Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronasta hengenahdistusta saaneet

Vierailija
03.03.2022 |

Sain juuri positiivisen ja nyt pelottaa, koska olen yhden sairaalaan vieneen keuhkokuumeen sairastanut ja siitä johtunut hengenahdistus jätti minulle paniikkihäiriön.

Tuliko hengenahdistus miten pian oireiden alettua?
Oliko se erillinen oire vai liittyikö siihen jotain muuta kuten yskää tai nuhaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta etukäteen pelkää, itsellä keskivaikea astma ja nyt korona neljättä päivää. Olo ei ole sen kummempi , kun flunssassa keskimäärin. Ei mitään sen kummempaa ahdistusta keuhkoissa eikä hengitysvaikeuksia, joita mulla toisinaan ihan tavallisessa flunssassakin on. Ei mitään "lasinsiruja keuhkoissa" -kokemusta, josta on kerrottu. Ihan normisti kulkee hengitys, joskin räkäistä tukkoisuutta kuten flunssassa usein. Isompi ongelma oli ensimmäisten päivien katkeamaton, raastava päänsärky, joka onneksi nyt jo loppumassa.

Vierailija
2/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskalsin huoahtaa tuon keuhko/sairaalaanjoutumismahdollisuuden suhteen vasta pari päivää sitten, koska kerätty koronadata kertoo, että vointi voi romahtaa vielä viikonkin jälkeen, jopa 10pvän kohdalla.

Oma Koronani alkoi todella voimakkaalla pääkivulla joka kestikin sitten melkein 3vrk putkeen ja tautipäivänä 2-4 oli raastinrautamainen kipu rintakehällä (ja 39 asteen kuume) ja osin nielussakin ja parina päivänä satunnainen pistos keuhkoissa, jota säikähdin aikalailla, mutta vain satunnainen kerta pari. Oireita mulla on ollut tosi monipuolisesti.

Nyt tautipvä13 ja sairaslomalla vielä, väsymys ei ole normaalia tasoa eikä se, että eilen ruoan tehtyä uni olin aivan katkipoikki. Haju-ja makuaisti puuttuu yhä, ollut nyt 1vkon poissa (teki ruoanlaitosta jokseenkin mielenkiintoista..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 rokotusta pohjalla ja astma, joka ei vaadi päivittäistä lääkitystä. Minulla hengenahdistus on tullut lähinnä aamulla herätessä ja se on samanlainen tunne kuten astmassa. Ainakin vielä lähtee pois ihan avaavalla lääkkeellä ja yskimällä limaa. Limaista yskää on siis pitkin päivää, mutta ei sellaista kaihertavaa yskää mitä yleensä flunssassa. Hengenahdistus alkoi ehkä viimeisenä oireena. Ei ekana, eikä toisenakaan päivänä.

Suosittelen hakemaan astmalääkereseptin jos yhtään alkaa keuhkot ahdistamaan.

Vierailija
4/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko vointi vielä äkisti romahtaa myöhemmin ja äkisti joutua sairaalaan? Sairastuin 6päivää sitten ja nyt jo lähes terve (oireina enää kamalaa hikoilua satunnaisesti ja etovaa oloa) - ajattelin että jo voiton puolella ollaan.

Vierailija
5/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voiko vointi vielä äkisti romahtaa myöhemmin ja äkisti joutua sairaalaan? Sairastuin 6päivää sitten ja nyt jo lähes terve (oireina enää kamalaa hikoilua satunnaisesti ja etovaa oloa) - ajattelin että jo voiton puolella ollaan.

Niinhän on kerrottu ainakin viimeisen vuoden ajan koronauutisoinnissa. Ei se hirmu yleistä ole, mutta mahdollista ja koronalle kuulema "tyypillistä".

Itse aloitin luontaistuoteliikkeistä saatavan NAC-valnisteen käytön heti Koronan alussa, se auttaa keuhkojen toiminnassa ja liman irtoamisessa ja sitä kuulema mennyt paljon juurikin koronaa sairastavien keskuudessa. Juuri otin tämän päiväisen tabletin. Ja popsin myös 1g kalaöljyn eli 2 kapselia/pvässä, kun annostus on 1-2/pvässä, koska kalaöljy ohentaa verta ja koronassa on veritulppariski ja muutenkin lisääntynyt riski sydän-ja verisuoniongelmiin.

-2-

Vierailija
6/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, apteekista saa, kävin itsekin ostamassa, Hengitysliiton mainostamaa vesipullo+letku-settiä, toki kotoa löytyy pulloja, mutta todnäk ei sopivaa letkua, sitä kannattaa käyttää koronan kotihoidossa saadakseen keuhkojansa kuntoon ja limaa irti.

-2/5-

Vierailija
7/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ahdistus neljäntenä päivänä. Lääkäri määräsi heti kahta avaavaa suihketta, joita ilmeisesti astmassa käytetään. Kesti mulla melkein kaksi kuukautta, ekat kaksi viikkoa pahimmat.

Vierailija
8/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään kolmas korona päivä, ja heti aamusta tuntui että korvat olis ihan tukossa, mikä tekee sen että huimaa ja pää humisee

Vierailija
9/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kuivia yskähdyksiä päivä 5 menossa

Vierailija
11/11 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä