Naiset. Oletteko jo ilmoittautuneet vapaahetoiselle maanpuolsutuskurssille?
Jo tänään. Muuten on turha selittää että "kyllä minä vaan tekisin jotain maan eteen". Linkki ohessa.
Kommentit (111)
En ole enkä aio. Oletko sinä miehenä jo vapaaehtoinen vaihtamaan sukunimesi? Huutonaurua tälle miesten pakotukselle. Miehet ovat itse päättäneet että asepalvelus koskee vain miehiä ja te olette naisten pahimpia kiusaajia armeijassa. Nöyryytystä, seksualisointia, huorittelua. Vain miesten kuuluu kaatua ja olette sen ansainneet.
Sota on tasan miesten juttu, naisilla ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Jos akkojen hormonit aiehuttaisi koko maailmaan ulottuvia konflikteja, se olisi tasan naisten vika. Miehet ovat aina sankareita, silloinkin kun he aiheuttavat kaiken sekasorron.
Siitä vain vaihtamaan nimiä. Minä en sodi maan puolesta jossa nimeni ei jatku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä edes tiennyt, että tuollaistakin on.
En voi ilmoittautua heti tänään, kun en tiedä työvuorojani kovin pitkälle etukäteen, lomista puhumattakaan.
Kyllä silti mielestäni hoitoalalla töitä tekevänä veronmaksajanakin teen jotakin tämän maan eteen.
Sinähän olisit hoitajana kirjaimellisesti elintärkeä sotatilanteessa, joten ei kannata lähteä muihin hommiin eikä varmaan edes otettaisi.
Hoitajapulasta kärsivässä maassa on tuskin varaa pistää hoitajia rintamalle tai tiedustelemaan siinä vaiheessa, kun se kuuluisa kantokyky todella kuormittuu eikä haavoittuneita voi vaan pistää jonoihin odottamaan parempaa hetkeä.Joku tietämätön tolllo sinunkin viestiäsi alapeukuttanut, voi voi.
Alapeukuttaja tässä moi. Alapeukutin tuota viimeistä lausetta, jossa henkilö ikään kuin marttyroi itsensä että on hoitaja JA veronmaksaja JA ehkä vielä tämänkin raskaan taakan voisi ottaa hartioilleen. Ilman tuota marttyyriviitan pukemista olisi ollut yläpeukun paikka.
Kaikki me muutkin maksamme veroja. Käymme töissä. Minulla on inttiä käymättömänäkin sodanajan tehtävä teknisestä osaamisestani johtuen - ja käyn kursseilla nimenomaan hakemassa lisää tietoa ja monipuolistamassa taitoja. Pukematta marttyyriviittaa päälleni.
Sitäpaitsi kuka tahansa lukutaidoton idioottikin osaa tunnin koulutuksen jälkeen vaihtaa lakanat ja vaipan, eikä loppu hoitotyöstä ole sen monimutkaisempaa. Tiedän senkin, koska satun olemaan myös sairaanhoitaja, joka älysi vaihtaa alaa. Suurin osa hoitajista on pelkkiä vaipanvaihtajia ilman mitään todellista osaamista ja erikoisemmat osaajat marginaalissa.
Siinä on hoitsun oma-arvostus turhan korkealla ja siitä alapeukku. Ei maanpuolustustahdosta tai tiedonhalusta.
Eli et ole hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksei halukkaita jätetän sotimaan ja muut saisi lähteä kuten Ukrainassa? Lapset olisivat vain haittana kukn heistä täytyy olla joku huolehtimassa.
Tämäkin on totaalista liioittelua, että Ukrainasta olisi naiset ja lapset lähteneet.
Tällä hetkellä lähteneet lasketaan muutamissa sadoissa tuhansissa, ja Ukrainassa on 44 MILJOONAA asukasta.
Varmaan olisi enemmän lähtijöitä jos pääsisi pois turvallisesti. Nyt lähteminen voi ollavaarallisempaa kuin jääminen. Monet ovat jumissa rajalla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko jonnekin ampumaradalle mennä opettelemaan ampumista itsekseen? Saako niiltä vuokrata asetta siellä vai miten se toimii? Mieheni osaisi opettaa, jos olisi paikka, missä harjoitella. Tietääkö joku?
Miksette mene johonkin syrjään vaan?
Minä opettelin ihan kotipihalla lapsena maalitaulun kanssa, armeijan käymätön isä opetti.
Asuttiin kyllä syvällä maaseudulla, ei tietty onnistu lähiöissä tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
En ole enkä aio. Oletko sinä miehenä jo vapaaehtoinen vaihtamaan sukunimesi? Huutonaurua tälle miesten pakotukselle. Miehet ovat itse päättäneet että asepalvelus koskee vain miehiä ja te olette naisten pahimpia kiusaajia armeijassa. Nöyryytystä, seksualisointia, huorittelua. Vain miesten kuuluu kaatua ja olette sen ansainneet.
Sota on tasan miesten juttu, naisilla ei asian kanssa ole mitään tekemistä. Jos akkojen hormonit aiehuttaisi koko maailmaan ulottuvia konflikteja, se olisi tasan naisten vika. Miehet ovat aina sankareita, silloinkin kun he aiheuttavat kaiken sekasorron.
Siitä vain vaihtamaan nimiä. Minä en sodi maan puolesta jossa nimeni ei jatku.
No eihän teillä ryssänmaalla tosiaan ole mitään kehitystä luvassa. Sillä sitähän tämäkin on. Sitä ja tätä syytä, ettei tätä maata kannata puolustaa.
Ps. Miksi olet hankkinut lapsia niin, että et anna heille omaa sukunimeäsi? Ja kuitenkin se on vähintään useamman sukupolven takaa jonkun miehen nimi, voi kyynel!
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei saa opiskella ilman te toimiston hyväksyntää. En hakua katkoja etuuteeni, olen yh.
MPK:n toiminta on täällä kuullun perusteella vain kahvinjuontia. Ei työkkäri ole kiinnostunut kahvinjuonnistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ilmoittautua heti tänään, kun en tiedä työvuorojani kovin pitkälle etukäteen, lomista puhumattakaan.
Kyllä silti mielestäni hoitoalalla töitä tekevänä veronmaksajanakin teen jotakin tämän maan eteen.
Sinähän olisit hoitajana kirjaimellisesti elintärkeä sotatilanteessa, joten ei kannata lähteä muihin hommiin eikä varmaan edes otettaisi.
Hoitajapulasta kärsivässä maassa on tuskin varaa pistää hoitajia rintamalle tai tiedustelemaan siinä vaiheessa, kun se kuuluisa kantokyky todella kuormittuu eikä haavoittuneita voi vaan pistää jonoihin odottamaan parempaa hetkeä.Joku tietämätön tolllo sinunkin viestiäsi alapeukuttanut, voi voi.
Varusmiespalveluksesta suorittamattomille naisille ei tuon perusteella kerrota sodanajan sijoituksia mikäli työtehtävä tai muu osaaminen on strategisesti tärkeää. Erikoista. Saattaa olla häkellyttäviä yllätyksiä tiedossa, jos…
Juu hoitajatkin rintamalle vaan ja tiedustelemaan, ei niitä sotatilanteessa mihinkään tarvita!
Vain sotiminen ja tiedustelu on tärkeää.
Alastomana, verisenä, nälissään ja kivuissaan pidellään viholllisen luodista revenneitä vatsanpeitteitä paikallaan kun lasautellaan ryzzzää kumoon ja tiedustellaan.
Tässä on nyt väärinkäsitys.
Tuetävätkö hoitajat että heidän on tehtävä töitään kriisitilanteessa eikä pääse esim pommisuojaan lapsen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska huolehtisin hypoteettisessa sotatilanteessa kaikenlaisesta muusta tarpeellisesta, kuin itse sotimisesta.
Ei se niin mene, että sotilaat vain sotii ja ketään muita ei tarvita.Kyse onkin asepalvelusta suorittamattomille tarjottavasta tukitoiminnasta. Sinne vaan että osaat olla avuksi.
Eli osaatko tiivistää mitä siellä opetellaan?
Mua aina ihmetyttää ihmisten uusavuttomuus. Ap oli laittanut linkin, jos löytyi esimerkiksi naisille ihan oma kohta, jota kautta pystyi etsimään useiden eri kurssien joukosta mieleisensä ja tutkia sen sisältöä. Niitä on todella paljon, joten näkee vähän vaivaa. Jos mainitsen jonkun sisällön tähän sen jälkeen, mikä on lähimpänä omaa asuinpaikkakuntaani niin se ei välttämättä kohdistu oman alueesi tarjontaan. Siellä on kriititilanteen hallinnasta lähtien todella hyviä koulutuksia. Ei pysty tiivistämään. Mene ja katso itse, jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttaja tässä moi. Alapeukutin tuota viimeistä lausetta, jossa henkilö ikään kuin marttyroi itsensä että on hoitaja JA veronmaksaja JA ehkä vielä tämänkin raskaan taakan voisi ottaa hartioilleen. Ilman tuota marttyyriviitan pukemista olisi ollut yläpeukun paikka.
Kaikki me muutkin maksamme veroja. Käymme töissä. Minulla on inttiä käymättömänäkin sodanajan tehtävä teknisestä osaamisestani johtuen - ja käyn kursseilla nimenomaan hakemassa lisää tietoa ja monipuolistamassa taitoja. Pukematta marttyyriviittaa päälleni.
Sitäpaitsi kuka tahansa lukutaidoton idioottikin osaa tunnin koulutuksen jälkeen vaihtaa lakanat ja vaipan, eikä loppu hoitotyöstä ole sen monimutkaisempaa. Tiedän senkin, koska satun olemaan myös sairaanhoitaja, joka älysi vaihtaa alaa. Suurin osa hoitajista on pelkkiä vaipanvaihtajia ilman mitään todellista osaamista ja erikoisemmat osaajat marginaalissa.
Siinä on hoitsun oma-arvostus turhan korkealla ja siitä alapeukku. Ei maanpuolustustahdosta tai tiedonhalusta.
Hoitsu vastaa: En esiinny ammattini takia marttyyrina. Monen muunkin ammatin harjoittaja tekee tärkeää työtä. Kaikki tosin eivät yhtä elintärkeää. Mutta vastustan aloituksen näkemystä, että vain sotilaat sotatilanteessa tekisivät jotain maansa eteen! Muitakin tarvitaan. Ja kyllä hoitajana katsoisin silloin olevani tärkeämpi kuin vaikka kampaaja.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei kerkiä!
Luulin, että oot mies.
Miksi? 😅
En, koska olen raskaana.