Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä halutaan tavata livenä?

Vierailija
02.03.2022 |

Toukokuussa alkaa työttömillä uusi kausi elämässään.

Heitä mm. halutaan tavata taajaan ja livenä.
Miksi ei riitä puhelin- tai tietokoneyhteys livekuvan kera. Vieläkin on sellaiset ajat, että on naurettavaa laittaa suuri määrä ihmisiä liikkeelle. Ja miksi yleensä haluavat tavata kasvokkain? Haluavatko he maistella, tai haistella työtöntä?

Kuitenkin uudistusta koskevista tiedotteista saa sen käsityksen, että tulevaisuudessa vaadittavat 4 työhakemusta per kuukausi kuvitellaan lähetettävän sähköisesti. Siis oletetaan, että useimmilla on pääte ja yhteydet käytössä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluaa heristää sormea ja sylkeä mitättömän työttömän päälle.

Tämä koko aktiivimalli on tässä maailmantilanteessa aivan kohtuuton!

Lama on tulossa, ja yrittäjät ei ainakaan palkkaa. Kaikki työpaikat on jo nyt palkkatuki, Oppisopimus, rekrykoulutuksen kautta ja osa-aikaisia. Kaikki normaalit, tervepöiset ohjataan kuntouttavaa ym, kunhan tädit tekee työnsä ja sijoittaa työttömän jonnekin....

Rahansiirrot ei valtiolta edelleenkään lopu. Se on se verollinen palkka millä suomalainen elää!!!! Tämä ei mene meidän päättäjän kaaliin

Täällä minun paikkakunnalla jopa vaateliike KEKÄLE on alkanut ottamaan vain töihin kutsuttavia myyjiä. Eli töitä on se ehkö 10 h viikossa tai alle!!!

Se joka tuon paikan saa, joutuu edelleen hakemaan osan rahan elämiseen kelalta!!!!

Vierailija
2/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 99% työttömistä aloittaa sen jumalattoman naukumisen sillä sekunnilla kun pitäis osallistua palaveriin tai esim työhaastatteluun camitellen, tai edes itse etukäteen puhelimella videoimalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee vain hyvää heille päästä pois sieltä sohvan pohjalta välillä ettei totu liikaa laiskotteluun. Toki voisi etänäkin tehdä, mutta tärkeää myös totuttaa heitä pois sohvanpohjalta ettei ihan vieraannu siitä että joskus pitää nousta sohvalta ylös ja lähteä johkin, kuten töihin mennessäkin tehdään.

Vierailija
4/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen.

Tyhmää korona-aikaan. Miksei etäyhteys käy, vaikka kuvan kanssa.

Vierailija
5/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne haluaa heristää sormea ja sylkeä mitättömän työttömän päälle.

Tämä koko aktiivimalli on tässä maailmantilanteessa aivan kohtuuton!

Lama on tulossa, ja yrittäjät ei ainakaan palkkaa. Kaikki työpaikat on jo nyt palkkatuki, Oppisopimus, rekrykoulutuksen kautta ja osa-aikaisia. Kaikki normaalit, tervepöiset ohjataan kuntouttavaa ym, kunhan tädit tekee työnsä ja sijoittaa työttömän jonnekin....

Rahansiirrot ei valtiolta edelleenkään lopu. Se on se verollinen palkka millä suomalainen elää!!!! Tämä ei mene meidän päättäjän kaaliin

Täällä minun paikkakunnalla jopa vaateliike KEKÄLE on alkanut ottamaan vain töihin kutsuttavia myyjiä. Eli töitä on se ehkö 10 h viikossa tai alle!!!

Se joka tuon paikan saa, joutuu edelleen hakemaan osan rahan elämiseen kelalta!!!!

Opiskelijana mulle olis ihan paras homma sellainen, missä sais tehdä muutaman tunnin silloin tällöin.

Vierailija
6/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minunkin paikkakunnalla olen jo nyt hakenut kaikkiin oman alan kesätöihin.

Vielä en ole kuullut pihaustakaan...

Ehkö yrittäjätkin ovat nyt varpaisillaan...

Miten täällä edes riittää hakea joka kk 4 työpaikkaa omalta alata toukokuusta ja eteenpäin kun olen jo tehnyt sen nyt???

Marinilla ja Haataisella on järki päästä jo kadonnut täysin. Ne jotka pääsee koville palkoille kadottaa täysin tajun normaalia ihmistä kohtaan

Tuo koko kirous pitäisi perua! Muistatteko miten sipilä perui koko ajan kaikkia päätöksiä, paitsi ei hänkään aktiivimallia.

Itselle kyllä nostetaan kaikenmaailman edut, mutta köyhiltä voi viedä.

Vierailija
7/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spurgut joutuu karanteeniin, kun eivät muista kiljuhumalassa koko tapaamista.

Vierailija
8/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se aktiivimalli nyt kerrasta mennyt perille, ettei toimi? Turhamaisin työ soitella työttömien perään, kun ei työllisyys sillä nouse. Koulutus ja työpaikat eivät vain kohtaa. Te-palveluiden resurssit voisi siirtää oikeasti sinne työelämän puolelle.

Vierailija
9/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä minunkin paikkakunnalla olen jo nyt hakenut kaikkiin oman alan kesätöihin.

Miten täällä edes riittää hakea joka kk 4 työpaikkaa omalta alata toukokuusta ja eteenpäin kun olen jo tehnyt sen nyt???

Marinilla ja Haataisella on järki päästä jo kadonnut täysin. Ne jotka pääsee koville palkoille kadottaa täysin tajun normaalia ihmistä kohtaan

Tuo koko kirous pitäisi perua! Muistatteko miten sipilä perui koko ajan kaikkia päätöksiä, paitsi ei hänkään aktiivimallia.

Miksi työtön aina kuvittelee, että töitä saa ja pitää hakea vain omasta kotikorttelista?

Vierailija
10/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska huoli .... viranomaisilla on huoli työttömistä, ne kuvittelee että kaikki on jonkinlaisen ohjauksen tarpeessa.

Jäin työttömäksi asiantuntija töistä viime vuoden lopussa ja olin työttömänä 3 viikkoa, tänä aikana TE toimiston täti soitti kerran ja kyseli samat asiat jotka jo täytin kun ilmoittauduin työttömäksi eli ne onko yritystoimintaa tahi maa- tai metsätaloustoimintaa jne ...

Moni työtön hakee töitä ja miettii opiskelumahdollisuuksia tahi olisiko sopivaa rekrykoulutusta ja osaa sitä tehdä ihan itse. Viimeisen kymmenen vuoden aikana on ilmaantunut ties kuinka monta ura yms. firmaa, konsulttia jne jotka neuvoo miten töitä pitäisi hakea, millainen CV pitäisi olla (eri tahojen neuvot tosin on keskenään ristiriitaisia). Töihin pääsemisessä auttaa tietty suhteet ja se että on työkokemusta siihen työhön mitä hakee .... ei siinä CV viilailut auta, eri asia on sitten ne tapaukset joissa haetaan jotain liiketoimintajohtajaa ja silloin pelin ratkaisee moni muukin asia työkokemuksen/suhteiden/suosittelijoiden lisäksi

Vierailija
11/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se aktiivimalli nyt kerrasta mennyt perille, ettei toimi? Turhamaisin työ soitella työttömien perään, kun ei työllisyys sillä nouse. Koulutus ja työpaikat eivät vain kohtaa. Te-palveluiden resurssit voisi siirtää oikeasti sinne työelämän puolelle.

Ei työttömien perään soitella. Uudistuksessa sovitaan soittoaika, jos et vastaa, tulee kutsu työkkäriin, jos et saavu paikalle, katkeaa tuet ja saat selvityspyynnön.

Koulutus ja työpaikat kohtaavat, kouluttamattomat ne ilman töitä ovat.

Vierailija
12/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska huoli .... viranomaisilla on huoli työttömistä, ne kuvittelee että kaikki on jonkinlaisen ohjauksen tarpeessa.

Jäin työttömäksi asiantuntija töistä viime vuoden lopussa ja olin työttömänä 3 viikkoa, tänä aikana TE toimiston täti soitti kerran ja kyseli samat asiat jotka jo täytin kun ilmoittauduin työttömäksi eli ne onko yritystoimintaa tahi maa- tai metsätaloustoimintaa jne ...

Moni työtön hakee töitä ja miettii opiskelumahdollisuuksia tahi olisiko sopivaa rekrykoulutusta ja osaa sitä tehdä ihan itse. Viimeisen kymmenen vuoden aikana on ilmaantunut ties kuinka monta ura yms. firmaa, konsulttia jne jotka neuvoo miten töitä pitäisi hakea, millainen CV pitäisi olla (eri tahojen neuvot tosin on keskenään ristiriitaisia). Töihin pääsemisessä auttaa tietty suhteet ja se että on työkokemusta siihen työhön mitä hakee .... ei siinä CV viilailut auta, eri asia on sitten ne tapaukset joissa haetaan jotain liiketoimintajohtajaa ja silloin pelin ratkaisee moni muukin asia työkokemuksen/suhteiden/suosittelijoiden lisäksi

Suurin osa työttömistä ei hoksaa, että CV ei ole staattinen. Lisäksi todella moni ei osaa hakea töitä ja on siksikin työtön.

Vierailija
13/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli kakkonen on rahan tuhlausta ja työttömien kiusaamista. Mitään hyödyllistä sillä ei saavuteta. 

Vierailija
14/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ottaa ne 3 " rangaistusta" ja sitten jään toimeentulotuelle.🤣

Vierailija
15/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Nytkin puhelut toimineet.

Kirjekyyhky itellasta ( tiedän ettei enää ole) saisivat jo luopua. Se tulee perille vasta sinä päivänä kun pakkohaku työtarjoukseen! Naurettavaa!!

Vierailija
16/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli kakkonen on rahan tuhlausta ja työttömien kiusaamista. Mitään hyödyllistä sillä ei saavuteta. 

Kiusaajien ego paisuu.

Vierailija
17/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan muistuttaa työttömiä siitä, että heidän tehtävänsä on hakea töitä. Mallissa voisi toki olla sekin mukana, että jos ei 6 kk ajassa työllisty, niin sitten pitäisi mennä osa-aikaisiin palkkatöihin, joissa palkka olisi 7 e/h ja saisi soviteltua päivärahaa lisäksi. Näin pääsisi siivoamaan tienvarsia, lajittelemaan pyykkejä jne.

Vierailija
18/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassakin halutaan tavata ihmisiä livenä työleireillä. 

Vierailija
19/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistitko sanoa, että olet katsellut metsään, kuten S. Koski neuvoi tekemään. 

Vierailija
20/25 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työtön aina kuvittelee, että töitä saa ja pitää hakea vain omasta kotikorttelista?

Täällä taas viisastelija!

Tiedoksi, olen laittanut kaupunkini ympäristökuntiinkin! Ei vastausta. Heidän omassa kunnassaan on yhtä lailla työttömiä ja koululaisia tulemaan ja koska en asu siinä kunnassa, se on jo este! Tämä ei ole minun päätelmä ja lausunto vaan myös työvoimaviranmomaisen selitys!!

Duunit ovat perusduuneja ja niihin haetaan työnantajan valmiilla kaavakkeella plus cv!

Huomaa ettei sinulla ole tarvetta hakea, kunhan länkytät täällä ja nautit kun saat haukkua!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä