Kulkeeko 1-luokkalaiset yksin kouluun?!
Meiltä on kouluun matkaa n. 2km, kulkeeko normaalisti ekaluokkalaiset tollasen matkan omin päin? Olenkohan liian huolehtiva ja hysteerinen kun ei ole aikaisemmin tullut edes mieleen että voisi yksin kulkea. Meillä on jopa aika monimutkaiset ja useampia aikuisia vaativa järjestelmä että ollaan saatu koulumatkat hoidettua...
Pitäisiköhän jo uskaltaa antaa lapsen kulkea yksin?
Kommentit (25)
Meillä aloittaa vasta kahden vuoden päästä koulun.
Mitä siinä kävelytiellä olisi pitänyt pelätä -eikä ollut ees kännykkää.. ;)
Talvella pääsi jään yli oikaseen ja matkaa oli sitten reipas 3 kilsaa.
Se on hyvää liikuntaa pikkuselle, joskus on kuljettu paljon pidempiäkin matkoja. Nykysin muksut viedään isin Bemarilla kouluun.. Surullista.
Omat pennut tulee aikanaan käveleen kouluunsa. Matkaa vajaa 2 kilsaa.
mies menee aina klo 7 töihin. Minä teen kolmivuorotyötä, mutta pääsääntöisin aamuja, jolloin töissä on oltava klo 7.00.
Lasten koulumatka on onneksi aika lyhyt n. 500m ja melko turvallinen.
Silti jo nyt mietityttää, miten lapset pystyisivät selviytymään kaikesta aamulla itse. (kaksoset siis kyseessä)
Jään jokatapauksessa kotiin elokuussa joksikin aikaa, mutta en tiedä kuinka kauan voin kotona olla. Harkitsen jo hoitolasten ottamista tms.
Naapureista ei ole apua tässä asiassa.
Ekaluokkalainen on kuitenkin vielä tosi pieni.
Mun mielestä et ole ylihuolehtivainen. 2 km on pitkä matka pienen ekaluokkalaisen kulkea yksin. (Ehkä joku ekaluokkalainen siihenkin kykenee turvallisesti.)
Mutta hienoa, jos pystytte järjestämään lapsen saattamisen vielä toistaiseksi ainakin!
Itsellänikin ekaluokkalainen, jonka saatan, vielä kun pystyn. Vaikka meillä onkin lyhyt matka.
Kadunylitykset ja pedofiilit yms. mua pelottaisivat.
pyörällä kouluun, koko matkan ajan on pyöräteitä (1,3 km) eikä tienylittämisiä. Kun kelit huononee, niin alkaa kävellä kouluun.
Meillä 1-luokkalaisella kaikki aamut klo 9.00-> ja minä olen lähettämässä kouluun.