Postaa tähän raivostuttavimmat mietelauseet
Kommentit (80)
"Kaikki onnistuu jos vain jaksat toivoa."
Joku tuolla ylempänä kirjoitti, että "sisters before misters". Ei se kyllä noin mene, vaan "chicks before dicks" ;) Mutta aiheeseen. Eniten ärsyttää nämä pitkät sepustukset tyyliin" et ole kulkenut saappaissani, et ole sitä ja tätä, kulje päivä minun kengissäni ja arvostele vasta sitten blaa blaa" ärrrrrgh!
Tää nyt ei varsinaisesti oo mikään mietelause, mut ai että mua raivostuttaa se "What's your excuse?". Ja tämä lause etenkin timmin ihmisen kuvan yhteydessä. Pyhä yrjö sentään.
Se mikä ei tapa, se vahvistaa.
(eikä vahvista vaan katkeroittaa/vituttaa entistä enemmän!)
carpe diem!
Joka typerän iltalehtitytön "motto"!
Vain sisäinen kauneus merkitsee...
Paha saa palkkansa. Paskat se mitään saa, vaikka kuinka odottaisit, että karma kostaisi sua loukanneelle.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:03"]"Asioilla on tapana järjestyä" [/quote] Mikä tässä ärsyttää? Minua lohduttanut monet kerrat, kun tilanteet on tuntuneet ylitsepääsemättömiltä. Oon vaan lähtenyt rohkeasti selvittämään ja aina on asiat järjestyneet. Elämässäkin, isommalla mittakaavalla, monet asiat, joista vuosia valitin ovat järjestyneet ajan kanssa kuin itsestään. Olen toisaalta outo, kun minusta monia ärsyttävä "Eihän kukaan sentään ole kuollut" on oikeasti lohdullinen lause ja auttaa asettamaan asioita perspektiiviin.
[/quote]
Mutta kun moni ON kuollut. Mitä wttua.
[/quote]
Kuulin tämän esimerkiksi kun jäin työttömäksi ja stressasin hirveästi. Kyllä se rauhoitti kun tajusin, että asiat ovat lopulta ihan hyvin, kun kukaan läheinen ei ole esimerkiksi kuollut. Ja asioilla on tapana järjestyä. Sain uuden työn.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:11"]
Paha saa palkkansa. Paskat se mitään saa, vaikka kuinka odottaisit, että karma kostaisi sua loukanneelle.
[/quote]
Tämä on yksi pahimmista! Tämän sanojaa tekisi mieli lyödä lättyyn, sillä niin loukkaava tuo sanonta on.
Kun hätä on suurin, on vessa kaukana...
"Kohtele muita siten, kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan". Joopatijoo, on kokeiltu, ei pelaa molempiin suuntiin, pahan saa pyytämättäkin. Toinen samaa skeidaa oleva on "Niin metsä vastaa"...just varmaan vastaa...
"Ajattele, että jollakulla on asiat vielä huonommin."
Ketä tämä oikeasti lohduttaa?
Kaikella on tarkoituksensa.
Hymyile, niin elämä hymyilee sinulle takaisin.
"Jokainen on oman onnensa seppä."
Ei mietelause, vaan sana.
Sängyn yläpuolella iiiihanin puukirjaimin teksti LOVE. V-kirjain on "vekkulisti" vinossa.
Pariskunta on eroamassa ja tappelee kulmasohvasta, Pikkurakki-koirasta ja Tapsukka-kissasta.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:09"]Se mikä ei tapa, se vahvistaa.
(eikä vahvista vaan katkeroittaa/vituttaa entistä enemmän!)
[/quote]just näin
No juuri tuo "hymy kaunistaa jokaisen" ja "hymyilevä ihminen on kaunis". Minä en ole kaunis varsinkaan hymyillessäni ja olen saanut kuulla aika monta kertaa kysymyksen "mitäs sinä siinä irvistelet".
"Jokaiselle on olemassa se oikea."
"Sen oikean löytää, kun lakkaa etsimästä." Lopetin etsimisen parikymmentä vuotta sitten eikä flaksi ole käynyt yhtään paremmin.
"Tärkeintä on, että yrität parhaasi." Ei pidä paikkaansa. Mieluummin saavuttaisin tavoitteeni, vaikka sitten heikommallakin yrityksellä.
"Ihminen on pohjimmiltaan hyvä." Ei ole.
"Ihminen on pohjimmiltaan paha." No ei ole sitäkään, helvetti soikoon.
Näitä kun rupeaa ajattelemaan, huomaa, että kaikki mietelauseet on taidettu laatia harvinaisen veemäisellä tuulella ja veemäisiin tarkoituksiin.