apua! pakastinmoka!!!
Apua!!
oon jemmaillu kuluneen parin viikon aikana mansikoita ja mustikoita (itse kerätty) pakastimeen. Huomasin äsken, että ovi oli jäänyt raolleen (ehkä toissapäivänä?). Nopeasti katsoin, että mansikat ainakin lilluivat mehussa, osa rasioista vielä semi-jäässä. Alkoi itkettämään ja löin oven kiinni, ajattelin avin että 'näillä mennään'.
mutta voiko noita nyt enää käyttää? Kyllä masentaa,olen kahden pienen lapsen kanssa noita pitkin päiviä keräilly.
oon ihan paska
Kommentit (7)
Oho, piti olla surunaama tuossa voi kurjan jälkeen. :(
Ei ne parissa päivässä miksikään mene. Pahimmin sulaneista voisit tehdä toki vaikka hilloa tai merkitä ne, että käytät ne talvella kiisseliin, jonka kiehautat.
Ei siis hätää! :)
Sen kun annat pakastua uudelleen vaan. Se on semmosta höpöpaskaa ettei muka voi uudelleen pakastaa! Kyllä voi! Ja ihan hyvältä maistuu uudelleenpakastetutkin! Tässä kuule kokemus puhuu.
Voithan sä keittää ne kaikki ja pakastaa sit uudestaan! :)
Kyllä masentaa, kerrankin tuntui että sain jotain järkevää aikaseksi.
ja toi keräily on vaatinut useilta päiviltä hirmuista organisoimista ja päiväunien rytmittämistä yms.
oon kyllä aivan paska
Jos pelkkiä marjoja pakastimessa (ei siis lihaa, kalaa tai vastaavaa) niin ei nuo syömäkelvottomiksi ole menneet. Rakenne voi uudelleenpakastettaessa muuttuua, joten kannattaa käyttää piirakoihin, kiisseleihin ym. nuo pahimmin sulaneet.
Voi kurja ota nyt ainakin ne pahimmin sulaneet pois .Eiköhän ne muut voi vielä tässä syksyn aikana käyttää, mutta en uskaltaisi kovin pitkään säästellä.