Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään että syömishäiriö vie taas mukanaan.

Vierailija
27.07.2015 |

Eihän siitä koskaan parannuta. Se vaanii alitajunnassa, takaraivossa mielen perukoilla koko ajan. 

Kun syömishäiriöiset puhuvat parantumisesta, he tarkoittavat, että ovat onnistuneet hiljentämään sen hirviön hetkellisesti. Jotkut onnistuvat pitämään sen hiljaa lopun elämänsä. Mutta kuten alkoholisteilla, myös syömishäiriöisillä on jatkuva repsahduksen vaara.

Niin kuin minulla nyt. Olen viimeiset pari viikkoa horjunut rajalla. Haluaisin niin kovasti laihtua taas. Mikä teistä olisi sopiva paino 169 cm pitkälle reilu kaksikymppiselle naiselle? Hirviö mielenperukoilla karjuu 55 kilon olevan ihan liikaa. Vaatii, että ainakin viisi pitää saada pois, etteivät kaikki katso, että hyi mikä läski, ihmettele, eikö minulla ole ollenkaan itsekontrollia.

Auttakaa, kiltit!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, tsempit kyllä auttavat, yllättävän paljon! Ihanaa että anonyymilla foorumillakin voi saada näin huomaavaisia viestejä.

Mutta  ajatuksia on niin vaikea pysäyttää: miksi jotkut naiset ovat niin hoikkia? Ovatko he luonnostaan? Miksi jotkut on tuomittu elämään vatsamakkaroiden kanssa? Miksi joktut näyttävät tältä:

https://www.pinterest.com/chogan1793/thinspo/

...ja toiset siltä kuin minä? Mitä pitää tehdä että saisi näyttää tuolta mutta olla terve? Liikkua lisää? Syödä jotenkin toisin? 

Milloin syömisestä tuli näin vaikeaa nykyihmisille?

Olen syönyt tänään omenan, 100g tonnikalaa ja pari porkkanaa. Nyt pitää pakottaa lisää ruokaa alas. Mikä olisi järkevä ruoka?

ap

Vierailija
22/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt nyt ainakin lisää ap! Iltapalapuuro vaikka marjojen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja lopeta thispirationin katselu! 

no 25

Vierailija
24/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa veneessä ollaan. luulin jo parantuneeni, pari vuotta meni ilman laihduttamista mutta nyt oon repsahtamassa pahemman kerran.

Vierailija
25/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:03"]

samassa veneessä ollaan. luulin jo parantuneeni, pari vuotta meni ilman laihduttamista mutta nyt oon repsahtamassa pahemman kerran.

[/quote]

Pystytkö estämään oireilua mitenkään? Oletko alkanut laihduttaa ihan kunnolla vai vaan tarkkailla ruokia?

Vierailija
26/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä näytät muuten? Kasvot, hiukset, vartalonmalli? Mä olen sun mittainen ja painan 65kg ja olen täysin tyytyväinen ulkonäkööni. Kuntoilen päivittäin vähintään koiran kanssa.

Vierailija
27/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tapahtunut, kun olet alkanut oireilla?? Pohditko sitä yhtään?? Ap nyt niiden syiden pariin!!

Vierailija
28/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:03"]

Kyllä tuon pituisena voisi ihan hyvin vähän laihduttaa. Vaikka 52 tai vaikka 50 kiloonkin. Mutta älä mene sitä alemmaksi.

[/quote]

NO EI VARMASTI PITÄISI. Onko pakko tulla tällaiseen ketjuun jakelemaan huonoja ja turhia neuvoja? T. 160cm ja 50kg, aivan normaali - ei 50kg ole paino 168 senttiselle

Tsemppiä ap:lle!!

Vierailija
29/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:06"]

Mitä on tapahtunut, kun olet alkanut oireilla?? Pohditko sitä yhtään?? Ap nyt niiden syiden pariin!!

[/quote]

Kuulostaa ehkä hömöltä, mutta olen ("entisenä") syömishäiriöisenä hyvin altis ihmisten kommenteille ulkonäöstäni ja vartalosta. Aina jos joku mainitsee minun lihoneen tai laihtuneen, sanoo edes vitsillä jotakin painoon liittyvää ("Vieläkö aioit sen leivän syödä?" - "No mitäs meidän läski." tms) tunnen välittömästi sairauden alkavan oireilla. Hullua olla näin pahasti satunnaisten ilkeiden tai harkitsemattomien kommenttien armoilla!

ap

Vierailija
30/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 21:04"]

Miltä näytät muuten? Kasvot, hiukset, vartalonmalli? Mä olen sun mittainen ja painan 65kg ja olen täysin tyytyväinen ulkonäkööni. Kuntoilen päivittäin vähintään koiran kanssa.

[/quote]

Olen omasta mielestäni ihan hyvännäköinen lukuunottamatta piinaavaa epävarmuutta vartalon suhteen. 

Olet varmasti hyvässä kunnossa! 

ap

Vierailija
31/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saman asian kanssa painitaan. Ei langeta ap, kyllä me voitetaan se hirviö!

Vierailija
32/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkistää todella läskihaukkujaisten välissä tällaiset tsemppiviestit.

Vierailija
33/45 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä, suht samat mitat jne.. Mun oireilu alkoi uudelleen kun elämäntilanne vaikea. Sit menin täällä AV:lla kattomaan jotain "arvaa mun paino" -keskustelua, johon keskustelun AP oli siis pistänyt kuvansa. Kyseisen naisen kroppa oli suht samanlainen ja samankokoinen kuin mulla. Kaikki arvioi melkein 10kg yläkanttiin ja kukaan ei uskonut, että tosiaan painaa sen mitä väitti. Tuli olo, että eihän kukaan munkaan painoa uskoisi jos näkisi. Oon varmaan kanssa sitten pelkkää kevyttä "höttöä". Tämä sitten saa hirviön päässäni kääntymään niin, että on rasvaa mistä laihduttaa..

Vierailija
34/45 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:56"]

Sama homma täällä, suht samat mitat jne.. Mun oireilu alkoi uudelleen kun elämäntilanne vaikea. Sit menin täällä AV:lla kattomaan jotain "arvaa mun paino" -keskustelua, johon keskustelun AP oli siis pistänyt kuvansa. Kyseisen naisen kroppa oli suht samanlainen ja samankokoinen kuin mulla. Kaikki arvioi melkein 10kg yläkanttiin ja kukaan ei uskonut, että tosiaan painaa sen mitä väitti. Tuli olo, että eihän kukaan munkaan painoa uskoisi jos näkisi. Oon varmaan kanssa sitten pelkkää kevyttä "höttöä". Tämä sitten saa hirviön päässäni kääntymään niin, että on rasvaa mistä laihduttaa..

[/quote]

Ihan sairasta miten paljon tällaiset terveen näkökulmasta mitättömät asiat vaikuttaa syömishäiriöiseen. Pitää alkaa miettiä entistä tarkemmin mitä puhuu.

Vierailija
35/45 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!!

Vierailija
36/45 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:56"]

[/quote]

Ihan sairasta miten paljon tällaiset terveen näkökulmasta mitättömät asiat vaikuttaa syömishäiriöiseen. Pitää alkaa miettiä entistä tarkemmin mitä puhuu.
[/quote]

Kyllähän se kolahtaa ja sitä ottaa herkemmin itseensä. Kun olen jo parilta kuullu, että en voi painaa niin vähän. Kaikkien toitottama "ei se vaa'an luku vaan mitä peilistä näkyy" jää soimaan päässä..

Vierailija
37/45 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta seuraa helposti kilpirauhasen vajaatoiminta. Sitten et välttämättä voi enää mitenkään kontrolloida painoasi ja saat todella epämukavia ja huomattavaa kärsimystä aiheuttavia oireita. Parempi pysyä vain kauniina normaalipainoisena. Monelle anorektikolle tulee ajan kanssa kyseinen sairaus, koska kilpirauhanen on kovin herkkä hajoamaan liian vähästä ravinnosta. Puhun kokemuksesta. Olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Miehet rakastavat tervettä pehmeän naisellista vartaloa.

Vierailija
38/45 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaks läskit osallistua keskusteluun?

Vierailija
39/45 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:11"]

Sä painat ainakin numeroina just hyvän määrän. Haluatko et ihmiset kattoo sua et "hyi hitto miten laiha, tolla on varmaa joku anoreksia, ihan hullu koko muija!"

[/quote]

Mutta haluan olla huomattavan hyvävartaloinen. Tiedän, eihän tässä ole järkeä! Terveen vartalon  pitäisi riittää. Järki taistelee hirviötä vastaan.

ap
[/quote]

Luurankomaisuus ei ole hyvävartaloisuutta. Treenaa lihasta jos haluat parantaa kroppaa ja heitä vaaka hiiteen :)

T: anoreksian kanssa myös taistellut

Vierailija
40/45 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:30"]LOL tää on hauskaa, kun av-mammat yrittää toimia psykogeina :D "kyllä se siitä" "tsemppiä"

Eiköhän ammattiauttaja ole paras ratkaisu. Vakava sairaus.
[/quote]

Minulle maallikoiden tuki on antanut paljon. Älä vaheksy suotta.