Arrgh, tietokoneen päivitys jumahti, mitä teen?
Tossa reilun tunnin ajan on lukenut "Pysy tietokoneesi ääressä, kunnes tämä on valmis. Asennetaan päivitystä 79/165". Elikkäs toi on jumiutunut tohon 79 kohdalle. Odotanko kärsivällisesti vielä muutaman tunnin vai katkaisenko kylmästi virran?
Kommentit (27)
Mulla on kans joskus käyny noin kasin kanssa, muttei ollut noin paljon päivityksiä varastossa. Sammutin koneen ja käynnistin uudestaan. Kyllä se yski ja kakoi jonkun aikaa teki jotain alkuputsauksia ja alkoi toimimaan taas kunnolla. Mutta en voi luvata sinulle yhtä hyvää tuuria.
Anna ruksuttaa aamuun asti ja sitten käynnistä kylmästi, ei kai siinä muuta voi?.
Mahtanee nuo päivitykset mennä joskus väärässä järjestyksessä. Kannattaisi katsoa ennen rumbaa mitä siellä menee. Jotkut ohjainajurit saattavat siis ängetä väärään väliin?. Ruksaile itse mitä haluaa laittaa päivitykseen. Itse olen mm. laittanut näytönohjaimen ajurit manuaalisesti. Raportoisitko ystävällisesti kuinka kävi? Voi olla hyötyä jollekulle muullekin!
Kone toimii nyt normaalisti, ainoastaan oli päivittänyt jonkun BIOS-ohjelmiston. Ehkäpä mun kannattaa kokeilla uudelleen aamulla ja jättää kone päivittymään sillä aikaa kun olen muualla. Kiitos silti kaikille neuvoista, vaikken niitä totellutkaan :D
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:44"]
Kone toimii nyt normaalisti, ainoastaan oli päivittänyt jonkun BIOS-ohjelmiston. Ehkäpä mun kannattaa kokeilla uudelleen aamulla ja jättää kone päivittymään sillä aikaa kun olen muualla. Kiitos silti kaikille neuvoista, vaikken niitä totellutkaan :D
[/quote]
Mut ihan oikeesti ap. Harkitse linuxin asentamista. Voitettavana on vaan maailma!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:35"]
Käyt nukkumaan, niin aamulla on valmis.
[/quote]
Luultavasti näin on (13).
[/quote]
Paitsi että uudessa koneessa on aikarajoitukset näytön ja koneen käynnissäololle.
Mene tosiaan nukkumaan, voit sitten aamulla aloittaa uudestaan saman rumban alusta.
Miksi, oi miksi, ei Wintoosan ylläpito ole osannut koodata selaista ohjelmaa, joka osaa itse sammuttaa ("vaatii uudelleenkäynnistyksen, ennen kuin voi suorittaa YHTÄÄN MITÄÄN") ja uudelleenkäynnistää aparaatin ilman käyttäjän monituntista vieressä tuskailua, joka toimisi itsestään yöllä, kun normi-ihmiset nukkuu ( tai vaihtoehtoisesti päivällä, kun nämä nykytyökyvyttömät nuoret nukkuu).
Liian paljon päivityksiä ihka uuteen koneeseen tuputetaan jatkuvalla pakkosyötöllä, välillä tulee mieleen järkeväksi maksaa se 80-100 e, jotta saa toimivan koneen HETI käyttöönsä tarvittaessa, tosin kahden päivän toimitusajalla, näillä spekseillä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:35"]
Käyt nukkumaan, niin aamulla on valmis.
[/quote]
Luultavasti näin on (13).
[/quote]
Paitsi että uudessa koneessa on aikarajoitukset näytön ja koneen käynnissäololle.
Mene tosiaan nukkumaan, voit sitten aamulla aloittaa uudestaan saman rumban alusta.
Miksi, oi miksi, ei Wintoosan ylläpito ole osannut koodata selaista ohjelmaa, joka osaa itse sammuttaa ("vaatii uudelleenkäynnistyksen, ennen kuin voi suorittaa YHTÄÄN MITÄÄN") ja uudelleenkäynnistää aparaatin ilman käyttäjän monituntista vieressä tuskailua, joka toimisi itsestään yöllä, kun normi-ihmiset nukkuu ( tai vaihtoehtoisesti päivällä, kun nämä nykytyökyvyttömät nuoret nukkuu).
Liian paljon päivityksiä ihka uuteen koneeseen tuputetaan jatkuvalla pakkosyötöllä, välillä tulee mieleen järkeväksi maksaa se 80-100 e, jotta saa toimivan koneen HETI käyttöönsä tarvittaessa, tosin kahden päivän toimitusajalla, näillä spekseillä.
[/quote]
Kyllä noi asiat voi säätää. Mut joo ei defaulttina...
Koitapa nyt päivättää manuaalisesti ensin vain ne tärkeät päivitykset, ei niitä valinnaisia.
Eli valikko/Hae/(kirjoita osoiteriville) Win up
Klikkaa Windows update auki, klikkaa kohtaa "Näytä saatavilla olevat päivitykset". Valitse sieltä ruksaamalla vain ne tärkeät päivitykset ja paina Asenna (tarvittaessa kaksi kertaa).
Jos paljon päivityksiä, laita yöksi rullaamaan.
Sitten mietit aamulla valinnaisten kohdalla, mikä kannattaa päivittää. Esim. jos tulee Skype-päivitys, etkä Skypeä käytä, älä päivitä, vaan poista koko sovellus.
Tarkista myös kohdasta "Muuta asetuksia", että päivitykset on asennettu niin että ne päivittyvät automaattisesti.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:37"]
Noniin, nyt käynnistin koneen uudestaan. Tuli ruutuun "uptading ec filmware", mikä liekään on. Sitten luki että käsitellään päivityksiä (prosentit), älä katkaise virtaa koneesta. Ja nyt tuli ikkuna joka näyttää siltä että suurin osa päivityksestä epäonnistii, ylläripylläri.
[/quote]
Seuraile asiaa. Jos menee (rutkasti) nopeammin eteenpäin, niin, dadaa, problem solved! (13)