Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei suostu edes puhumaan tilanteesta

Vierailija
03.03.2022 |

Ja jostain syystä kieltää koko sodan uhan.

Minua helpottaisi tehdä edes joku suunnitelma, mitä teemme jos sota alkaa kolkuttaa ovella. Puoliso suuttuu, kun koitan jutella asiasta. Minusta olisi hyvä vähän miettiä varautumista, toimintasuunnitelmaa, kotivaraa ynnä muuta. Ja sitä, miten toimimme mm. Lemmikkiemme kanssa jos pommisuojaan pitäisi vetäytyä. Sanoo vain että koiraansa ei jätä. Ja ymmärrän sen, minulla on kaksi rakasta kissaa… mutta helpottaisi puhua että mitä me nyt sitten konkreettisesti teemme.

Olisi varaa lähteä ulkomaillekin seuraamaan tilannetta hetkeksi, mutta puoliso ei halua.

Kaipa se pitää alkaa yksin keräämään kotivaraa tai jotain, ihan vain varmuuden vuoksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap alä keskustele vaan tee omat suunnitelmat.

Ei sun tartte puolisoa riippakiveksi ottaa mukaan jos hän on niin pälli ettei halua lähteä.

Ette te ole napanuoralla kiinni toisissanne, olette kaksi erillistä ihmistä jotka ovat päätyneet saman katon alle.

Tajua se.

Vierailija
2/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistäkö on aikaa kirjoitaa? vitaten näkyvä kelon aika kirjotuksestasi? Vai oletko koti äiti ,lapset päiväkoti? Molemat siellä työtömänä? Hei tilaa aika perheneuvolaan,puhukaa siellä keskenään asiat asiantuntioiden kanssa.Helpotaa sinunkin elämää paljon se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei vaan osaa nyt käsitellä tilanteen nostamia tunteita. Ala tehdä itse varautumissuunnitelmia, ja yritä keskustella uudelleen hetken kuluttua. Kosketus rentouttaa aina, joten laita vaikka käsi olalle, käteen, reidelle kun alat jutteleen. Puhu rauhallisesti omista ajatuksista ja puolisoa syyllistämättä.

Vierailija
4/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töistäkö on aikaa kirjoitaa? vitaten näkyvä kelon aika kirjotuksestasi? Vai oletko koti äiti ,lapset päiväkoti? Molemat siellä työtömänä? Hei tilaa aika perheneuvolaan,puhukaa siellä keskenään asiat asiantuntioiden kanssa.Helpotaa sinunkin elämää paljon se.

Olen yrittäjä. Eikä meillä ole lapsia.

- ap

Vierailija
5/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan Mirkun kanssa ladattu mun sähköauto ja me lähdetään Ruotsiin. Ollaan jo Tinderistä katsottu ruotsalaisia miehiä.

Rauhaa ja rakkautta. Moiccu kaikille!

Vierailija
6/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei vaan osaa nyt käsitellä tilanteen nostamia tunteita. Ala tehdä itse varautumissuunnitelmia, ja yritä keskustella uudelleen hetken kuluttua. Kosketus rentouttaa aina, joten laita vaikka käsi olalle, käteen, reidelle kun alat jutteleen. Puhu rauhallisesti omista ajatuksista ja puolisoa syyllistämättä.

Kiitos kivasta kommentista

-ap

Vierailija
7/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä panikoi. Ei tänne ole oikeasti sotaa tulossa.

Vierailija
8/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerinen vouhottaminen Venäjän uhasta ja krampinomainen turvautuminen sotilaalliseen liittoutumiseen ei auta ketään, jos suomen mielenterveystyöhön ei saada lisää rahaa, jota tarvitaan nyt kipeämmin kuin koskaan.

Oletko muuten nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?

Vierailija
9/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen besserwisser luulet olevasi.Opettele kirjoittamaan ennenkuin haukut muita. 

Vierailija
10/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.

Vierailija
11/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiotieteen tohtori Paavo Väyrynen puolestaan kirjoitti Suomenmaassa jo 9.2.2001 julkaistussa artikkelissaan:

”Ukrainassa on vasta meneillään kansakunnan muodostuminen. Tätä prosessia on ulkopuolistenkin syytä tukea: vain sisäisesti vakaa Ukraina voi toimia vakauttavana tekijänä omalla alueellaan ja koko Euroopassa.

Turvallisuuspolitiikassaan Ukraina on pyrkinyt löytämään tasapainon suhteissaan Venäjään ja Natoon. Tämä on viisasta myös maan sisäistä vakautta ajatellen: tiivis liitto Venäjän tai länsimaiden kanssa saattaisi aiheuttaa vakavia sisäisiä ristiriitoja.”

Ukraina valitsi sittemmin toisenlaisen tien. Siihen sillä on oikeus ja oikeuden käytön reaaliset seuraukset ovat näkyvillä.

Vierailija
12/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse mies vai nainen? Onko puolisosi mies vai nainen?

Olennainen merkitys tällä asialla, jotta hänen tai sinun käytöstäsi voisi analysoida. Itse veikkaan naisparia.

Vierailija
13/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työtön ilman säästöjä tai omaisuutta. Mahdollisuutta kotivaran tai juuri muunkaan tärkeän hankkimiseen ei juuri ole. Normaalioloissakaan ei juurikaan ole paikkoja minne mennä. En toki koditon ole, mutta sukulaisen nurkissa asun, eikä täällä oikein omaa tilaa ole ja usein olen sukulaisen mielestä tiellä. Kun en myöskään omaa mitään yhteyksiä ulkomaille tai oikeastaan edes kotinaupunkini ja sen naapurikaupungin ulkopuolelle niin tuskin itselleni mitään paikkaa kriisissäkään löytyy. Tänne joudun jäämään kun ei vain ole mahdollisuutta lähteä.

Vierailija
14/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse omat suunnitelmasi. Säästä rahaa. Säästä etenkin käteistä. Tarkista mihin saakka passi on voimassa. Myös lemmikkien sirutukset/todistukset. Pidä auto kunnossa. 

Vierailija
15/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse mies vai nainen? Onko puolisosi mies vai nainen?

Olennainen merkitys tällä asialla, jotta hänen tai sinun käytöstäsi voisi analysoida. Itse veikkaan naisparia.

Kyllä, olemme naispari!

-ap

Vierailija
16/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä katkerat reppanat, jotka kyttää mihin aikaan kukakin nettiin kirjoittelee ja vetää siitä johtopäätöksiä.

Ehkä tänä päivä pitäisi jo tiedostaa, että työaikoja ja työtehtäviä on erilaisia. Esim. minä kirjoittelen täällä monesti päivällä. Ei minun työnantajaani kiinnosta mitä teen mihinkin aikaan kunhan tulosta syntyy ja olen puhelimen tavoitettavissa "virka-aikaan". Ja tulostahan syntyy, joten ei tarvi olla huolissaan minun tuottavuudestani vaikka täällä keskellä päivää surffailenkin.

Hei vaan, taidan ihan kiusallakin lähteä kaivelemaan varpaiden välejä ja juomaan kahvia ihan näin "kesken työpäivän" ihan vain siksi kun voin.

Vierailija
17/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on nyt hiihtoloma. Osa ihmisistä tekee myös vuorotyötä jne.

Ei sulla oikein leikkaa?

Vierailija
18/18 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ap:n puolison suhtautuminen on normaalimpaa kuin ap:n. Mitä jos sinä hakeutuisit ajatuksissasi enemmän sinne suuntaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän