Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkin ilosta ja helpotuksesta kun luin että jo tänä vuonna uusi luottotietolaki saadaan voimaan

Vierailija
03.03.2022 |

Pääsee vihdoin tästä lannistavasta häpeästä joka on kulkenut vuosia mukana. En voi uskoa että jo kuukauden tallennusajan jälkeen kelpoisuus palautetaan jos laskut on maksettu!! Tämä ratkaisu on pelkästään inhimillistä tuskaa ja häpeää vähentävä ratkaisu! Ette usko miten olen asiaa miettinyt joka ikinen päivä ja itsetuntoni ollut maassa.

Olen onnellinen ja kiitollinen siitä että Suomessa ollaan otettu tällainen inhimminen askel eteenpäin.

T. Velat maksettu jo vuosia sitten

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hitaasti on edennyt, joten ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Itse olen myös lain kannalla (vaikkei ole velkaakaan) mutta suhtaudun yhä sen voimaantuloon epäillen. Asiasta on uutisoitu ”varmana” jo monta kertaa vuosien mittaan ja aina se on vähin äänin tyssännyt johonkin.

Vierailija
2/7 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea uutinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet maksanut velkasi jo vuosia sitten, niin miksi luottotietosi eivät ole vielä palautuneet? Eivätkö ne normaalisti palaudu kahden vuoden päästä viimeisen velan maksamisesta?

Vierailija
4/7 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uudistus. Luottotietojen menetys on ollut sellainen alennus ihmisarvossa ja liian pitkäaikainen että muutosta tarvittiin.

Vierailija
5/7 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kannustaa maksamaan velkojaan. Yksi syy miksi aikoinaan luovutin ja itseasiassa velkaannutin itseäni vielä lisää oli juuri tuo, että tiesin jo pikkuvelan maksamatta jättämisen olevan turhaa, luotot menisi pitkäksi aikaa kuitenkin. Jos olisin voinut maksaa ne ilman pitkäaikaista menetystä olisin tehnyt heti ryhtiliikkeen ja maksanut ulosottoni pois. Sen sijaan sain velan paisumaan kymmenkertaiseksi ennen kuin jouduin ulosottoon. 

Vierailija
6/7 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lain kaveriksi tarvitaan ehdottomasti se positiivinen luottorekisteri. Luotonmyöntäjät ja perintätoimistotkin kannattavat sitä, mikä lie jarruttelee asiaa?

Huomioikaa tuossa merkintöjen tallennusajassa, että jos/kun laki saadaan voimaan, siinä tulee olemaan 6-12kk siirtymäaika, jonka jälkeen voinee vasta odotella jo loppuun maksetuista asioista tulleiden merkintöjen poistamista.

Vierailija
7/7 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, lähde?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä