Postaa tähän raivostuttavimmat mietelauseet
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:09"]
Se mikä ei tapa, se vahvistaa.
(eikä vahvista vaan katkeroittaa/vituttaa entistä enemmän!)
[/quote]Vahvistaahan se-vitutusta.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:03"]"Asioilla on tapana järjestyä" [/quote] Mikä tässä ärsyttää? Minua lohduttanut monet kerrat, kun tilanteet on tuntuneet ylitsepääsemättömiltä. Oon vaan lähtenyt rohkeasti selvittämään ja aina on asiat järjestyneet. Elämässäkin, isommalla mittakaavalla, monet asiat, joista vuosia valitin ovat järjestyneet ajan kanssa kuin itsestään. Olen toisaalta outo, kun minusta monia ärsyttävä "Eihän kukaan sentään ole kuollut" on oikeasti lohdullinen lause ja auttaa asettamaan asioita perspektiiviin.
[/quote]Mitäs kun tapahtuu niin, että joku kuoleekin? Tai monikin kuolee? Onko asiat silloinkin järjestyneet? Mikä perspektiivi jokaisen pitäisi siihen pieraista?
Asiat voi järjestyä, mutta a) hyvin, b) huonosti tai c) jotenkuten. Tai oma olo voi olla tapahtumien jälkeen hyvä, huono, yhdentekevä vuosien-vuosikymmentenkin jälkeen.
[/quote]
Minä olen pyrkinyt elämään niin, että olen järjestänyt asiat haluamallani tavalla, loppukädessä vaikka asennetta muuttamalla. Asiat järjestyvät siis aina lopulta hyvin.
Ja kuolema on tullut lähelle useampaan kertaan. Sekin vaan antaa lisää uskoa siihen, että asioilla tosiaan on tapana järjestyä. En minä enää vello valtavassa surussa ja ahdistuksessa, vaan pikkuhiljaa asiat ovat paremmin = järjestyneet.
Kai se on kiinni elämänasenteesta. Jos saan yhtä asiaa toivoa, niin sitä etten koskaan katkeroidu ja kyynisty.
You know my name not my story. Niin wt
Karma is a bitch if you are, samaa sarjaa kuin ylempi
"Live laugh love." Niin tekopirteä lausahdus.
En tiedä meneekö tähän kategoriaan varsinaisesti mutta naurattaa itkettää ja oksettaa samaan aikaan kun jossain kodin seinällä on sisustustarra jossa lukee "home sweet home" tai "home is where your heart is" - nämä jos mitkä on kuluneita ja pakko myöntää että vähän hassuja suomalaisen kodin seinällä #homesuloinenhome
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:03"]
"Asioilla on tapana järjestyä"
[/quote]
Luuletko, että tuon lauseen kohteen kriisi tai ahdinko jatkuu loppuelämän?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:00"]"Live laugh love." Niin tekopirteä lausahdus.
[/quote]
Juu ihan käsittämättömän suosittu tyhjänpäiväisyys, aina sisustusjuttujen seinillä näkyy. Jos niillä on vain yksi taulu, sama taulu joka sisustusjutussa.. :D
Ryhmäkuva tyttökavereiden kanssa just ennen ku lähdetään bilettää: sisters before misters
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:03"]En tiedä meneekö tähän kategoriaan varsinaisesti mutta naurattaa itkettää ja oksettaa samaan aikaan kun jossain kodin seinällä on sisustustarra jossa lukee "home sweet home" tai "home is where your heart is" - nämä jos mitkä on kuluneita ja pakko myöntää että vähän hassuja suomalaisen kodin seinällä #homesuloinenhome
[/quote]
Tätä perustelua mä olen aina ihmetellyt, kai suuriosa nyt englantia osaa niin mitä hassua siinä on?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:03"]En tiedä meneekö tähän kategoriaan varsinaisesti mutta naurattaa itkettää ja oksettaa samaan aikaan kun jossain kodin seinällä on sisustustarra jossa lukee "home sweet home" tai "home is where your heart is" - nämä jos mitkä on kuluneita ja pakko myöntää että vähän hassuja suomalaisen kodin seinällä #homesuloinenhome
[/quote]
Tätä perustelua mä olen aina ihmetellyt, kai suuriosa nyt englantia osaa niin mitä hassua siinä on?
[/quote]
Joo varmasti osaa mutta jos on huono ja yksinkertainen huumorintaju niinkuin mulla niin se enkku jää kakkoseksi omalle äidinkielelle aika äkkiä :D
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:08"]Kukaan ei ole täydellinen
[/quote]
Mitä vikaa tässä on? En mä ainakaan tunne yhtäkään virheetöntä ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:05"]Tää nyt ei varsinaisesti oo mikään mietelause, mut ai että mua raivostuttaa se "What's your excuse?". Ja tämä lause etenkin timmin ihmisen kuvan yhteydessä. Pyhä yrjö sentään.
[/quote]
Tämä!!
Ja sitten se "no pain no gain"
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:05"]Tää nyt ei varsinaisesti oo mikään mietelause, mut ai että mua raivostuttaa se "What's your excuse?". Ja tämä lause etenkin timmin ihmisen kuvan yhteydessä. Pyhä yrjö sentään. [/quote] Tämä!! Ja sitten se "no pain no gain"
[/quote]
Vielä hirveämpi tuota on "pain is weakness leaving the body"
Olen huomannut, että kannattaa antaa tunteiden tulla pidättelemättä kun niitä tulee.
Itsellä kesti 30 v. asti, ennenkuin opin, että itkut täytyy itkeä, naurut täytyy nauraa.
Kuulostaa itsestäänselvältä, mutta todella moni ihminen pitää tunnereaktiot sisällään, mikä on tuhoisaa ihmisen psyykkeelle. Silloin ihminen ei näe enää selkeästi yksinkertaisiakaan asioita ja/tai rupeaa näkemään ne äärimmäisen negatiivisina.
Ei ole olemassa oikotietä onneen, kaikki ihmiset ovat kipuilleet, jotkut enemmän, jotkut vähemmän, mutta kaikki järjestyy lopulta:)
Katkeroituneilla ihmisillä on yleensä juuri tällä saralla vaikeuksia.
Eniten ärsyttävät ne jotka muka ovat jonkun julkun sanomia. Näistä eniten ärsyttää Marilyn Monroen kuvalla varustetut mietelauseet joissa sanotaan asoioita, joita Norma Jean ei eläessään olisi sanonut.
Esim. "to all girls who think you are ugly because they are not a size zero - you're not ugly, society is". Ei edes mennä siihen että Marilyn vahti painoaan tarkasti ja m.m sai rahaa mainostamalla sen ajan humpuukilaihdutustuotteita - nollakokoa ei hänen elinaikanaan ollut edes olemassa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:03"]"Asioilla on tapana järjestyä" [/quote] Mikä tässä ärsyttää? Minua lohduttanut monet kerrat, kun tilanteet on tuntuneet ylitsepääsemättömiltä. Oon vaan lähtenyt rohkeasti selvittämään ja aina on asiat järjestyneet. Elämässäkin, isommalla mittakaavalla, monet asiat, joista vuosia valitin ovat järjestyneet ajan kanssa kuin itsestään. Olen toisaalta outo, kun minusta monia ärsyttävä "Eihän kukaan sentään ole kuollut" on oikeasti lohdullinen lause ja auttaa asettamaan asioita perspektiiviin.
[/quote]
Mutta kun moni ON kuollut. Mitä wttua.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 21:00"]"Live laugh love." Niin tekopirteä lausahdus. [/quote] Juu ihan käsittämättömän suosittu tyhjänpäiväisyys, aina sisustusjuttujen seinillä näkyy. Jos niillä on vain yksi taulu, sama taulu joka sisustusjutussa.. :D
[/quote]
Tästä pitää tehdä joku vastari. Piere, sikaile, ja mikä olisi vielä hyvä?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:33"]
[/quote]Mitäs kun tapahtuu niin, että joku kuoleekin? Tai monikin kuolee? Onko asiat silloinkin järjestyneet? Mikä perspektiivi jokaisen pitäisi siihen pieraista?
Asiat voi järjestyä, mutta a) hyvin, b) huonosti tai c) jotenkuten. Tai oma olo voi olla tapahtumien jälkeen hyvä, huono, yhdentekevä vuosien-vuosikymmentenkin jälkeen.