Miten kerron miehelleni päätöksestä etten halua lasta,me eroamme..
Itselläni on siis kaksi alakoulussa olevaa lasta edellisestä liitosta. Nykyisen kanssa oltu 3vuotta yhdessä,avoliitossa. Olemme puhuneet jo vuoden päivät vauvasta ja tiedän sekä ymmärrän että mies haluaa oman lapsen.
Olen puntaroinut asiaa paljon ja päättänyt etten halua enempää lapsia. Tiedän että eroamme mutta pakko kertoa ja päästää mies menemään. Olemme 30v molemmat.
Mutta miten kerron? En haluaisi erota,pelottaa ja itkettää jo valmiiksi.. ;(
Kommentit (15)
Mies on sanonut että haluaa ehdottomasti lapsen ja naimisiin. Itse en tarvitse avioliittoa,enkä lisää lapsia. Olisi pitänyt heti suhteemme alussa ymmärtää etten halua lapsia enempää mutta nyt olen varma päätöksestäni.
Katsoin äsken miestäni sivusilmällä ja koen suurta surua,hän ei ole enää pian täällä,menetän hänet mutta en halua enempää lapsia. Miksi kaikki on välillä niin vaikeaa. :( Jos hänellä olisi olemassa jo lapsi niin asiat voisivat olla toisin.
Minun on pakko kertoa ja antaa miehen tehdä päätös koska haluan hänen olevan onnellinen,eikä syyttää myöhemmin minua siitä ettei hänellä olisi lapsia. Kun saan kantani sanottu pallo jää miehelle.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:59"]
Miksi et halua lasta? Olet vielä nuori.
En vain halua. Tuntuu että kaksi riittää.
Ap
Otan osaa. Mutta teet täysin oikein kertoessasi miehellesi miten asiat ovat.
Kerro miehelle perusteellisesti miksi et halua lasta. Ja että on väärin pitää häntä suhteessa, joka ei voi antaa hänelle mitä hän haluaa. Pahinta olisi jäädä teeskentekemään ja varastamaan toisen elämää.
Tosin miksi et sitten yhtäkkiä halua kolmatta lasta vai oletko ollut koko ajan sitä mieltä?
Rohkeutta sinulle! Hyvä päätös, pysy tahtosi takana!
Kun mies on pois kodista, kerää tavarasi ja muuta vaivihkaa pois. Ilmoitat miehellesi sitten tekstiviestillä ettei kiinnosta enää.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:05"]
Kerro miehelle perusteellisesti miksi et halua lasta. Ja että on väärin pitää häntä suhteessa, joka ei voi antaa hänelle mitä hän haluaa. Pahinta olisi jäädä teeskentekemään ja varastamaan toisen elämää.
Tosin miksi et sitten yhtäkkiä halua kolmatta lasta vai oletko ollut koko ajan sitä mieltä?
[/quote]
No mä halusin aina neljä lasta, mutta kolme niitä nyt on, enkä mistään hinnasta tee enää yhtään lasta. Joskus kun kolmonen oli pieni, olisin vielä voinut, mutta en enää.
Ihminen saa muuttaa mieltään, tiedätkö. Elämässä voi myös tapahtua asioita, jotka muuttavat mielen. Mun kohdalla yksi suuri syy on se, että mulla on yksi periytyvä juttu, joka perityi tuolle kolmoselle. Ei mitään maata kaatavaa, mutta kuitenkin elämän huomattavasti raskaammaksi tekevä juttu.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:05"]
[/quote]
Olen miettinyt asiaa ja nyt päätökseni tehnyt etten halua enempää. Kaksi riittää,haluan keskittyä heihin. En ollut kokoajan sitä mieltä.
Ap
Kerro miehellesi päätöksesi. Ei ole mistään pikkujutusta kyse.
M39
Ai mitenkö kerrot miehelle, no vitkuttelematta tietenkin. Itse olisin miehenäsi hieman vittuuntunut, että olisin tuhlannut aikaani sinuun, kun käykin ilmi, että olet - minkään asian muuttumatta - itseksesi päättänyt, että vastoin aiempaa kertomaasi et yhteistä lasta haluakaan.
Kerron huomenna miehelle. Kiitos kaikille vastauksista.
Ap
Meillä oli sama tilanne. Mies tahtoi ehdottomasti lapsen. Minulla 2 edellisestä liitosta ja päädyin myös siihen etten enempää halua. Kerroin sitten miehelle rehellisesti etten lapsia halua, olin jo varautunut eroon. Mies kuitenkin harkinnan jälkeen päätti että jää mielummin minun ja lasteni luo, kuin lähtee etsimään uutta rakkautta. Tästä on nyt 6 vuotta aikaa ja mies on edelleen tyytyväinen ratkaisuunsa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:41"]
Meillä oli sama tilanne. Mies tahtoi ehdottomasti lapsen. Minulla 2 edellisestä liitosta ja päädyin myös siihen etten enempää halua. Kerroin sitten miehelle rehellisesti etten lapsia halua, olin jo varautunut eroon. Mies kuitenkin harkinnan jälkeen päätti että jää mielummin minun ja lasteni luo, kuin lähtee etsimään uutta rakkautta. Tästä on nyt 6 vuotta aikaa ja mies on edelleen tyytyväinen ratkaisuunsa.
[/quote]
Ihana kuulla että teillä kävi näin :)
Ap
Miksi et halua lasta? Olet vielä nuori.