Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko sisaruksesi perheineen vuodeksi asumaan luoksenne?

Vierailija
28.07.2015 |

Meillä jo isot lapset, toinen vaan asuu kotona. Siskolla kaksi pientä, toinen ihan vauva. Ovat tiukassa paikassa ja olen miettinyt jos ehdottaisin muuttoa meille... Siirrettäisiin omat rojut yläkertaan. Heille jäisi 2 huonetta, keittiö yhteistä tilaa tietty ja sauna/pesutilat...Onko tuhoontuomittu ajatus ?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Miehen sisarukset ehdottomasti myös.

Vierailija
22/46 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin paljon tilaa, niin voisin ottaakin. Saahan tuossa myös omaa rauhaa, kun on kaksi kerrostalon.

Meille en ottaisi: Asutaan kolmiossa 4 henkeä, hulluksi tulisi koko porukka ja naapurit kanssa, jos pitäisi samaan tilaan tunkea 8 ihmistä, joista puolet vilkkaita lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, mutta mieheni ei. Toivottavasti tuollaista tilannetta ei koskaan tule, koska jos tulisi, eroaisin miehestäni jos hän todella olisi sitä mieltä, että ketään ei jeesata tuossakin tilanteessa.

Vierailija
24/46 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tuossakaan
T. 8

Vierailija
25/46 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi.

Vierailija
26/46 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mikä voisi olla kohtuu korvaus. Mietin n.450€ / kk, sis lämmityksen ja veden + osittaisen lastenhoitajan :)

Vierailija
27/46 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta hätätilanteessa ottaisin, ja siskoni ottaisi meidät. Mutta vaikea kuvitella, että sellaista tapahtuisi, kun olemme kaikki (sisko, minä ja kummankin mies) korkeasti koulutettuja töissäkäyviä, on mökit ja talot. 

Vierailija
28/46 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis haluat teille alivuokralaisia? Jos muuttavat teille menettävät käsittääkseni kaikki tuet kuitenkin. Sinun pitäiso maksaa veroa tuosta summasta.

Vierailija
29/46 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:22"]

Jos noin paljon tilaa, niin voisin ottaakin. Saahan tuossa myös omaa rauhaa, kun on kaksi kerrostalon. Meille en ottaisi: Asutaan kolmiossa 4 henkeä, hulluksi tulisi koko porukka ja naapurit kanssa, jos pitäisi samaan tilaan tunkea 8 ihmistä, joista puolet vilkkaita lapsia.

[/quote]Minä en kestäisi lasten metakkaa varmaan päivääkään. :) -4

Vierailija
30/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 00:05"]Rakastan siskoani kovasti, enkä vaarantaisi meidän välejä asumalla yhdessä. Omilleen tottuneet aikuiset lähisukulaiset ei vaan saman katon alla toimi keskenään pidemmän päälle. muuta apua järjestäisin kaiken kykyni mukaan. Ootteko miettiny koskaan voisitteko vielä mennä esim. lapsuudenkotiinne "nurkkiin" vielä takaisin.
[/quote]
Tämä juuri eniten mietityttää...

Vierailija
31/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvisi ottaa siskolla talo ja sijoitusasunto myös ja toisella siskolla kaksi omistusosaketta.

Vierailija
32/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos olisi tilaa. Omien siskojen ja heidän lastensa ja miehensä (toinen on yh) kanssa tulisin hyvin toimeen yhteistaloudessa, samoin miehen veljen (hänellä ei tosin perhettä). Mutta meillä ei kyllä olisi tällä hetkellä tilaa :/ hätätilanteessa tietenkin otettaisiin silti, mutta yleensä hätä ei kestä vuotta. Pariksi kuukaudeksi ottaisin ilman muuta.

Vierailija
33/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:13"]

Meillä jo isot lapset, toinen vaan asuu kotona. Siskolla kaksi pientä, toinen ihan vauva. Ovat tiukassa paikassa ja olen miettinyt jos ehdottaisin muuttoa meille... Siirrettäisiin omat rojut yläkertaan. Heille jäisi 2 huonetta, keittiö yhteistä tilaa tietty ja sauna/pesutilat...Onko tuhoontuomittu ajatus ?

[/quote] Mielestäni ei huono ajatus.. Tarpeen vaatiessa tekisin itse mielelläni samoin.

Vierailija
34/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa tilapäisesti jos on oikeasti paha paikka ja sisarus perheineen normaaleja. Vuosi on liian pitkä aika, mutta muutama kuukausi menisi.

Vierailija
35/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siskon perhe 4kk asumassa ja välit meni hyytävän puolelle. En suosittele. Vaikka mitä sovittaisiin, niin pieleen  menee. Minä siis aamuvirkumpi. Lopputuloksena siskoni nautti miehensä kanssa toisistaan viikonloppuaamuisiin puolille päiville, minä tein aamiaista kaikille lapsille. Minä tein lounaan, päivällisen, siivosin koko ajan kaikkien jäljiltä jne. Hain koulusta vanhemman kun kätevästihän se siinä omani mukana tuli...Hermot meni eikä nyt huvita siskoa nähdä enempää mitä pakko. Hyväksikäyttäjiä, loisia ja laiskoja.

Vierailija
36/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:15"]

Meillä oli siskon perhe 4kk asumassa ja välit meni hyytävän puolelle. En suosittele. Vaikka mitä sovittaisiin, niin pieleen  menee. Minä siis aamuvirkumpi. Lopputuloksena siskoni nautti miehensä kanssa toisistaan viikonloppuaamuisiin puolille päiville, minä tein aamiaista kaikille lapsille. Minä tein lounaan, päivällisen, siivosin koko ajan kaikkien jäljiltä jne. Hain koulusta vanhemman kun kätevästihän se siinä omani mukana tuli...Hermot meni eikä nyt huvita siskoa nähdä enempää mitä pakko. Hyväksikäyttäjiä, loisia ja laiskoja.

[/quote]

Niin ja sovimme 150€/kk rahalliseksi korvaukseksi. Näitä rahoja en ole koskaan nähnyt.

Vierailija
37/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Mun sisko on ihan kiva, mutta täysin erilainen kuin mä. Hän on kyllä lapseton ja hiljainen, mutta silti ei, ei meillä olisi tilaakaan. Mutta jos olisi tilanne, että pitäisi valita, joko sisko kadulle tai meille niin tietysti meille.

Vierailija
38/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille mahtuisi, asumme jo nyt ahtaasti. Jos olisi kaksi ylimääräistä huonetta kuten ap:llä, silloin toki kävisi, kyllä me toimeen tulisimme. Olemme ennenkin asuneet samassa (suuressa) asunnossa ystäväpariskunnan kanssa ja se oli ihan hauskaa aikaa.

Vierailija
39/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi tilaa mutta en silti ottaisi. En halua pilata välejä yhteisasumisella enkä pidä lapsista.

Vierailija
40/46 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:13"]

[/quote]Ei suinkaan. Kuulostaa inhimillseltä, hyvältä idelata. Go for it.