Puolisisarusten lapset?
Näinä uusioperheaikoina heräsi kysymys. Eli miksi kutsutaan puolisisarusten lapsia? Ei voi olla serkku, koska ei ole kokoserkku. Serkkupuoli?
Entä mikä on puolisisaruksen täti, eno, setä? Setäpuoli? En hyväksy käytettäväksi serkku tai täti ym koska eivät ole näitä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me sanotaan ihan sisko ja veli ja serkku jne.
Ei voi sanoa koska ei ole näin. Tässähän ulkoistetaan sitten ne verisukulaiset. Oikeat serkut, isät ja äidit.
Voi jestas. Kai olet teettänyt DNA-testit koko suvullesi, ethän muuten voi todellakaan olla varma, että kaikki verisukulaiset on KOKONAISIA sukulaisia? Tsiisus.
Ei ole tarvetta. Haluan vain todelliset nimitykset eri sukulaisille. En pidä miehen puolisiskon lapsia lastemme täysserkkuina enkä puolisiskoa tätinä enkä mummin uutta miestä ukkina. Mielestäni ei ole kunnioittavaa oikeita sukulaisia kohtaan kutsua ties mitä jormaa ukiksi ym.
Eiköhän se ole miehesi, lastensa ja siskonsa ihan oma asia määritellä, miten kutsuvat toisiaan. Sinulla ei ole siihen mitään roolia.
Eivät ole koskaan asuneet perheenä yhdessä. Iso ikäero. Eivät ole juurikaan tekemisissä keskenään. Näitä isän jälkeläisiä on enemmänkin. Mielestäni eivät ole tätejä eivätkä lapset ole serkkuja. Omat lapset ovat enemmän omien pikkuserkkujensakin kanssa tekemisissä kuin näiden puolikkaiden.
Miehen puol veljeä on aina kutsunut vaan veljeksi, lapsille siis setä, ja tämän lapset ovat serkkuja. Miehen isäpuoli kuoli jo meidän esikoisen vauva-aikana niin isoisästä ollaan puhuttu.
Meillä mun siskopuolet on siskopuolia mutta serkut (siskopuolen lapset) on meidän lapsille ihan yksinkertaisesti vaan serkkuja. Samoin mun äitipuoli on Mummu lapsille, eivät ole koskaan muuta Mummua tunteneetkaan. Mä oon täti ja mun veli eno ja siskopuolet on kans tätejä.