Millaisia muutoksia olette huomanneet laihtumisen myötä?
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia, terveysvaikutukset on varmaan kaikille jo itsestäänselvyys mutta meinasin lähinnä sellaisia pieniä muutoksia jotka on saattaneet jopa yllättää.
Kommentit (46)
Vuosien alaselän kipu on lähes hävinnyt kokonaan. Lattialta pääsee nopsempaa ylös. Vaatteet näyttää päällä paremmilta. Ylämäkiä ja rappusia helpompi kiivetä. Jalka holvi ei enää oikeastaan kipuile ja rasitu, kun on paljon jalkojenpäällä. Istuessa pepun luut ottaa istuimeen kiinni ja tuntuu ilkeältä.
Ei ole enää sellainen ähky olo kokoajan. Virkeämpi olo, ei tarvitse jatkuvia päikkäreitä. Päätä särkee useemmin
+ selässä ollut emännänkyttyrä on pienentynyt
+ kuorsaus loppunut / vähentynyt
+ löydän "normaaleista" vaatekaupoista pikkuhiljaa vaatteita
+ en hengästy niin nopeasti
+ energisempi olo
- ihmiset kohtelee (tutut että uudet) paremmin koska olen laihempi
- ne harvat jotka laihdutuksestani tietävät, puhuvat siitä kokoajan
- kateus ja syyllistäminen onnistumisesta lähipiirin osalta
- "no etkö voi tätäkään syödä?"
- puolitutuille selittely kun ei halua paljastaa että laihduttaa "öö, lopetin e-pillerit."
laihduttaminen on kyllä herättänyt monia tunteita niin itsessä kuin lähipiirissä :) Terv. ennen yli satakiloinen
Joo, liian matala verenpaine!! Huippaa.
Migreenin pahentuminen.
Hyvät puolet täällä jo lueteltiinkin, näyttää paremmalta, jaksaa paremmin jne...
Mulla on tullut ryppyjä silmäkulmiin ja otsaan kuukaudessa, olen vasta 22. :/ toivon että iho vielä palautuu, rasvaan ahkerasti ja kuorin. Koitan syödä rasvoja.
Se on ainut miinuspuoli, kaikki muu hyvää.
Huipppaa ylösnoustessa.
Pylly kipeytyy istumisesta.
Kauniit vaatteet istuvat kauniisti.
Jotkut kommentoivat syömisiäni. Onneksi suurin osa on hienotunteisia.
Kuorsaus on loppunut.
Itsetunto, kunto ja ulkonäkö parantunut.
Hiukset ovat ohentuneet. Onneksi ovat kiharat, joten eivät näytä niin ohuilta.
Pakko lisätä, että olo keventynyt. Ennen tömistelin menemään, laihana voi pomppia kuin keijukainen. Siis tuntuu aivan siltä kuin olisi keventynyt kymmeniä kiloja, kuten onkin. =) Ja sen oikeasti tuntee.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:58"]onko kenelläkään naama alkanut roikkua/rypistyä?
[/quote]valitettavasti on. Se on sitä löysää nahkaa. Mulle on tullut vanhan täti-ihmisen roikkukaula. Toivon että kiinteytyisi tuosta.
Oon nyt päättäny että per#ule tiputan 10kg jouluun mennessä. Bmi 30 eli on mistä tiputtaa. Vinkkejä ihmiset heikkoihin hetkiin??!!?
Oho onpa paljon negatiivisia(kin) muutoksia ilmennyt laihtumisen myötä!
Karmeat raskausarvet,niitä on joka puolella.
Huimaus ylös noustessa ja tämä siis joka kerta kun nousen ylös.
Vaatteet roikkuvia,uusiakaan ei viitsi vielä ostaa.
Unettomuus, uni ei meinaa enää tulla,valvon aina yli klo 1, tosin päivälläkään ei väsytä
Viisikymppinen kun olen, niin kyllä on sanottava, että tästä kahdenkymmenen kilon pudotuksesta naama kärsi ja pahasti. Näytän kuusikymppiseltä! Turhan ripea tahti oli minulla, kun melkein puolen vuoden sisään tämän tein.
En kuitenkaan vaihtaisi entiseen olotilaan, kiva sujahtaa kolmekasin vaatteisiin ja itsetunto on kohonnut kymmenen pykälää joka tilanteessa.
Suosittelen vähän vanhemmalle väelle kyllä hyvin hidasta tahtia, niin kasvot eivät ehkä kärsi niin pahasti kuin minulla.
Kävely ei tunnu raskaalta, ihan kuin askel ja koko henkinen olo olis kevyempi.
Miten teillä niin monella huimaa laihdutuksen myötä? Onkohan uusi ruokavalionne ihan terveellä pohjalla? Kannattaa ttutkia onko anemiaa yms.
-40kg parikymppisenä,normaalipainoiseksi.
+ Miesten huomio, mitä en ole ennen saanut. Päät kääntyy ihan kadulla joillain miehillä ja tullaan ihan selvinpäin pokaamaan.
+kunto ja arjessa jaksaminen
+ itsetunnon kasvu
+ Ei enään hävetä niin pahasti ja uskaltaa tehdä asioita
-Itsekriittisyys kasvaa ja mikään ei kelpaa vaan aina jotain itsessä vialla
-Ihmisten kyselyt...Roikkuuko paikat, onko kiva seksielämä nyt Hyi!!
-Kyselyt: Miten teit sen, voisitko antaa ohjeet kirjallisena? Ööö söin vähemmän, tietysti mullahan oli superruokavalio joka maagisesti polttaa kiloja...
-Palelu,huimaus,rytmihäiriöt
-Olen äkäisempi kuin ennen
-Alkoholin pois jättö rajoitti sosiaalisesti
-En osaa ostaa sopivia vaatteita ne ovat aina liian isoja koska et tiedä kokoasi.
-Itsekuva on edelleen sen vanhan ihmisen kuva, et tunnista itseäsi kuvista tai vaateliikkeen peileistä
Mua pelottaa laihdutuksen alottaminen... Vihaan jo nyt mun rintoja (85EE). Roikkuvat jo jonkin verran. Mitä jos onnistun laihduttamaan nykyisestä 100 kilosta 75kg? Se olisi tavoite (näytän oikeasti hoikalta jo pelkästään tuossa painossa). Tissit varmaan muuttuu lopullisesti ihan karmeiksi... Ja nyt jo itken, että haluaisin korjausleikkauttaa ne, mutta asia ei ole niin yksinkertainen. Onko teidän rinnoille käynyt miten?
haukun kaikki lihavat ihmiset. En voi sietää ihmisiä jotka eivät liiku. Vahdin mieheni syöntiä (syö koko ajan)
-silmät näyttävät kauniimmilta, kun yläluomet ja posket eivät ole pöhöttyneet
-vyö menee kireämmälle ja housunkaulus ei kiristä
-lihakset piirtyvät esiin paremmin