Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan huomammut vielä mitään pinoa joten aloitin sen nyt sitten =) En ole kirjoittanut piiitkään aikaan, kun olen vähän kankea näihin osallistumaan. Lueskelen kyllä lähes päivittäin maalismasusten kuulumisia.

Liikkeitä olen odotellut malttamattomana. Jotain olen ollut tuntevinani, mutta niin pientä ettei voi olla varma...

Ekasta tunsin 17+, tokasta 15+ ja kolmanesta 16. tai 17. viikolla.

Ostara ja Otus 15+5

Vierailija
2/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään olen taas herännyt neljän maissa. päänsärky herätti. ja tänään taas hampaiden pesu pisti oksentamaan. ja tällä kertaa oikein kunnolla. eli ei alkanut tämä päivä kovinkaan mukavissa merkeissä. ja olo on nyt sen mukainen...

toivottavasti teillä muilla on ollut mukavampi torstain alku.

ruusunpiikki rv 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin heräsin joskus aamuyöllä päänsärkyyn. Mistä lie johtuu? Mulla ehkä hartijat jäykkänä tms, mutta ei ole kyllä tavallista että heräisin särkyyn. Ja nyt pitäisi SIIVOTA. Matot ulos jne =/

Vierailija
4/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei onneks ole enä tuo päänsärky vaivannut *kop kop*. Tulee kyllä heti jos hartiat jumissa. Eikä tarvi siivota ku vettä tulee ihan mahottomasti! =) Täälläkin liikkeet tuntuu jo, en oo huomannu mainita. Uusi autokin ostettiin, ( lue käytetty vanha kottero ) seittemän hengen ni mahtuu kaikki kyytille ens keväänä ja jää vielä se yks ylimääräinen paikka jos lisää tulee. Väsymystä on aina vain ja ne päikkärit on ihan ehdottomat. Mites Tappert jaksaa siellä navetalla? Itellä tekee jo tiukkaa, millonkahan tohtis lomatoimistolle ehdottaa sairaslomaa? Tuntuu olevan kiven takana joskus nuo lomittajat tai sitte vaihtuu niin useasti ettei ole mitään järkeä!

tanja-77 & 17+6 ?

Vierailija
5/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukahti jo päiviksille, joten nyt on taas vähän aikaa istua koneella. Kylläpäs taas väsyttää. On niin syksyinen ilma, et ihan masentaa ja pahimmat syyskelit on vasta edessäpäin. Mä en ole yhtään syysihmisiä. Mulle riittäisi ihan hyvin kaksi vuodenaikaa: talvesta pidän todella paljon (kunnon pakkaskelejä ja paljon lunta) ja sit on ihan kiva sellainen kevätkesä. Hellekesistä en enää välitä. Johtunee varmaan siitä et olen ollut kaksi viimeistä kesää erityisen pahoinvoiva odottaessani ja juuri niiden pahimpien helleaaltojen aikaan!! :)

Missäs kaikki kanssasisaret oikeen luuraa, töissä varmaan!? Nyt on aika hiljaista. On ihan outoa, kun yleensä tähän aikaan mm. Tappert on ainakin kertonut omista kuulumisistaan... :)

Omaan (.) ei mitään ihmeempiä. Pallero taas eilen illala myllersi ihan kunnolla. Se on jännää, kun tuntee ihan selvästi missä kohdassa se menee. Pallero tykkää asustella enemmän tuolla vasemmalla puolella. Ei se eilinenkään kävelylenkki auttanut yhtään siihen mun päänsärkyyn. Päinvastoin, muuttui pahemmaksi kun päästiin pojan kaa kotiin. Illalla olikin sitten kamala hedari!! Nyt siis sitä odotellessa... Nyt mulla kipeytyy nivuset kun kävelen useamman kilometrin. Nivuset ovat lenkin jälkeen yhtä kipeät kuin odottaessani esikoista viimesilläni... Outoa!! Nyt on muutenkin kaikenlaista kolotusta ja jomotusta. Viime raskaudessani ei ollut tällaisia vaivoja. Kuinkahan pahaksi tää vielä tästä menee!? Aika moni on kertonut, että ekassa ei mitään ongelmia, mut sit suraavassa odotuksessa tulee kaikenlaista pikkuvaivaa... Plaah!

Mut nyt matot ja petivaatteet pihalle! Suursiivous (jota vihaan ja ajattelin palkata siivoojan) odottaa!

Kuulumisiin! Hanna

Vierailija
6/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelit eilen et jos ne sun suistukset johtuvatkin virtsatietulehduksesta... Mä kärsin todella usein tulehduksesta. Esikoista odottaessa niitä oli useampi. Viimeisellä neuvolakäynnillä ennen synnytystä huomattiin kun pissassa oli paljon valkuaista. Lähdin samalla istumalla sairaalaan, kun epäilivät raskausmyrkytystä (mulla oli myös järetön migreeni). Myrkytystä ei ollut, mut mulla oli ollut pari kuukautta virtsatietulehdus ilman oireita!! Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin mua turvotti ihan kamalasti (virtsatietulehdushan kerää nestettä kun munuaiset eivät toimi kunnolla), mahaa nipisteli ja supisteli todella ahkerasti (tosin eivät olleet kipeitä). Ei ollut mitenkään antoisa kokemus kun katetroi synnytyksen aikana. :) Seuraavana päivänä kirveli ihan mielettömästi, kun kävi vessassa!! Huomasin myös raskaana ollessa, et jos haluaa selvitä nopeasti tulehduksesta, kannattaa saoa lääkärille et haluaa kolmen päivän eikä viikon kestävän kuurin. Lyhyemmällä kuurilla lähtee helpommin pois!!!

Vierailija
7/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliksistahan on tullut laiskoja pinoutujia. Sain just pojan nukkumaan hirveän taistelun jälkeen, joten kerkeen vähän kirjoitella. Sit pitäs jaksaa siivota, kämppä on kuin pommin jäljiltä. Täälläkin syksyn pimeys aiheuttaa väsymystä, ei jaksais tehdä mitään.

Eilen taisin tuntea liikkeen, mutta oli niin hentonen, että odottelen vielä niitä kunnon liikkeitä, mutta melkein voin vannoa et se oli pienokaisen liike.

Eipä tänne kummoisia, huomenna taas töihin, joten en kerkee huomenna kirjoittelemaan.

möhkis ja tiitiäinen 14+6

Vierailija
8/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti olen surffaillut, mutta ei ole tullut kirjoitettua mitään.

On todellakin outoa, kun Tappertia ei ole tänä aamuna vielä näkynyt lainkaan. Huhuu?? Missäs oot? ;)

Eilen tuli koiran kanssa lenkillä käydessä nivuseen kamala vihlonta hetken aikaa. Piti sitten ihan kunnolla hidastaa tahtia ja hetkittäin jopa pysähtyä, mutta meni sitten kuitenkin aika pian onneksi ohi.

Kattelin tuossa vau´kirjaa sitten iltasella ja bongasin sieltä, että saattoi olla noita kohdun kannakkeiden kipuja, kun kohtu kasvaa.

No, ainakin se meni ohi.

Oon jotenkin vainoharhanen välillä, kun tässä töissä istuskellessa tulee mietiskeltyä kaikenlaista.. pelkään jotenkin että onko tuo maha kadonnut jonnekkin.. heh..

Kaikenlaista sitä ehtiikin ajattelemaan.

Täällä ei mitään kummallisuuksia ole tapahtunut.

Viikonloppua odotellessa. =)

Mäkään en ole mikään syksy ihminen, paitsi silloin kun aurinko paistaa ja on sellainen ihanan kirpeän kuulas syysilma.

Mitä lyhyempi syksy, sen parempi. Varsinkin sitten kun alkaa tulla pimeä jo aiemmin, niin sitten toivoo jo lunta mahd. pian.

-viivi ja onnimöttönen rv16+6

Vierailija
9/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa päivää töissä tällä viikolla. Maanantaina ja tiistaina migreeniä ja oksentelua, mikään ei pysynyt sisällä, ihan kamalaa. Olin ihan täysin vuodepotilaana. Eilen oli jo ihan hyvä olo, mutta voimat niin vähissä, etten jaksanut tulla töihin.

Vähäinenkin vatsani on kadonnut. Johtunee tuosta kahden päivän syömättömyydestä ja oksentelusta. Ei kai se vauva sieltä ole mihinkään kadonnut, mutta silti huolestuttaa. Seuraavaan neuvolaankin on vielä yli kaksi viikkoa... tiedättekö muuten, kuunnellaanko sydänäänet jatkossa (mulla tulossa nyt kolmas neuvolakäynti) joka kerralla? Vai pitääkö erikseen pyytää? Saisi sitten edes parin viikon päästä mielenrauhan.

Yhtään en tiedä mitä te olette täällä alkuviikon keskustelleet enkä ehdi nyt kaivaa vanhoja pinoja esiin, töitä on kasaantunut sen verran... Toivottavasti kaikilla menee edes jotenkuten hyvin! Itse olen nyt hieman alakuloisella mielellä (kadonneen vatsan arvoitus vaivaa mieltä) mutta varmaan se tästä piristyy kun pääsen taas kiinni normaaliin elämään enkä makaa kotona miettimässä asioita.

Despelote, rv. 15+4

Vierailija
10/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme päänsärky päivä tänään yhdellä sun toisella! Itselläni on myös koko päivän jyskyttänyt, eikä panadolia mailla halmeilla. Onneksi kohta pääsen kotiin töistä ja sitten nappi vaamaan ja unille. Jospa sitten helpottaisi.

Juu, kyllä niitä ääniä kuunnellaan joka kerta ja neuvolakortissa on sille oma sarakekin käyntien ohessa. =)

Tällä viikolla on maha pompsahtanut niin, että äitiyshousut on otettu tosissaan käyttöön. Nopeammin tuli kuin esikoisesta, mutta kummastuttaa tämä yhtäkkinen pullahdus. =D Hassua!

Taidanpa valmistautua lähtemään kotiin, mutta mukavaa päivää kaikille ja kaikin puolin parempaa vointia niille, joilla jokin oloa latistaa!

~ elo-maa 15+1

Vierailija
11/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika hiljaista täällä maalismasuissa näkyy olevan - entiseen verrattuna. Itselläni ainakin työ haittaa kirjoittelua -heh. Yritän ehtiä lukemaan kuulumiset mutta oma kirjoittelu jää vähemmälle. Ehkäpä tässä parin viikon aikana tämä pahin työruuhka selviää ja sitten ehtii muutakin tehdä :)

Monilla näkyi olevan päänsärkyä - toivottavasti saatte helpotusta siihen!

Oma maha tuntuu kasvavan silmissä! Siis kauhistuttaa oikein. En muista esikoisen raskausajasta tällaista...Aikaisemmin turvotusta oli illalla ja maha näytti suuremmalta ja aamuun mennessä oli lähes kadonnut mutta tällä viikolla aamulla on samanlainen pallon alku tuossa :)

Ihan kivaa toisaalta tuo kummun kasvu, toisaalta kun en ole töissä vielä asiasta ole kertonut. Tarkoitus oli tehdä se vasta parin viikon päästä rakenneultran jälkeen mutta uhkaavasti nyt alkaa näyttää siltä että tätä mahaa ei siihen asti piilotella...noh, katsotaan miten tämä kasvu tästä rauhoittuu.

Liikkeitä en tunnusta vieläkään tunteneeni IHAN varmasti, pientä möyrintää masussa tuntuu mutta en vielä ihan varma ole onko se tuo pieni tuolla mahassa mikä möyrii vai jotain ihan muuta.

Mutta mutta, palailen takaisin töiden pariin vielä hetkeksi ja sitten olisi taas yksi työpäivä lisää pulkassa ennen viikonloppua!

aupale rv 17+1

Vierailija
12/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin menin myöhemmin töihin, ihana kun ei tarvi herätä 5.30. Huomenna sitten taas paluu arkeen. plääh. No onneks pääsee sit aikaisemmin pois.

Voi teitä päänsärkijöitä, toivottavasti menis pian ohi. Mulla onneks ei ole ollut tota ongelmaa (vielä).

Tappert: huhuu, missäs luuraat? Onko kaikki hyvin? Ja Leanna myös.

(.) Tää mamma alkaa olemaan todella huolestunut, miten ne liikeet voi muka noin vaan hävitä??? Ei viikkoon merkkiäkään Hipusta. Enää ei rauhoita edes noi maanantaina kuullut äänet. Rinnatkaan ei enää ole kipeät, isot mollukat vaan. Mahaa kyllä on, sitä ei enää voi peitellä. Kohta multa pääsee itku. Onko muilla käynyt näin, että ekaks tuntee ihan selvästi ja päivittäin, sit yht´äkkiä ei enää mitään?

G: kuinka usein syötte kalaa? Tuli vaan mieleen, kun pitkästä aikaa laitan lohi-katkarapukastiketta ja pilahviriisiä, nammm. Taidetaan me kuitenkin joka toinen viikko syödä, kait.

Heips taas.

-m- ja Hippu rv17+3

Vierailija
13/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kävästä töiden jälkeen kaupungilla ni en ehtiny aamupäivän kuulumisia kertoilemaan...ja nytkin alkaa olla kiirus navetalle - mutta pikaisesti ennen iltaa :)

TANJA;

Välillä tekis mieli itkeä, välillä sujuu ihan rutiinilla nuo navettahommat. Oon yhessä ja samassa paikassa - ikävä kyllä paikassa jossa EI OLE mitään paskakoneita tms vaan kaikki tehdään lihasvoimin. Iltasella tulee suppareita jos on ollu rankempaa, mutta ainakin eilinen velttoilu säästi mut niiltä..jos vielä lauantaihin jaksais ni pääsis parin pvn vapaalle..ja sitten takas :( Jos vielä tänää ja huomenna aamulla supistelee ni soittelen neuvolaan...en kyllä ala riskeerata vaikka kivuttomia ovatkin. Jännästi vaan tuntuu että kohdun yläosaa " polttaa" , mutta ei se varsinaisesti kipua ole.

Toivottavasti sä saat pidemmälle ajalle yhden lomittajan, tai siis kaks jotka vuorottelee..luulis että tstollakin olis sen verran sympaattista sakkia että tajuisivat.

Niih, ja mä aion sitten äippäloman jälkeen jäädä " kotitilalle" ja alotellaan uuden navetan rakennus...ei mitään stressiä ei.. :)

HANNA;

Mä söin kuukaus sitten sen about 5 pvän kuurin antilooppeja, sillon oli oireeton vtt, viimeistää huomenna pitäs kiikuttaa kontrolli näyte labraan - tänää nimittäin autuaasti unohin aamulla. Se oli joku tulehus jota ei yleensä hoideta, mutta raskausaikana kuulema hoitavat..en sitten tiedä.

Jooh, muuten on tänää menny ihan jees, vähän nipisteli töiden jälkeen kun lojuin sohvalla, mutta vaan yhestä kohtaa ja hetkittäin, eli oli varmaan ihan jotain tavallista.

Yritän taas velttoilla iltatöillä - harmi isännän kannalta kun lomittaja lorvailee navetalla ja laahustaa paikasta toiseen vajaiden ämpäreiden kanssa, mutta vauvan etu ensin :)

Taidan alkaa valmistautua töihin lähtöön kun olis tankinpesupäiväkin...plääh..yhtään ei nappais, varsinkin kun ne kantturatkin on jotenki tosi kiukkusia - ainakin aamulla oli, varsinaisia tyranneja.

Tappert ja Puksu 16+4

Vierailija
14/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kirjoiteltua kun ei ole mitään uutta auringon alla.Lasten serkkupoika 13v on hoitamassa pikkupoikia,ovat ulkona potkimassa palloa.Kiva teini on!

Myin meidän vanhat yh.-rattaat ja olen selaillut netistä tarjontaa.Kun ensimmäistä kevätvauvaa--kesää vastaan--odotellaan tähän perheeseen,haluan vaaleammat ja kevyemmät vaunut uudelle tulokkaalle.Tai tummanpunaiset jos ultrassa selviää että tyttö tulossa=)

Muutamia hyviä olenkin jo löytänyt.

Masulille sanoisin vielä.Minähän myös ihmettelin liikkeiden häviämistä mutta nyt tuntuu jälleen.Kävinkin ma kuunteluttamassa s-äänet,kun mitään tuntemuksia ei ollut.Vatsa tosiaan ihan viikossa kasvanut palloksi joten ehkä liikkeet hävinneet kasvun alle=)

Hyvin sielä sinukin vatsassasi varmasti voidaan.

Kova väsymys on kun yksinhuoltajana häärin ja kuskaan lapsia ympärinsä.Onneksi mies jo hieman pystyy olemaan myös avuksi.Kyllä tämä tästä.

Leanna ja 5 naperoa ja sisukas sissi massussa huomenna tasan 15 rv

Vierailija
15/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)Oletko jo hankkinut vauvalle jotain?

2)Onko nimikirjat selattu hiirenkorville ja löytöjä tehty?

3)Onko rakenneultra jo kiikarissa?

4)meinaatko kysyä sukupuolta?

5)Mikä tällä hetken parasta odotuksessa(tänään,tälläviikolla)?

Omat:

1)E-en!Vaunuja etsiskelen..

2)Nimet on jo valmiina,kummallekkin.

3)Varataan vasta ensiviikolla

4)Ehdottomasti!

5)Mukavasti pyöristynyt vatsa ja hentoiset liikkeet

Ihan tälläisiä pieniä hassuja(turhia)kysymyksiä,ajan vietteeksi=)

Leanna

Vierailija
16/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) En ole hankkinut

2)Kirjoja ei ole selattu, mutta muuten on kyllä mietitty. Hyviä vaihtoehtoja on löytynyt.

3)Joo, 11.10

4)Eipä meinattu kysyä(eivätkä Kättärillä kai kerrokaan).

5)Ei enää oksetuta ja masu on vielä kaunis kumpu.

-m-

Vierailija
17/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) yhden potkupuvun olen ostanut. kaverilta sain kasan neutraalin värisiä pieniä vaatteita. (ihana hipelöidä niitä)

2) kalenterin aakkosellista listaa käyty läpi. mahdottomat vaihtoehdot ruksattu pois

3) 16.10. sairaalassa varattiin jo nt-ultrakäynnillä

4) meinaan kysyä

5) tiistai-iltana tuntuneet ensimmäiset liikkeet. kasvava masu.

Vierailija
18/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Heh.. rattaat (joista kopalla yhdistelmät) ja itkuhälytin on tullut hankittua. Saatiin niin edulliseen ettei passannu olla ottamatta.

2) Alustavat nimet on jo mielessä ja mies on sitä mieltä, että ne on päätetty. Itse haluaisin vielä myöhemmin sitten tosiaan selailla vähän jotain almanakkoja tms.

3) Varattiin jo edellisellä ultraus kerralla ja se olisi tuossa kahden ja puolen viikon päästä.

4) Jos kerrotaan, niin ei pistetä pahaksemme. Mies varmaan kysyy uteliaana heti.

5) Pieni pyöreä massu. (voi kun se kasvaisi vähän vielä lisää, mutta ei nyt ihan valtavaksi vielä) Liikkeitä kovasti kuulostelen. =)

-viivi ja onnimöttönen rv16+6

Vierailija
19/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) en vielä

2) kirjoja ei selattu mutta nettiä sitäkin ahkerammin

3) viikon päästä olis ultra!

4) en meinaa kysyä, ei kysytty ennenkään (paitsi esikoisesta), ei mitään jännitystä

5) ihana iso maha, ei jää kellekkään epäselväksi että odottaa ja ne pienet kuplinnat mahassa =)

tanja-77

p.s onnea tappertille vaan, meillä vielä spv-kaupat oottaa pari kuukautta ja jos sitte alkais sen paperisodan niitteen piirustusten kans!

Vierailija
20/35 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka uskon että minusta tulee käytännössä helmimasu jossain vaiheessa kun masussa köllöttää kaksi pienokaista jotka varmasti pyrkivät maailmaan etuajassa :))

Luen kuulumisianne päivittäin, mutten ole uskaltautunut mukaan. Työkiirekin hieman rajoittaa. Masu pullottaa jo kivasti, on paaaljon isompi kuin esikoista odottaessa.

Mahan koosta: minullakin oli juuri viikolla 15 tienoilla huoli siitä että masu yht' äkkiä katosi, mutta taisi olla turvotus joka laski. Muistan että sama huoli esikoisen aikana. Ja sama juttu muistaakseni vk 24-25 tienoilla.

Masuli: samoila viikoilla mennään, ja minäkin olen hieman huolissani liikkeiden häviämisestä. Olen tunetnut möyrintää jo 2 viikon ajan, mutta pari viimeistä päivää on ollut hiirenhiljaista, ei pienintäkään merkkiä että siellä asuskelisi pikkuruinen, saatikka kaksi pikkuruista.. Muistan lukeneeni että tämä täysin normaalia, etenkin näillä viikoilla, kun vaavi voi olla vielä miten päin tahansa. Joten pakko vain uskoa että kaikki on OK. Olen todella hermoheikko raskaana, ja olenkin käynyt 3vk putkeen perjantaisin avoimessa neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, jotta saisin mielenrauhaa viikonlopulle. Vaikka kävin neuvolassa tiistaina, niin silti huolestuttaa! Ehkä menen huomennakin..

Meillä rakenneultra ensi tiistaina, kovasti jännittää. Onneksi on ystävän häät viikonloppuna joka vie ajatukset pois omasta navasta, muuten menisin rikki hermoiluissani!

Päivänjatkoja kaikille ja hyviä vointeja :))

- avellana 17+2