Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies muuttaa minun asuntooni, paljonko vuokra?

Vierailija
02.03.2022 |

Olen seurustellut mieheni kanssa kohta 12 vuotta mutta meillä on omat asunnot koska minulla on edellisestä suhteesta lapsi, nyt nuori on kuitenkin paljon pois kotoa ja varmaan muuttaa omilleen muutaman vuoden päästä. Olen myös jutellut lapseni kanssa asiasta ja hänelle asia on ok.

Nyt mietin kuitenkin raha-asioita, olen ollut yksinhuoltaja jo pitkään ja voitte kuvitella että raha on ollut tiukalla.

Miten jakaisitte asunnon kulut?

Yhtiövastike, sähkö, vesi vakuutus yms?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaisin juoksevat kulut puoliksi. 

Vierailija
2/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on vätysmies, joka teettää kaikki kotihommat sulla, maksakoon kaikki kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksevat kulut joo puoliksi ja jonkunnäköinen kulu myös asunnon käytöstä tietenkin

Vierailija
4/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ilmoittaa vuokratulosi verottajalle. Tai sitten sovitte elatusluontoisista maksuista, ne kun ovat verovapaita.

Vierailija
5/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksakoot kaiken. Sinun vuoro nauttia, olet ansainnut sen.

Vierailija
6/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyseessä sinun omistusasunto vai asutko vuokralla? Et maksata omistusasuntoasi miehellä.

Vierailija
7/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä molemmilla on velattomat asunnot, niin mies laittaa omansa vuokralle ja nettovuokratuotto käytetään yhteisiin asumiskuluihin. Jos se ei riitä, ylimenevä osuus maksetaan puoliksi. Jos sitä on enemmän kuin yhteiset kulunne, niin mies saa pitää loput vuokratuotostaan. Näin me teimme vastaavassa tilanteessa

Vierailija
8/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies tahdikas ja oikeudenmukainen?

Onko hyvät tavat? Ettet vaan mitään täyshoidettavaa ottais kotiis, kun juuri pääset vähän vapaalle lapsen hoitamisesta.

Perustakaa talouden laskujen maksutili.

Kumpikin siirtää sinne sopimanne summan kuukausittain. Sinä voisit sieltä sitten maksaa niitä laskuja.

Onko kova syömään se mies? Ettei vaan söis sua puille paljaille.

Vierailija
9/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai vuokraa peri rakkaaltasi. Kulut puoliksi.

Vierailija
10/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vuokralla vai et!? Yhtiövastike sisältyy myös vuokraan, mikäli kaikki täällä eivät tienneet.

Vierailija
11/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi maksaa puolet jos ap:n lähes aikuinen lapsi asuu siellä myös. Ap:n kuuluu maksaa myös lapsensa kulut sähköstä vedestä vakuutuksista ja yhtiövastikkeesta. Lapsella kuulata asti on myös oma huone mihin miehellä ei ole asiaa.

Eli mies maksaa 1/3 kaikista juoksesvista kuluista.

Vierailija
12/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muutti minun talooni, hän maksoi kaikki kulut koska tienasi paljon enemmän (talo oli velaton ja omistin sen yksin), eikä ollut mikään siivousmies, joten minä siivosin. Ruokaa osti enemmän myös. Vuoden jaksoin sitä katsella ja käskin muuttaa pois. Ei miestolvanoita kannata ristikseen ottaa, ei edes kuluja maksamaan. Mies otetaan käyttöön ja kun käyttö loppuu, käsken aina lähtemään kotiin, haluan aamulla herätä yksin.

😂

Vierailija
13/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko asumiskulusi ovat ap? Yhtiövastike, lainanlyhennys tai vuokra?

Vierailija
14/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vuokralla vai et!? Yhtiövastike sisältyy myös vuokraan, mikäli kaikki täällä eivät tienneet.

Voi v i t tu, en paremmin sano. Yhtiövastikkeella ei ole mitään tekemistä vuokran kanssa, saakelin pöljä.

Vastike maksetaan omistusasunnossa, vuokra silloin kun ei omista asuntoa.

Miten jumalauta voit olla noin tyhmä?

Se, joka omistaa vuokra-asunnon, maksaa toki vastikkeen, mutta jos ap maksaa vastikkeen niin hän itse omistaa asunnon.

Voi helvetin helvetti teitä tolloja, teihin väsyy.

Vierailija
15/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi jutella miehen kanssa kuin mammojen.

Vierailija
16/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Hohhoijaa.

Vierailija
17/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh korotus lähtee pois lapsilisästä. Lisäksi elatustuki saattaa muuttua kun uusi sulho katsotaan sinusta elatusvelvolliseksi.

Vierailija
18/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v i t tu, en paremmin sano. Yhtiövastikkeella ei ole mitään tekemistä vuokran kanssa, saakelin pöljä.

Vastike maksetaan omistusasunnossa, vuokra silloin kun ei omista asuntoa.

Miten jumalauta voit olla noin tyhmä?

Se, joka omistaa vuokra-asunnon, maksaa toki vastikkeen, mutta jos ap maksaa vastikkeen niin hän itse omistaa asunnon.

Voi helvetin helvetti teitä tolloja, teihin väsyy.

Olet kireä kuin viulunkieli. Relaa vähän. Mutta voitko kuitenkin selittää asian vielä paremmin koska en tajunnut? Aloitus ei ole täysin kaikenkattava. Siitä ei voi 100% varmuudella päätellä, että ap asuu omistusasunnossa.

Vierailija
19/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko vuokrasi on ap?

Vierailija
20/62 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voi maksaa luonnossa.