Etätöiden parhaita puolia
Ajansäästö ja työrauha ovat niitä useimmin mainittuja, mutta minulle nämäkin ovat tärkeitä syitä jäädä etätöihin.
Ei tarvitse miettiä eväitä, raahata eväitä ja eväsrasioita edestakaisin tai tuhlata jäätäviä summia lounasravintoloihin
Voi käydä työpäivän aikana rauhassa vessassa eikä tarvitse miettiä kuuliko joku äskeistä vahinkopierua tai pissan lorotusta.
Ei tarvitse pelätä työkavereiden huonoa hygieniaa yhteisissä tiloissa (hyvin suuri osa miehistä jättää kädet pesemättä pissaamisen jälkeen).
Kotona voi kuunnella juuri sitä musiikkia tai radiokanavaa mitä haluaa häiritsemättä työkavereita.
Mitä teille tulee mieleen?
Kommentit (43)
Voi pissattaa koiraa pihalla läppärin kanssa samalla jotain teamsia kuunnellen. Voi ottaa vastaan kotiin tilatun paketin milloin se sattuukaan tulemaan.
Voi laittaa hernekeiton kahvitauolla hautumaan liedelle ja se on valmis muutaman tunnin päästä illaksi.
Voi syödä kevyesti vähän ja terveellisesti, kun ei tartte pelätä, ettei energia riitä kotiin asti.
Ei tarvitse sairastua työpaikalla jokaiseen kiertotautiin, kun ihmiset eivät osaa noudattaa hygieniaa tai pysyä poissa työstä sairaana. Kukaan ei aivasta tarjottimelleni lounasravintolan pöydässä.
Ja se ajan ja ympäristön säästö.
Lähityössä ei ole yhtään hyvää puolta.
Parasta on se, että ei tarvitse olla tekemisissä niiden yli 50v kanssa ja kuunnella heidän hauskoja juttujaan toimistolla.
Voi nukkua päikkärit ruokkiksella jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Voi nukkua päikkärit ruokkiksella jos siltä tuntuu.
Terv juhana vartiainen torkkupeiton alta
Kun herää, niin koneen voi käynnistää lähes heti ja työpäivä on alkanut. Ja niin ollen se myös päättyy ajoissa.
Ei ole kauheasti väliä, missä vaatteissa töitä tekee. Meikkiä en enää muista olevan olemassakaan.
Ulos viitsii lähteä helpommin kotityöpäivän jälkeen ja varsinkin, kun huolehtii, että työpäivä päättyy ajoissa.
Voi ottaa tasoittavia kun alkaa töihin.
Saa nukkua 2 tuntia pidempään yössä.
Menkkojen aikana vessa vieressä eikä tarvi sitä stressata.
Ei tule flunssaa tai muita infektiotauteja.
Vierailija kirjoitti:
Menkkojen aikana vessa vieressä eikä tarvi sitä stressata.
Tämä on kyllä iso etu, olen joutunut pitämään sairauspäivän joskus kun menkat ovat olleet kammottavat, etätöissä ei tarvitse stressata ohivuotoja, jatkuvaa vessassa ramppaamista tai kramppeja.
Voi käydä ympäri vuoden valoisaan aikaan ulkoilemassa. Normaalisti pimeässä töihin, pimeässä kotiin.
Meillä tööissä tuottavuus noussut etätyössä huomattavasti, samin saiarauspoissaolot vähentyneet. Nyt määrätty paluu toimistolle. Sanoin pomolle suoraan, että ainakin omalta osaltani tuottavuus laskee toimistolle paluun myötä.
Voi pestä pyykkiä työpäivän aikana. 3h lakanapyykkiä ei tarvitse tehdä viikonloppuna. Joskus jopa imuroin kämpän taukojumppana, huone tunnissa.
Aamukännit ja aikainen palveri parasta etätyössä!
Näin talvella on ihanaa, kun pystyy viettää siestan ja käydä lenkillä valosaan aikaan. Silti työpäivä päättyy ajoissa, vaikka täyden päivän tekeekin, kun matkoihin ei mene aikaa. Tälläkin viikolla on ollut ihan luksusta käydä hiihtämässä aamupäivän auringonpaisteessa.
Mä olen tehnyt etätöitä jo yli 9 vuotta ja mulle on syntynyt aika säännöllinen päivärutiini. Jos on likapyykkiä, laitan pesukoneen päälle ennenkuin aloitan työt ja ripustan pyykit narulle parin tunnin päästä samalla, kun käyn keittämässä kahvia. Kahvini juon työpöydän ääressä samalla, kun teen töitä. Lounastauolla saatan joskus käydä viemässä koiran pikaisesti ulos tai esim laittaa päivällistä varten ruuan uuniin. Tai käydä viemässä roskat ulos, tyhjentää puhtaat astiat tiskikoneesta ja joskus imuroin osan asunnosta. Lounaankin syön työpöydän ääressä samalla, kun teen töitä tai olen jossain palaverissa. Kun työpäivä päättyy, mulla onkin päivällinen valmista ja teen päivällistä aina niin paljon, että siitä riittää seuraavalle päivälle lounaaksi.
Tuossa nyt muutamia etätyön hyviä puolia aloittajan mainitsemien lisäksi.