Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14v ei pysty käymään kouluaan kunnolla, jos harrastaa

Vierailija
02.03.2022 |

14v lapsella on joukkuelaji harrastuksena, johon menee 5 iltaa viikosta. Hän on heittäytynyt todella hankalaksi. Haluaa mennä harrastukseensa, mutta ei tee kunnolla kouluhommiaan. 9-10 oppilas muka ei pysty ennen harrastusta tekemään läksyjään ja lukemaan kokeisiin, illalla harrastuksen jälkeen ei muka jaksa. Vikana tässä on se, että koulun kustannuksella sitten käy harrastuksessa. Joka ilta on suunnaton riita, kun läksyjä pitäisi tehdä ja lukea kokeisiin, mitä on viikoittain 1-3 yläkoulussa.

Pystytkö teillä lapset yhdistämään joukkuelajia ja koulua siten, että käy koulun kunnolla?

Nyt meillä on uhkana, että harrastus loppuu, jos yhdenkin kerran kiukuttelee vielä läksyistä, tai kouluhommista. Tänään meni totaalisesti hermot tähän.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei päästetty treeneihin jos oli läksyt tekemättä tai jos koulusta oli tullut negatiivinen Wilma-merkintä. Asiasta ei neuvoteltu eikä vängätty vaan nuori sai itse valita, kuinka tärkeää harrastaminen hänelle oli. Me emme tinkineet säännöstä. Ja kas kummaa - sekä koulu että harrastus sujuivat hyvin.

Vierailija
2/4 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ,issä yläkoulussa on muka kokeita viikottain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei päästetty treeneihin jos oli läksyt tekemättä tai jos koulusta oli tullut negatiivinen Wilma-merkintä. Asiasta ei neuvoteltu eikä vängätty vaan nuori sai itse valita, kuinka tärkeää harrastaminen hänelle oli. Me emme tinkineet säännöstä. Ja kas kummaa - sekä koulu että harrastus sujuivat hyvin.

Fiksu juttu! Varmaan hyvä tapa hoitaa tilanne!

Vierailija
4/4 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko mennä treeneihin 5 kertaa viikossa? Itse en antaisi lasteni harrastaa mitään, joka vaatii aikaa noin paljon. Muutenkin ollut aina sääntö, että kaksi harrastusmenoa/viikko on maksimi, eikä lapsetakaan ole sen enempää halunneet.