Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin käytös

Vierailija
27.07.2015 |

Olin laittanut evääni aamulla taukohuoneen jääkaappiin. Kun menin lounaalle, evääni olivat pöydällä lämpimässä. Kysyin työkaverilta, että tietääkö hän miksi ne on siirretty pöydälle. Vastaus oli ivalliseen äänensävyyn, että jokaisella on oma hylly jääkaapissa ja olin laittanut evääni hänen hyllylleen. Olen melko uusi tässä työpaikassa ja luulin että saan laittaa eväät jääkaappiin mille hyllylle vaan. Muitakin samankaltaisia tilanteita on ollut... Hän huomauttelee monista pikkuasioista ja esim hänen "paikalleen" ei saa taukohuoneessa istua tai siitä saa kyllä kuulla... Haluaisin vain keskittyä oleelliseen töissä enkä miettiä jotain typeryyksiä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on selkeää työpaikkakiusaamista. Lapsellinen, typerä ihminen tuo työkaverisi. Jos pahenee, kerro esimiehelle.

Vierailija
2/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeää! Mikä ala? Ihan mielenkiinnosta kysyn..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisia kusipäitä sikiää? Luu kurkkuun vaan, et alistu tuollaiseen.

Vierailija
4/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä mulkku

Vierailija
5/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:45"]

[/quote]

Toi on ihan normaalia käytöstä naisvaltaisilla aloilla. Siellä on tietty nokkimisjärjestys ja se opetetaan vittuilemalla uudelle työntekijälle. Kukaan ei koskaan opeta etukäteen asioita.

Minä olen miesvaltaisella alalla ja se on ihanaa. Kukaan ei vittuile ja kaikki on heti valmiita opastamaan ja neuvomaan. Mä jään tänne.

Vierailija
6/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ku arvaan... sosiaali- ja terveysala?

Vierailija
7/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:52"]

[/quote]

Toi on ihan normaalia käytöstä naisvaltaisilla aloilla. Siellä on tietty nokkimisjärjestys ja se opetetaan vittuilemalla uudelle työntekijälle. Kukaan ei koskaan opeta etukäteen asioita.

Minä olen miesvaltaisella alalla ja se on ihanaa. Kukaan ei vittuile ja kaikki on heti valmiita opastamaan ja neuvomaan. Mä jään tänne.

[/quote]

Ei ne miehetkään loputtomasti jaksa kädestä kiinni pitää, ja ihan samalla tavalla he piikitelevät. Olet vaan niin uutuuden viehättynyt nuori, että et sitä vielä huomaa kun pidät miehiä niin paljon parempina ihmisinä verratttuna naisiin. 

Joka(ei sukupuolisidonnaisen asia) työpaikkaan mahtuu yksi tai useampi, joka kokee olevansa oikeutettu katsomaan nenän varttaan pitkin.

Vierailija
8/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:58"]

[/quote]

[/quote]

Ei ne miehetkään loputtomasti jaksa kädestä kiinni pitää, ja ihan samalla tavalla he piikitelevät. Olet vaan niin uutuuden viehättynyt nuori, että et sitä vielä huomaa kun pidät miehiä niin paljon parempina ihmisinä verratttuna naisiin. 

Joka(ei sukupuolisidonnaisen asia) työpaikkaan mahtuu yksi tai useampi, joka kokee olevansa oikeutettu katsomaan nenän varttaan pitkin.

[/quote]

No olen mä ollut naisvaltaisellakin alalla töissä, että vertailukohtaa on. Sori vaan, sä olet väärässä..

Vierailija
9/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotan puhumaan esimiehen kanssa asiasta nyt heti. Pidä myös kirjaa siitä mitä on tapahtunut ja milloin, jotta sinulla on täsmällistä todistusaineistoa. Kirjaa asiat tarkasti ylös, jotta niuhin voidaan puuttua.

Vierailija
10/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 13:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No olen mä ollut naisvaltaisellakin alalla töissä, että vertailukohtaa on. Sori vaan, sä olet väärässä..

[/quote]

niinpä niin sinähän olet se ainoa joilla on kokemusta molemmista huoh

Vierailija
11/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä asenne ko. työkaverilla. Kysy mikä hylly on vapaana. Toivottavasti olet hyvä työkaveri mahdolliselle uudelle tulokkaalle. Opasta taukohuoneen "perinnetavat" mihin saa eväänsä laittaa/ paikat missä saa istua vapaasti ja mikä tuoli/paikka on jonkun oma. Itse en lähtisi kinaamaan tai riitelemään, tiedän kuinka paljon mielipahaa työilmapiirin pilaaja voi saada aikaan. 

Vierailija
12/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miesvaltaisella työpaikalla kukaan kehtaisi ottaa toisen eväitä ulos jääkaapista, eivät yleensä ole niin pikkumaisia. Itse vastaisin kyseiselle akalle että pahoittelut etten tiennyt jääkaapin säännöistä, mutta samalla sanoisin että toisten eväisiin ei tarvitse koskea ja tämä oli asiatonta käytöstä. Älä missään nimessä jää tässä asiassa ovimatoksi, tuo akka testaa sinua ja tilanne tulee pahenemaan jos et pidä puoliasi.

Vierailija
13/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat työkaverille, että tuo ei ole asiallista käytöstä. Jos jatkuu, niin esimiehen juttusille. Kirjaa jokainen tapaus ylös päivämäärineen.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/kohtelu

Vierailija
14/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voisin myös melkein lyödä vetoa, että kyseessä hoitoala..

Vierailija
15/16 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaisin istumalla sen akan "paikalle". Eihän oikeasti kukaan aikuinen omi jotain istumapaikkaakin tuolla tavalla?! :D

Vierailija
16/16 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi