Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko nyt karenssi???

Vierailija
27.07.2015 |

Työkkäristä tuli työtarjous että hae 2kk määräaikaista toimistotyötä. No hain ja kirjoitin hakemukseen että haluan kokoaikaista ja vakituista työtä ym. Soittivat eilen ja sanoivat että heillä on vain se määräaikaisuus ja kerroin että hain työtä vain koska työkkäri käski. Sitten sieltä sanottiin että kiitos kun olit rehellinen ja heihei. Eli saako työkkäri tietää ton ja tuleeko karenssi?? Oon ekaa kertaa työttömänä. Ehtisin vielä soittaa perään ja perua sanani ja kysyä pääsenkö haastatteluun.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla. Tuo katsotaan kieltäytymiseksi työstä.

Et voi soittaa perään ja selitellä, tuo ei selittelyllä mihinkään muutu.

Vierailija
2/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti kyllä siltä, että ihan varmasti ilmoittavat työkkäriin miksi sinua ei valittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanon kun soitan takas??? Paniikki!!

Vierailija
4/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä kukaan voi olla niin tyhmä, että kertoo ton työkkäriasian? Miten ihmeessä joku voi aikuisena sanoa "työkkäri käski hakee"? 

Vierailija
5/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hakenut työtä, joten ei voi tulla karenssia. Tuskin myöskään nuo ilmoittavat työkkäriin mitään. Älä huoli :) eikö tarvitse soittaa perään. Jos sattuukin niin että työkkäri yrittää karenssilla uhkailla niin ei onnistu, rehellisyys työhakemuksessa ei ole kiellettyä..

Vierailija
6/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:18"]Miten helvetissä kukaan voi olla niin tyhmä, että kertoo ton työkkäriasian? Miten ihmeessä joku voi aikuisena sanoa "työkkäri käski hakee"? 
[/quote]

Öö vaikka koska se on totta? Itse en hakis tollaista työtä mutta työkkäri saattaisi käskeä hakemaan.. Miksi ei sitä sitten voisi sanoa :D

Vierailija
7/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olisin kiitollinen, kun joku ei aidosti työstä kiinnostunut ei tule tuhlaamaan aikaani turhaan haastatteluun ja mahdollisesti pilaamaan työpaikan ilmapiiriä, enkä haluaisi hankaloittaa tämän henkilön elämää käräyttämällä hänet työkkärille. 

Haet sitten rahaa sossusta. Suomessa ei jätetä heitteille. Pakkotyö on laissa kielletty. 

Vierailija
8/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:18"]Olet hakenut työtä, joten ei voi tulla karenssia. Tuskin myöskään nuo ilmoittavat työkkäriin mitään. Älä huoli :) eikö tarvitse soittaa perään. Jos sattuukin niin että työkkäri yrittää karenssilla uhkailla niin ei onnistu, rehellisyys työhakemuksessa ei ole kiellettyä..
[/quote] Mutta ap on omalla toiminnallaan aiheuttanut sen ettei häntä valittu. Jos työnantaja ilmoittaa asiasta työkkäriin, niin karenssi tulee. Ja todella monet työnantajat ilmoittavat.

Vierailija
9/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:18"]

Olet hakenut työtä, joten ei voi tulla karenssia. Tuskin myöskään nuo ilmoittavat työkkäriin mitään. Älä huoli :) eikö tarvitse soittaa perään. Jos sattuukin niin että työkkäri yrittää karenssilla uhkailla niin ei onnistu, rehellisyys työhakemuksessa ei ole kiellettyä..

[/quote]

Luulen, että on kiellettyä kieltäytyä työstä työttömänä. 

Vierailija
10/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:18"]

Miten helvetissä kukaan voi olla niin tyhmä, että kertoo ton työkkäriasian? Miten ihmeessä joku voi aikuisena sanoa "työkkäri käski hakee"? 

[/quote]

Jotenkinhan se pitää perustella miksi hakee kuorma-autonkuljettaksi vaikkei ole edes ajokorttia tms...

Itse kyllä muotoilisin asian vähän toisin.

Vierailija
11/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk määräaikainen työ olisi voinut hyvin poikia kyseisestä työpaikasta sulle vakituisen työn! Harva firma palkkaa suoraan vakituiseksi, moneen mennään määräaikaisuuden kautta...

Vierailija
12/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:18"]Miten helvetissä kukaan voi olla niin tyhmä, että kertoo ton työkkäriasian? Miten ihmeessä joku voi aikuisena sanoa "työkkäri käski hakee"?  [/quote] Öö vaikka koska se on totta? Itse en hakis tollaista työtä mutta työkkäri saattaisi käskeä hakemaan.. Miksi ei sitä sitten voisi sanoa :D

[/quote]

Ja sitten itket, kun tulee karenssi. Niin, miksi sitä ei kannata sanoa. 

Vierailija
13/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sinne ja sanoin että olen miettinyt ja olisihan se lyhytkin työ parempi kuin olla vain kotona.. Nainen oli todella reilu ja mukava ja tahtoisin lähettää sille kukkia, koska hän luki mun ajatukset tai tajus miks soitin takaisin. Hän sanoi, että arvostaa edelleenkin mun rehellisyyttä ja ei aio ilmoittaa työkkärille mitä sanoin, vaan jos työkkäristä soitetaan niin sanoo ettei mua vaan valittu. Sanoi että älä huoli! :D aivan mahtava ja reilu nainen! Ei tosiaan halunnut mua sinne murjottamaan.

Vierailija
14/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:26"]

Soitin sinne ja sanoin että olen miettinyt ja olisihan se lyhytkin työ parempi kuin olla vain kotona.. Nainen oli todella reilu ja mukava ja tahtoisin lähettää sille kukkia, koska hän luki mun ajatukset tai tajus miks soitin takaisin. Hän sanoi, että arvostaa edelleenkin mun rehellisyyttä ja ei aio ilmoittaa työkkärille mitä sanoin, vaan jos työkkäristä soitetaan niin sanoo ettei mua vaan valittu. Sanoi että älä huoli! :D aivan mahtava ja reilu nainen! Ei tosiaan halunnut mua sinne murjottamaan.

[/quote]

Itse olisin ilmoittanut työkkäriin tuon pelleilyn.

Vierailija
15/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:26"]

[/quote]

No niin. Rehellisyys palkittiin. 

Ei työnantajallakaan ole helppoa varmaan seuloa nykyään niitä työnhakijoita, jotka ovat tosissaan niistä jotka tulevat vain veitsi kaulalla. Ketä tällainen tilanne loppujen lopuksi hyödyttää? Työttömänä oleminen tehdään kuitenkin jo taloudellisesti koko ajan hankalammaksi...

Vierailija
16/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:20"]

enkä haluaisi hankaloittaa tämän henkilön elämää käräyttämällä hänet työkkärille. 

[/quote]

Kylläpä sitä ollaan solidaarisia jollekin tuikituntemattomalle ja vain siksi, että tämä on rehellinen (tai ehkä vaan laiska) sanoessaan, että vain kokoaikainen työ käy. Aika moni muukin haluaisi kokoaikaisen.

Onko tuo tosiaan pätevä  ja hyväksyttävä syy? Jos on, ap:n kannattaa ilmoittaa työkkäriin myös, ihan  ääneen ja rehellisesti, että hänelle ei kannata jatkossa määräaikaisia tarjota. Ei voi tulla siitä ongelmaa.

Vierailija
17/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:20"]

enkä haluaisi hankaloittaa tämän henkilön elämää käräyttämällä hänet työkkärille. 

[/quote]

Kylläpä sitä ollaan solidaarisia jollekin tuikituntemattomalle ja vain siksi, että tämä on rehellinen (tai ehkä vaan laiska) sanoessaan, että vain kokoaikainen työ käy. Aika moni muukin haluaisi kokoaikaisen.

Onko tuo tosiaan pätevä  ja hyväksyttävä syy? Jos on, ap:n kannattaa ilmoittaa työkkäriin myös, ihan  ääneen ja rehellisesti, että hänelle ei kannata jatkossa määräaikaisia tarjota. Ei voi tulla siitä ongelmaa.

[/quote]

Asetuin myös työnantajan asemaan. Todennäköisesti suurin osa työttömistä haaveilee kokopäiväisestä työstä, mutta sitten kun ei sitä voida tarjota, yritetään tyrkyttää väkisin jotain muuta. 

Solidaarisuus on jotain sellaista mitä suomalaisilla on ylipäänsä liian vähän toisiaan kohtaan. 

Vierailija
18/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:26"]Nainen oli todella reilu ja mukava ja tahtoisin lähettää sille kukkia,

[/quote]

Laita siihen korttiin:

Kiitos, ostin kukat työttömyyskorvauksella, jonka saan sinun ansioista. Onneksi ei tarvinnut pulloja kerätä vaan saatoin kuluttaa veronmaksajien rahaa näinkin oleelliseen asiaan.

Vierailija
19/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:07"]

Työkkäristä tuli työtarjous että hae 2kk määräaikaista toimistotyötä. No hain ja kirjoitin hakemukseen että haluan kokoaikaista ja vakituista työtä ym. Soittivat eilen ja sanoivat että heillä on vain se määräaikaisuus ja kerroin että hain työtä vain koska työkkäri käski. Sitten sieltä sanottiin että kiitos kun olit rehellinen ja heihei. Eli saako työkkäri tietää ton ja tuleeko karenssi?? Oon ekaa kertaa työttömänä. Ehtisin vielä soittaa perään ja perua sanani ja kysyä pääsenkö haastatteluun.

[/quote]

Siis miksi laitoit hakemukseen että haet kokoaikaista työtä jos sinne haettiin määräaikaista? Miksi et hakenut normaalisti tuota 2 kuukauden paikkaa ja hakemuksessa ilmoittanut että sinulle sopii myös pidempiaikainen työ? Tuo määräaikainen työsuhde olisi vienyt sinua 2 kuukautta eteenpäin ja olisi voinut poikia lisääkin. Ja ainakin työkokemus olisi karttunut.

Vierailija
20/36 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:37"]

Asetuin myös työnantajan asemaan.

[/quote]Niinkö? Entä jos ap olisi ollut kaikkein sopivin koulutuksen ja kokemuksen perusteella?

Toivottavasti tuo työnantaja saa jonkun vähemmän pätevän, jolla on kuitenkin yhtä huono asenne kuin ap:lla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän