Hämähäkkikammo
Hyi olkoon. Alan olla jo todella kyllästynyt hämähäkkeihin ja tähän kammooni. Kiva yllätys taas keskellä yötä. Tuulikaapin patterinsuojuksen takaa ryömi samanlainen paskiainen kuin viikko sitten. Ruiskin elukan ja koko tuulikaapin täyteen hyönteismyrkkyä, ja aina se jatkoi etenemistään ja pakeni lopulta sen patterisuojuksen alle. Sydän hakkaa vimmatusti. Miten saisin ne tehokkaasti hengiltä ilman, että tarvitsee koskea tai mennä lähelle? Onko jollain kokemuksia sähkökärpäslätkästä? Tuo myrkky on todella kehno väline. Pari päivää sitten samanlainen inhotus ryömi myrkytettynä jalkalistan alle enkä voi tietää kuoliko se vai ei.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:39"]
Itseltä haihtui hämähäkkikammo kun tajusin, että hämähakit ovat kavereitasi. ne pyydystää kaikki tuholaiselukat, hyttyset, kärpäset ym ja syö ne.
[/quote]
Tämä ei toimi minulla, sillä olen ollut ötökkäharrastaja jo pienestä pitäen enkä yhtään kammoa mitään hyönteisiä, ainoastaan hämähäkkieläimiä. Tiedän oikeastaan kaiken mahdollisen faktatiedon hämähäkeistä ja tavallaan symppaankin niitä, kun itse ovat syyttömiä omaan kammottavuuteensa. Fobiat vaan eivät usein perustu todelliseen uhkaan. Kauhun tunne herää, vaikka tietää, ettei vaaraa ole.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:55"]
Imuroi ne. Pidä imuri koko ajan esillä, ja kun näet hämiksen, välittömästi imurilla kimppuun.
[/quote]
Pitäis olla joku superdyson, joka rusentaa ne keskeisvoiman avulla. :D
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:07"]
Imuroi ne. Pidä imuri koko ajan esillä, ja kun näet hämiksen, välittömästi imurilla kimppuun. [/quote]
Tätä en oikein käsitä. Kyllähän ne hämähäkit sieltä pölypussista voi ryömiä ihmisten ilmoille, eihän ne paskiaiset edes älyä kuolla sinne imuriin. Eli pölypussi tarvis sitten vaihtaa samantien...? [/quote]
Zombiehämähäkki? Eiköhän ne kuole siinä käsittelyssä.
[/quote]
Miksi ihmeessä ne kuolisivat imuriin? Pyrkivät vain ulos sieltä, kun imuroinnin lopettaa. Ulkomailla asunut kaverini imuroi suht suuren hämyrin ja katsoi imuroinnin jälkeen imurin putkeen ja sieltähän se singahti naamalle. Tämän kuultuani en ole imuroinut hämähäkkejä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:34"]
Voi ap, ettet ole kadonnut kaksossisareni. Itse olisin voinut kirjoittaa saman tarinan.Feel you.
[/quote]
Tavallaan tosi hienoa, ettei ole yksin tämän fobiansa kanssa, vaikka kurjaa siitä onkin kärsiä. t: Ap
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:10"]
Imuroi ne. Pidä imuri koko ajan esillä, ja kun näet hämiksen, välittömästi imurilla kimppuun.
[/quote]
Tätä en oikein käsitä. Kyllähän ne hämähäkit sieltä pölypussista voi ryömiä ihmisten ilmoille, eihän ne paskiaiset edes älyä kuolla sinne imuriin. Eli pölypussi tarvis sitten vaihtaa samantien...?
[/quote]
No just tämä! Sit sais vainoharhaisena kytätä imuria, että koska ne ryömivät sieltä esille joukolla! :D t: Ap
[/quote]
Ja ajattele miltä ne näyttäisivät kun niihin olisi tarttunut pölyä ja nukkaa! Isoja palleropörröhämiksiä!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:42"]
Ne vain elelevät omaa elämäänsä, en usko että ne ovat ihmisestä kiinnostuneita. Jos on "pakko" tappaa, niin sitten nopeasti liiskaamalla. Voihan myös kehitellä jonkin pitkän varren päähän purkin, johon liu'uttaa hämähämäkin ja vie sen ulos. Kyllä minunkin päältäni on hämiksiä kulkenut, mutta eivät ne pesää ole tehneet. :)
[/quote]
Joku purkkisysteemi olisi aika hyvä, jos lähelle ei tarvitsisi mennä eikä olisi riskiä, että elukka putoaa syliin kun sitä yrittää kahmaista purkkiin. Sitten purkit voisi tyhjentää naapurin tontille, jotta huonehämähäkit tajuaisivat etsiä toisen osoitteen. t: Ap
Mulla on hämähäkkikammo, mutta kyllähän nämä kotimaiset vielä menettelee, joskin aina hieman säikähdän. En halua tappaa niitä, jos ei ole ihan pakko. Nykyisessä asunnossa niitä ei ole juuri koskaan, mikä on hyvä asia. Meinasin kerran saada totaalisen paskahalvauksen ulkomailla reissussa ollessani, kun pikkasen liian liki minua tuli sellainen pienen kämmenen kokoinen... Voin kertoa että ääntä lähti, tuskin mitään niin friikahtanutta on siinä kylässä koskaan nähtykään, kuin mitä se minun tuottamani ääni- ja liikespektaakkeli piti sisällään. :P
Minä pyörryin ennen aina kun näin hämähäkin. Kammo hävisi kun pakotin itseni viemään yhden semmoisen paskiaisen ulos. Laitoin hiukset kiinni (etteivät ole edessä/hämähäkki pääse kiipeämään niihin :D), kumihanskat käteen, käärin käsivarret vessapaperiin ja otin hämähäkin mainoslehdelle jonka laskin nopeasti mutta varovasti suureen paperipussiin. Sen jälkeen toivoin otuksen pysyvän pussissa sen parin sekunnin ajan kun juoksin terassille. Heiluttelin pussia matkalla ettei elukka pääsis kiipeämään käsille sieltä. Laskin sen pussin etupihalle kumolleen ja annoin olla siellä muutaman tunnin.
En ole ikinä voinut tappaa edes ötököitä. Enkä tahtoisi tappaa hämistä varsinkaan sen jälkeen kun näin facebookissa sen videon, missä joku tappoi harjalla(?) hämiksen ja sen selästä levisi satoja pikkuhämähäkkejä ympäri huonetta.
Ja nämä ovat sellaisia ruskeita ja mustia huonehämähäkkejä, joita meillä liikkuu. Monet suht kookkaitakin. Että pärjääkö se sähkölätkä edes näille?
koita vaan, aamulla heräät lätkä kaulassa, kun niiden äiti tulee juttelemaan sulle
Hämähäkki on hyödyllinen, tappaa sokeritoukkia. Jos pakko on tappaa niin liiskaa mieluummin kuin rääkkäät myrkyillä
Tiedän kyllä, että ne ovat hyödyllisiä, vaikkakin sokeritoukista ei ole mitään haittaa niistäkään. Mulla on tosi paha kammo enkä pysty liiskaamaan niitä enkä myöskään toimimaan, jos tiedän, että jossain on elävä hämähäkki. Varmaan tiedät, että kammot eivät perustu todelliseen uhkaan. Jos näen hämähäkin tietyssä paikassa kotona, välttelen ja kavahdan kyseistä paikkaa monta viikkoa ja muistan hämähäkin aina siinä kohdassa ollessani. Tämä siis vaikka hämähäkki olisikin tapettu. Jos se on ollut lattialla tietyssä kohtaa, en pysty moneen viikkoon astumaan siihen kohtaan.
Onko kellään muulla hämähäkkikammoa?
Mulla on myös kammo, mutta todellakin tapan ne. Haen äkkiä kengän, lehden tjms. Ja liiskaan sen. En oikeasti kestäisi, että hämähäkit karkailee multa ja tiedän, että nyt se piileskelee listan alla enkä mä voi mitään.
Kengällä onnistuin yksi ilta liiskaamaan, kun hämy nökötti keskellä lattiaa. Heitin talouspaperia päälle ja hakkasin kengällä. Sitten käsi pieneen muovipussiin ja sen pussin kanssa sitten koko paketti roskiin ja pyyhkiminen päälle. Tuulikaapin seinä on hankalampi paikka. Hämy oli niin lähellä seinänkulmausta, ettei sitä olisi voinut varmuudella liiskata kengällä. Sama homma sen jalkalistan alle paenneen kanssa.
Komennan mieheni yleensä hämähäkinpoistohommiin, mutta yleensä ne astuvat esiin silloin kun mies ei ole kotona. Tietenkin. t: Ap
Mullakin on kauhea hämähäkki kammo jos näen hämähäkin alan melkein itkemään ja saan hirveen paniikki kohtauksen ne on vaan niin ällötävän ja pelottavan näköisiä
Imuroi ne. Pidä imuri koko ajan esillä, ja kun näet hämiksen, välittömästi imurilla kimppuun. [/quote]
Tätä en oikein käsitä. Kyllähän ne hämähäkit sieltä pölypussista voi ryömiä ihmisten ilmoille, eihän ne paskiaiset edes älyä kuolla sinne imuriin. Eli pölypussi tarvis sitten vaihtaa samantien...? [/quote]
Zombiehämähäkki? Eiköhän ne kuole siinä käsittelyssä.