen tyyppi on.
Eeii. Kuukausi olisi ehdoton maksimi.
En missään tapauksessa. En halua jakaa kotiani kenenkään muun kuin vaimoni kanssa.
Ilman muuta hätätilanteessa ottaisin, ja siskoni ottaisi meidät. Mutta vaikea kuvitella, että sellaista tapahtuisi, kun olemme kaikki (sisko, minä ja kummankin mies) korkeasti koulutettuja töissäkäyviä, on mökit ja talot.
[/quote]
Mitäs alapeukuttamista tässä on?