Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masulille ensimmäiseksi!: Älä ole huolissasi itse tunsin liikkeet jo rv 15

sitten aina välillä tosi tosiii hiljaista, mutta onneksi tuo kotikuuntelulaite

niin aina ne sydänäänet kuuluu vaikka mitään ei tunnukkaan! Istukka voi myös vielä liikkua ja olla esteenä liikkeen tuntumiselle! Kaikki varmasti hyvin! Ainahan voit mennä kuuntelemaan sydänääniä neuvolaan !Rintojen arkuus hävisi minullakin n 2 viikkoa sitten.

Kerroin tässä paripäivää sitten kun toisilla naama kukki ja minulla taas takapuoli kukkii =) Niin armottoman suuri finni takapuolessa että en ole 3 päivään voinnut istua lainkaan!!!! Kuvitelkaas 1.3v tyttö hoidettavana...Tänään sitten menin lääkäriin ja puukosta tuli eli se puhkaistiin ja puristettiin nesteet pihalle,Arvatkaas sattuiko??? Niin julmetusti. Lääkäri sanoi että raskaushormonit voivat saada aikaan tosi pahoja ja tulehtuneita finnejä/paiseita! Nyt sitten vaan antibioottia napaan....

Galluppiin en enään varmaan muista kysymyksiä mutta vastailen vain näin....:Mitään en ole vielä ostanut uudelle tulokkaalle, tytöltä jää paljon kaikkea...

rakenneultra on 10.10. Haluan tietää sukupuolen jos vaan antaa katsoa...Esikoinen kun ei meinannut näyttää...

nyt tuli vieraita...

t kata-72 ja 17+2

Vierailija
22/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avellana: kiva kun on toi avoin nla, me asuttiin ennen Espoossa ja siellä oli myös tuo käytäntö. Ihme etteivät saa sitä joka puolelle ja kuitenkin suurin osa siellä käynneistä on näitä " pikku" juttuja, mutta meille odottajille sitäkin tärkeämpiä.

Kata: just ma kävin kuuntelemassa s-äänet ja hyvät voimakkaat äänet olikin, mutta täällä on yks toinenkin hermoheikko :))

-m-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin pari päivää tunne ettei kaikki oo ihan kohdallaan.. vauvan liikkeet katos eikä tullu takas vaikka kuinka tökin. Mut eilen alko taas pulista masussa... Mies sanoi eilen että masu pömpöttää... katselin sitä sitten itsekin ja toden totta se alkaa puskea toppausten alta näkyviin....

Tylsää on ja ei tässä varmaan ihmeempiä taas..

-Careless- rv 16+4

Vierailija
24/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna:

1)Oletko jo hankkinut vauvalle jotain?

2)Onko nimikirjat selattu hiirenkorville ja löytöjä tehty?

3)Onko rakenneultra jo kiikarissa?

4)meinaatko kysyä sukupuolta?

5)Mikä tällä hetken parasta odotuksessa(tänään,tälläviikolla)?

1) Jotain pientä olen...

2)Tytölle on nimi valmiina,pojalle ei

3)Juuh, 31.10

4)Sukupuoli selviää parin viikon päästä kun tulokset lapsivesipunktiosta tulee

5)Parasta,no joo vatsaa on-ei todellakaan jää asia varmaan kenellekkään epäselväksi =)

Vierailija
25/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan päivään en ole jaksanut kirjoitella, ahkerasti olen juttujanne silti lukenut.

Kalan syömisestä: meillä sitä menee aika vähän tai siis ainakin aika harvoin. Meillä sitä kyllä kaikki mielellään syö, mutta en tiiä miksi sitä ei tuu sit ostettua, valmistettua ja syötyä. Ehkä kerran kuussa, jos sitäkään. Tästäpä taas saatiin viikonlopuksi ruokavinkkiä.

Tappert: kiitän minäkin siitä karjalanpaisti maininnastasi. Lihat sain ostettua tänään. Pitää laittaa uuniin illalla kun poika nukkuu. Ei tarvii vahtia niin tarkkaan, ettei lapsonen mene ja polta näppejään. Onpahan huomiseksi sitten valmiina, keittää vaan potut.

Kertokaa vaan muutkin mitä teette ruoaksi, itseltä loppuu aina mielikuvitus.

Kata: Voi ei! Taatusti teki kipeää! Toivotaan, että se oli nyt tän raskauden viimeinen persfinni :)

Koirista: hirmu petoja ja saalistajia teillä onkin! Hui! Meidän hurtta varmaan esim. jäniksen nähtyään luulis sitä kissaksi ja yrittäis nuolla ja tökkiä sitä kuonollaan. Saatika että se mitään muutakaan elukkaa tappais. Mutta tiiäpä sitä. Tiedän 2 kultsua, jotka ovat juosseet jäniksen kiinni ja repineet kappaleiksi. Kultsu kun usein mielletään luonteeltaan lampaaksi. Tässä se taas nähdään; eläin on aina eläin ja voi tehdä yllättäviäkin asioita. Täytyy pitää vaan alkuperäinen malli mielessä; mistäs se koira onkaan jalostettu...

Sitten vielä vastauksia kyselyyn:

1) En ole vielä hankkinut vauvalle mitään uutta. Esikoisen tarvikkeet on vielä tarpeeksi tuoreita (poika 1v3kk). Ehkäpä sitten, jos sukupuoli selviää/selvitetään.

2) Nimiä on muutama vaihtoehto valmiina. Tosin nekin on " kekkastu" esikoista odotellessa. Pojalle esikoisen ylijäämä nimet ja tytölle ne nimet, joita suunniteltiin esikoiselle, jos olis ollu tyttö. Kätevää kierrätystä ja aivojen säästämistä!

3) Harkitaan, maksaa vaan aika pirusti. Esikoisesta ei käyty.

4) Mä haluaisin tietää, ukko ei, eikä halua, että mäkään tietäisin.

5) Kasvava maha, oksentamattomuus, ja ihan ykkösenä kauheaa melskettä pitävä vauva. Ihan kuin hamsteri juoksupyörässä!

Jaaha, sitten taas riekkumaan perheen pariin. Kuuluu taas hirmu remuaminen ja nauraminen olkkarista... Miten se mies jaksaakin olla noin energinen työpäivän jälkeen ja vieläpä joka ikinen päivä?

rimma 16+1 (jee!!!)

Vierailija
26/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästäaikaa yritän jotain raapustaa.... kuulumisianne lukemassa olen kyllä käynyt ja elänyt hengessä mukana =)

Voi miten ikävä kokemus EVEllä! Tuntuu todella pahalta puolestasi :( ...toivon sydämestäni, että toivut nopeasti ja että vauvallanne on kaikki hyvin!!! JAKSAMISTA!

Piristystä DESPELOTE! Minä myös surin kadonnutta vatsaani vielä viikko sitten ja olin aivan varma ettei vauva ole enää hengissä. Sitten kävin neuvolassa ja kappas vain, sieltähän se tuttu sydämen jumpsutus taas kuului vahvana ja voimakkaana. Ja tänään olin hyppiä riemusta kattoon kun koulutuksessa istuessani tunsin aivan selvästi pikkukaverin liikkeet. Taisipa oikein heittää kuperkeikkaa kun vähänaikaa koko masu heilui.

KALARUUASTA; juuri eilen oli miehen kanssa puhetta siitä, että meillä syödään aivan liian vähän kalaa, hädin tuskin kerran viikossa tai kahdessa. Ostimmekin sitten lohifileen ja laitoimme sen uuniin, oijoi kun oli hyvää perunamuussin kanssa, nam. Ja toi karjalanpaisti perunoiden kanssa, nam...taitaapi olla jo viikonlopun ruokalistakin tiedossa....

Mun " ongelma" on myös se (jollain muullakin oli?), etten pysty syömään isoja määriä ruokaa kerrallaan kun tulee täysi olo. Ja ruuan sulatus on kyllä selvästi hidastunut, ei meinaa masu vajuta millään. Ehkä vähän ummetuskseenkin olen taipuvainen, pitäisi vaan muistaa juoda riittävästi.

Sitten GALLUPPIIN;

1. Vauvalle olen hankkinut jo muutaman söpön vaatekappaleen.

2. Molemmille on nimiehdotukset, mutta harkinnassa vielä. Mitä enemmän on ennestään lapsia (3kpl), sitä vaikeammalta tuntuu nimen valinta.

3. Rakenneultra on 24.10.06.

4. Kysytään jos näkyy.

5. Tänään olin niin onnellinen kun tunsin pienen aarteen liikkeet =). Samalla ajattelin kuinka onnekas olenkaan kun olen saanut maailman arvokkaimpia aarteita; LAPSIA!

Terveisin Minnis rv 16+1

Vierailija
27/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se.

Ihan ekana vastaan kyselyyn;

1. Hankinnoista; mitään ei ole, osan saan siskolta jolla on nyt suunnillee puol vuotias tyttö..en ole uskaltanu ostaa, sitten sattus kuitenki jotain.

2. Nimi tytölle olis suunnilleen valmiina, pojalle ei, joten poikahan siitä sitten tulee :)

3. Kävin np-ultrassa joten en pääse rakenteeseen ellen varaa yksityistä..mietin kovin kannattaako se..kai se vielä tulee tilattua.

4. Sukupuolta ei haluta tietää.

5. parasta...hmmm, ylipäätään se että masu kasvaa :)

TANJA;

meillä on avo töissä kotitilallaan, ja sinne munkin täytynee luuni raahata kun spv tulee eteen ens vuoden syyspuolella - kevättä ehdottivat mutten suostunu (mistäköhän syystä). Sitten seuraavana keväänä pitäs alotella uuden pihaton(?) rakentaminen vanhan parsinavetan lisäks..nyt jo täytyy kierrellä kattelemassa ja funtsia eri vaihtoehtoja ja koneita ettei tuu kauhee soppa kerralla.

Onnea vaan teillekin, ja tsemppiä!! Onneks löytyy vielä meitä jotka haluaa yrittää..kyllähän ihmisen syödä täytyy :)

Ja sitten..mietin pääni puhki navetalla (joo, oli aika tylsää löntystellä), että teenkö sittenkään kaikkeani pienen elämänalkuni hyväksi..en takuulla tee.

Jos jotain onkin vialla kun lapsi syntyy, en voi kirkkain silmin sanoa tehneeni kaikkeani :( ehkä on typerää ajatella näin, mutta sain kauheen morkkiksen kun tajusin että paljon vois tehdä enemminkin..kuitenkin oma napa ajaa joissain asioissa ohi. Typerää.

Tuleekohan musta edes kummosta äitiä, kun en osaa nytkään lastani ajatella tämän vertaa. Johtuukohan kaikki siitä etten vielä oikein " tajua" että sisälläni oikeasti kasvaa lapsi, jotenkin se ei ole konkretisoitunut kunnolla..ehkä sitten kun tuntuu kunnon potkut ja liikkeet..sitten kun masu kasvaa isoksi...tai sitten ei..entä jos en ikinä tajua!! Entä jos en ikinä osaa hoitaa lastani oikein?? Mitä jos teenkin kaikki väärin ja sattuu jotain kamalaa!...että niin, Tappert ON tullut hulluksi.

Se vaan on niin iso asia ettei sitä tajuakaan...vielä.

Tappert lähtee kaivamaan sitä k.paistia jääkaapista..huomenna sitten suppilovahveroilla täytettyä hirvirullaa kevyessä " kerma" -kastikkeessa, kera pottumuusin..ja sitten lammasta kun seuraavan kerran leivinuunin lämmittää :) hmm..lohikin kuulosti kyllä herkulliselta....namnam. Heitelkää vaan kaikkia ruokajuttuja, huomaan olevani taas kaavoihin kangistunut ja ruokalista pyörii samana.

Tappertti ja Puksuli

Vierailija
28/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin:

1) Tuplat tuli hankittua jo tarjouksesta.

2) Pari kivaa nimeä on laitettu korvan taakse

3) Rakenneultra on parin viikon päästä (jo!)

4) Minua malttamattomampaa ihmistä on vaikea löytää, joten kyllä jos suostuvat kertomaan.

5) Pahoinvointi on vähentynyt merkittävästi ja liikkeet palanneet tällä viikolla :)

Tappert voi elä huoli, nuo ajatukset on varsin yleisiä kun esikoista odotellaan. Sitten kun vauva syntyy niin kummasti asiat loksahtaa paikoilleen ja sitä nyyttiä osaa kyllä hoitaa parhaansa mukaan (ja ainahan voi kysyä joltain jos askarruttaa) :)

Omaan masuun ei mitään uutta joten pitää mennä maistelemaan juuri uunista ottamaani omenapiirakkaa (juuri sain kyllä tyhjennettyä edellisen lautasellisen eilistä omppupiirakkaa ja vaniljajätskiä, sehän olis voinu vaikka homehtua). Nyt nuita omenoita on kyllä ihan haitoille asti. Mitähän niistä muuta vois tehä ku piirakkaa ja hilloa?

Taya ja Napeloinen 16+6

Vierailija
29/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että karjanpaistilihat on täälläkin ostettuna :D Huomenna pitää varmaan mennä hakemaan sitä lohtakin.. hihi. Hyväksi muuten todettu sellanen resepti, että otetaan lohi, johon tehään viiltoja ja niihin aurajuustoa ja päällimmäiseksi sitruunapippuria. Sit vaan uuniin savustuspussissa. Aura taitaa kyl olla kiellettyjen lilstalla mut mites jos sen uunissa kypsentää?

Lisää tuumailee,

Taya

Vierailija
30/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä TAPPERT, et sä mitään hulluksi ole tulossa!! Siis niiiiiin tuttuja on noi sun ajatuksesi, että olisin voinut itse kirjoittaa aivan samaa. Sitäpaitsi meille on tulossa JO neljäs lapsi ja vieläkin käyn samoja tunteita läpi, jokaisessa raskaudessa olen käynyt. Se vain kuuluu asiaan.

Ja nyt iltapalan laittoon.

t. Minnis =)

Vierailija
31/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAYA; mulle terkkari sanoi, että aurajuustoa voi syödä kypsennettynä ja olen sitä syönytkin. Ainakin ne juustot ym maitotuotteet, jotka ovat pastöroituja (lukee tuotteessa), voi syödä huoleta.

ja nyt sinne iltapalalle.... =)

Vierailija
32/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsynyt mamma! Aamulla piti jo herätä kuuden aikaan ja marssia puoli kahdeksaan terveyskeskuksen labraan sokerinrasitukseen. ja voi YÄK että oli taas kerran pahaa litkua!! Täällä meilläpäin (tai siis meidän terkkarilla) kun ei saa mitään höystettyä litkua vaan jääkaappikylmää sokerivettä :( Minulla ollut siis aijemmissa raskauksissa tuo paastosokeri hieman kohollaan, normaalien rajoissa muutoin, mutta kun raskaus aikana sekin raja on alempi ( ilmeisesti 5.2 ). Nyt oli lukema 5.4 eli mittarin saan sitten seuraavassa neuvolassa ja ei kun taas itse sokereita mittaamaan :( :(

On tässäkin asiassa sentään yksi hyvä puoli, meinaa pääsen sitten rakenne ultran lisäksi viikolla 38 synnytystapa-arvioon ja näkee sitten sen vauvan koon vähän tarkemmin. Sitähän ne nimenomaan syynäävät. Esikoinen olikin hieman yli 4 kiloinen ja kakkonen vajaa 3.7 kiloinen että ihan pientä nyyttiä tuskin tulee nytkään.

Eilen oli neuvola ja senverran vilkas kaveri masussa asustaa että terkkari kadotti vähän väliä sydänäänet :) mutta lopulta sitten hieman rauhoittui aloilleen.

Liikkeitä täällä alkanut hieman jo tuntua... ihan sellaisia pikkuisa ja hentoisisa kuplimisia sun muita. Omiin vaatteisiin, ainakin väljempiin mahdun vielä hyvin ja kaapissa odottaakin jo pino äitiysvaatteita sitä päivää kun ei vetskari enää menekkään kiinni ;)

Galluppia : Eli vaatteita en tulokkaalle ole hankkinut, enka varmaan juurikaan hanki ennen kuin näkee kumpi sieltä nyt sitten tulee. Poikien vaatetta löytyy kasapäin! Yhtään pikkuista vaatetta en ole vielä raskinut antaa pois... niitä on säästelty aina seuraavalle. Paljon on sellaistakin mikä sopii molemmille, mutta vaaleanpunaista ei löydy... Saas nyt nähdä pääseekö uudistamaan vaatevarastoa vai vieläkö jatketaan vaaleansiniseen sävyyn :)

Hankintoja ei juuri tarvitse tehdä kun kaikki pinnasängystä ja hoitopöydästä yhdistelmiin löytyy.

Nimeä ei olla mietitty, ollaan aina nimetty vasta sitten syntymän jälkeen.

Rakenneultra 9.10

Sukupuoli jääköön arvoitukseksi synnytykseen saakka.. mies ehdoton siinä ettei kysytä :) Onhan se sitten jännää kun itsekkään ei varmasti tiedä :)

Ihanaa on tällähetkellä kun maha ei vielä ole tiellä ja olo on hyvä.

Mutta siinäpä taisi tulla kakki oleellinen ja ihan vaan omaa napaa jälleen.

T. K@tju rv: 17+1

Vierailija
33/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ekaks galluppiin.

1)Kirpputorilta yhden retro-kietaisupaidan

2)Ei kirjoista, mutta muuten on ajateltu. Tytölle olis jo koko nimi valmiina, pojalle ei vielä mitään mikä olis kunnolla kolahtanut. Sattumoisin..kun niitä pojan nimiä on jo kolme kertaa tullut keksittyä!

3)Joo. Se on 30.10.

4)Ehkä...

5)Ihan vaan raskaana OLEMINEN. Olo on jotenkin hidastunut ja " sisäänpäin kääntynyt" . Olen pitkästä aikaa lukenut kirjaa.

Mutta hyvänen aika kun olen alkanut syömään suklaata ihan hirveästi. Mä en edes kehtaa sanoa paljonko tänään on mennyt! Painoa on tämän raskauden aikana tullut 5kg. Toisaalta suunnilleen sen verran on joka kerta tullut tähän mennessä (tarkastin ä-korteista) ja ihan hyvin ovat kilot kadonneet sitten raskauden jälkeen, mutta jotenkin sitä vaan palkää että tulee liikaa =/

Pistänpä tähän nyt painogallupin. Eli paljonko kiloja tullut tähän mennessä?

Paljonko mahdollisissa ed.raskauksissa yhteensä?

Mulla on tullut kaikissa kolmessa raskaudessa 16-19kg.

Kertokaa vaikka huomenna, kun olette kuitenkin jo nukkumassa =)

Hyvää yötä!

Ostara ja Otus

Vierailija
34/35 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ajattelin kirjoitella ennen nukkumaan menoa.. Oon ollut koko viikon menossa niin kovasti etten ole mukamas kerinnyt tänne kirjoittelemaan, lukemassa olen kylläkin käynyt..

Gallup:

Tavallaan vauvalle on pari sellaista lastentaulua jotka tulee tulevan lastenhuoneen seinälle ja kankaita lakanoiden tekoa varten on tullut ostettua, olen kovasti koittanut pitää näppini erossa kaikista suloisista pikku vaatteista..

Tytön nimi on päätetty ainakin näin alustavasti, ja kivoja pojan nimiä ei ole olemassa, siis ei ainakaan vielä ole tullut vastaan.. =(

Menossa ollaan, mutta ajankohdasta ei vielä tietoa..

Tällä hetkellä ajattelisin että kyllä, mutta se on muuttunut jo muutamaan kertaan..

Huomenna saapuva doppler, saa kuunnella pikkuisen sydänääniä heti aamulla, mulla kun ei tunnu vielä liikkeet, eikä masukaan ole kasvanut yhtään niin on kiva kun on jotain mistä sen sitten itse tietää..

Painogallup:

Paino on tällä hetkellä -5 kg, lähtöpainoni on kyllä tosi reilu, joten tuskin tuosta haittaa on, esikoista odottelen joten ei ole kokemusta siitä kuinka paljon tuo paino mahtaa meikäläisellä nousta, tavoitteena olis pitää alle 10 kg nousu, mutta saas nähdä kuinka käy..

Nyt alkaa tuleen jo sen verran noita kirjoitusvirheitä, että tarttis varmaan siirtyä tonne sängyn suuntaan.. Kauniita unia kaikille!

sohvi84 + sipsu

[url=http://www.TickerFactory.com/]

[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/1;20716;11/st/20070320/dt/19/k/2…]

[/url]

Vierailija
35/35 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tuolta netistä sellaisen hienon jutun jossa näkyisi meneillä olevat viikot ja sillai, ja näin sen jo jossain palstalla käytössäkin, mutta eipä se tietystikään täällä toimi, HÖH!

sohvi84 + sipsu 15+3