Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies muuttaa minun asuntooni, paljonko vuokra?

Vierailija
02.03.2022 |

Olen seurustellut mieheni kanssa kohta 12 vuotta mutta meillä on omat asunnot koska minulla on edellisestä suhteesta lapsi, nyt nuori on kuitenkin paljon pois kotoa ja varmaan muuttaa omilleen muutaman vuoden päästä. Olen myös jutellut lapseni kanssa asiasta ja hänelle asia on ok.

Nyt mietin kuitenkin raha-asioita, olen ollut yksinhuoltaja jo pitkään ja voitte kuvitella että raha on ollut tiukalla.

Miten jakaisitte asunnon kulut?

Yhtiövastike, sähkö, vesi vakuutus yms?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mies maksa luonnossa vuokran. Kumpikin tyytyväisiä kun munaa ja pimpsakkaa saa.

Vierailija
22/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista pitää täällä kysellä, niin varmaan lähtee nostelemaan aika nopsaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa tietysti kaiken. Riittää kun avaat sakset pari kertaa kuukaudessa. Parin vuoden päästä voit lopettaa senkin.

Miehet on sikoja ja on ihan oikein, että toimivat elättäjinä.

Riittää kun avaat sakset.. :D kuinka monella tavalla voi yksinkertaisesta asiasta puhua hahhah. 

Vierailija
24/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vuokralla vai et!? Yhtiövastike sisältyy myös vuokraan, mikäli kaikki täällä eivät tienneet.

Voi v i t tu, en paremmin sano. Yhtiövastikkeella ei ole mitään tekemistä vuokran kanssa, saakelin pöljä.

Vastike maksetaan omistusasunnossa, vuokra silloin kun ei omista asuntoa.

Miten jumalauta voit olla noin tyhmä?

Se, joka omistaa vuokra-asunnon, maksaa toki vastikkeen, mutta jos ap maksaa vastikkeen niin hän itse omistaa asunnon.

Voi helvetin helvetti teitä tolloja, teihin väsyy.

Voi nää mammatollot ei tiedä mistään mitään mutta kovia ne on neuvomaan.

Että oikein kaikki ei tiedä, että yhtiövastike sisältyy vuokraan. Antakaa minun kaikki kestää.

Vierailija
25/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä molemmilla on velattomat asunnot, niin mies laittaa omansa vuokralle ja nettovuokratuotto käytetään yhteisiin asumiskuluihin. Jos se ei riitä, ylimenevä osuus maksetaan puoliksi. Jos sitä on enemmän kuin yhteiset kulunne, niin mies saa pitää loput vuokratuotostaan. Näin me teimme vastaavassa tilanteessa

Se on miehen vuokratuloa ja hän voi sillä joko maksaa puolet yhteisistä asumiskuluista tai maksaa puolikkaansa, mistä tuloistaan haluaa. Jos pari ei ole naimisissa, heidän varallisuutensa ei ole suojattu yhteisomistuksella. Molemmat maksaa siten avoliiton kaltaisessa asumisjärjestelyssä puolet juoksevista kuluista.

Vierailija
26/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut vakuutuksia. Oli vain taloyhtiön oma vakuutus. Ei monella ole siihen varaa, vaikka se on pakollinen vuokra-asunnossa, eikä takuuvastikkeeseen.

Vierailija
27/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vuokralla vai et!? Yhtiövastike sisältyy myös vuokraan, mikäli kaikki täällä eivät tienneet.

Voi v i t tu, en paremmin sano. Yhtiövastikkeella ei ole mitään tekemistä vuokran kanssa, saakelin pöljä.

Se, joka omistaa vuokra-asunnon, maksaa toki vastikkeen, mutta jos ap maksaa vastikkeen niin hän itse omistaa asunnon.

Että oikein kaikki ei tiedä, että yhtiövastike sisältyy vuokraan. Antakaa minun kaikki kestää.

Tällainen haukkuminen antaa todella epäpätevän ja asiattoman vaikutelman, vaikka tietoa onkin. Jos ei pysty selvittämään tilannetta asiallisesti auki, pitäisi jättää kokonaan kommentoimatta.

Useimpien ihmisten käyttäytyminen on nykyisin aivan ala-arvoista, erityisesti täällä somessa.

Vierailija
28/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaisit miehen asuntoosi?

Vierailija
29/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse jos muuttaisin jonkun omistusasuntoon, maksaisin yhtiövastikkeen ”vuokrana”. Ja toki puolet sähköstä ja vakuutuksista ym.

Vierailija
30/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai vuokraa peri rakkaaltasi. Kulut puoliksi.

Tätä hän sitten alkaa pitää saavutettuna etuna ja kun on kulunut 5 tai 10 tai 40 vuotta, edusta luopuminen ei tule kuuloonkaan, jos tykkää järjestelystä. Et saa häntä enää uloskaan, koska kirjoilla olevaa ei saa häädettyä pois.

Vierailija
31/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kireä kuin viulunkieli. Relaa vähän. Mutta voitko kuitenkin selittää asian vielä paremmin koska en tajunnut? Aloitus ei ole täysin kaikenkattava. Siitä ei voi 100% varmuudella päätellä, että ap asuu omistusasunnossa.

En ole yhtään kireä, kunhan suoraan kerroin mitä mieltä olen tyhmistä ihmisistä.

Ap sanoi maksavansa vastikkeen, vakuutukset jne. Vastiketta maksetaan omistusosakkeesta.

Vuokraa maksetaan kun ei omisteta asuntoa, mutta asuu siinä. Asunnon omistaja on kyllä sisällyttänyt vastikkeen jne. vuokraan, mm. voiton, joka haluaa itselleen verojen jälkeen, mutta ap. ei sen vastikkeen määrää tiedä, eikä se hänelle edes kuulu, kun hän maksaan sen vuokran.

Minä omistan oman kolmioni, josta maksan vastiketta 230 €/kk.

Lisäksi minulla on kolme sijoitusasunotoa, joissa vastike on n. 300 €/kk, vuokralainen maksaa per asunto noin 800 €/kk, josta maksan vastikkeen, korjaukset, verot ja loput jää minulle, koska sijoitusasuntoni ovat myös jo velattomia.

Kas näin.

Vierailija
32/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen haukkuminen antaa todella epäpätevän ja asiattoman vaikutelman, vaikka tietoa onkin. Jos ei pysty selvittämään tilannetta asiallisesti auki, pitäisi jättää kokonaan kommentoimatta.

Useimpien ihmisten käyttäytyminen on nykyisin aivan ala-arvoista, erityisesti täällä somessa.

Minä taas olen sitä mieltä, että ei pitäisi neuvoa kun ei asiasta näy mitään ymmärtävän. Miten voi aikuisille ihmisille olla käsitteet noin sekaisin, sotketaan vuokrat vastikkeet ja kaikki ja päälle vielä tullaan sormi pystyssä neuvomaan. Kyllä, se antaa suorastaan hölmön ihmisen vaikutelman, sanomaan pitää päästä vaikka asiasta ei mitään ymmärrä.

Vierailija
33/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kireä kuin viulunkieli. Relaa vähän. Mutta voitko kuitenkin selittää asian vielä paremmin koska en tajunnut? Aloitus ei ole täysin kaikenkattava. Siitä ei voi 100% varmuudella päätellä, että ap asuu omistusasunnossa.

En ole yhtään kireä, kunhan suoraan kerroin mitä mieltä olen tyhmistä ihmisistä.

Ap sanoi maksavansa vastikkeen, vakuutukset jne. Vastiketta maksetaan omistusosakkeesta.

Vuokraa maksetaan kun ei omisteta asuntoa, mutta asuu siinä. Asunnon omistaja on kyllä sisällyttänyt vastikkeen jne. vuokraan, mm. voiton, joka haluaa itselleen verojen jälkeen, mutta ap. ei sen vastikkeen määrää tiedä, eikä se hänelle edes kuulu, kun hän maksaan sen vuokran.

Minä omistan oman kolmioni, josta maksan vastiketta 230 €/kk.

Lisäksi minulla on kolme sijoitusasunotoa, joissa vastike on n. 300 €/kk, vuokralainen maksaa per asunto noin 800 €/kk, josta maksan vastikkeen, korjaukset, verot ja loput jää minulle, koska sijoitusasuntoni ovat myös jo velattomia.

Kas näin.

No jostain tuo sinun paha olosi kumpuaa. Ei rahakaan näköjään tuo aina onnea tai seesteistä oloa.

Vierailija
34/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä yläpeukuttelee omia viestejään XD

Vierailija
35/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, asunto on siis omani ja olen sen saanut perinnöksi.

Yhteensä yhtiövastike, sähkö, vesi, vakuutus, laajakaista ja autopaikka ovat n. 500€ kk

Asunto on kolmio ja lapsella on oma huone, on kotona n. Puolet viikosta.

Ap

Vierailija
36/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä molemmilla on velattomat asunnot, niin mies laittaa omansa vuokralle ja nettovuokratuotto käytetään yhteisiin asumiskuluihin. Jos se ei riitä, ylimenevä osuus maksetaan puoliksi. Jos sitä on enemmän kuin yhteiset kulunne, niin mies saa pitää loput vuokratuotostaan. Näin me teimme vastaavassa tilanteessa

Tämä on minustakin reilua. Yhteenmuuton taloudellinen hyöty puoliksi. Miksi tätä on alapeukutettu?

Vierailija
37/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä yhtiövastike, sähkö, vesi, vakuutus, laajakaista ja autopaikka ovat n. 500€ kk

Ap

Laittaisin miehen maksamaan kolmasosan kuluista.

Vierailija
38/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vastike kokonaan ja muu puoliksi. Tai sitten laitatte tuon vuokralle ja muutatte yhteiseen vuokra- tai omistuskämppään.

Vierailija
39/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen sitä mieltä, että ei pitäisi neuvoa kun ei asiasta näy mitään ymmärtävän. Miten voi aikuisille ihmisille olla käsitteet noin sekaisin, sotketaan vuokrat vastikkeet ja kaikki ja päälle vielä tullaan sormi pystyssä neuvomaan. Kyllä, se antaa suorastaan hölmön ihmisen vaikutelman, sanomaan pitää päästä vaikka asiasta ei mitään ymmärrä.

Olen samaa mieltä, että tuo neuvoja oli itse vähän pöljä. Kunnon kuumakalle!

Vierailija
40/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laittaisin miehen maksamaan kolmasosan kuluista.

Niin eli mies siipeilee asumalla lähes ilmaiseksi. Onpa reilua.