Naiset. Oletteko jo ilmoittautuneet vapaahetoiselle maanpuolsutuskurssille?
Jo tänään. Muuten on turha selittää että "kyllä minä vaan tekisin jotain maan eteen". Linkki ohessa.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole enkä aio.
Jos alkaa näyttämään huonolta, ostan menolipun Karibialle ja haistatan pitkät tälle maalle.Sellaista maanpuollustushenkeä siellä.
Entä jos sinun ei anneta lähteä?
”maanpuoLLustus” 😂
Opettele sinä ensin kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Telkkarista katsoin että näytti ihan perinteisiltä partiotouhuilta. Pystytettiin puolijoukkuetelttaa, veisteltiin kiehisiä yms.
Osaan jo.
Ootko koskaan miettinyt mikä on partiotoiminnan syvälle kätketty tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kerran tuollaisella. Ihan höpöhommaa. Siellä(kin) on joku ydinporukka, joka harrastaa noita kursseja ja jotka ilmoittautuu noihin säännöllisesti mukaan. Suurin osa ajasta kahvittelua ja jutustelua tuttavien kesken.
Mulla on sellainen mielikuva, että tuollaisilla kursseilla on lähinnä maskuliinisia naisia rehentelemässä keskenään. Siis sellaisia, jotka haluavat olla kuin miehet ja inhoavat ”heikkoutta” eivätkä arvosta feminiinisiä asoita ollenkaan siinä määrin kuin maskuliinisia.
Olenko väärässä?
Käy siellä itse ja totea.
Ei sinun mielikuvasi toisaalta meitä kiinnosta ja tuskin sopeudut sosiaaliseen ryhmään muutenkaan.
Olen kyllä sosiaalinen ihminen, mutta tuon kuvailemani tyyppiset porukat ei kiinnosta.
Toisaalta kriisitilanteissa täytyy vaan vetää yhtä köyttä, ja silloin kaikenlaiset ihmiset sekoittuu keskenään joten eiköhän jokaiselle löydy jotain seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kerran tuollaisella. Ihan höpöhommaa. Siellä(kin) on joku ydinporukka, joka harrastaa noita kursseja ja jotka ilmoittautuu noihin säännöllisesti mukaan. Suurin osa ajasta kahvittelua ja jutustelua tuttavien kesken.
Mulla on sellainen mielikuva, että tuollaisilla kursseilla on lähinnä maskuliinisia naisia rehentelemässä keskenään. Siis sellaisia, jotka haluavat olla kuin miehet ja inhoavat ”heikkoutta” eivätkä arvosta feminiinisiä asoita ollenkaan siinä määrin kuin maskuliinisia.
Olenko väärässä?
Ei sinun mielikuvasi toisaalta meitä kiinnosta ja tuskin sopeudut sosiaaliseen ryhmään muutenkaan.Olen kyllä sosiaalinen ihminen, mutta tuon kuvailemani tyyppiset porukat ei kiinnosta.
Toisaalta kriisitilanteissa täytyy vaan vetää yhtä köyttä, ja silloin kaikenlaiset ihmiset sekoittuu keskenään joten eiköhän jokaiselle löydy jotain seuraa.
Ei sinne seuran vuoksi ole menty. Lopeta sekoilu.
Sota on muutenkin kaikkinensa äärimmäisen maskuliininen asia, joten naisetkin joutuvat olemaan sodassa maskuliinisia.
Kovettamaan itsensä ja vaan suorittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko väärässä?
Ei sinun mielikuvasi toisaalta meitä kiinnosta ja tuskin sopeudut sosiaaliseen ryhmään muutenkaan.Olen kyllä sosiaalinen ihminen, mutta tuon kuvailemani tyyppiset porukat ei kiinnosta.
Toisaalta kriisitilanteissa täytyy vaan vetää yhtä köyttä, ja silloin kaikenlaiset ihmiset sekoittuu keskenään joten eiköhän jokaiselle löydy jotain seuraa.Ei sinne seuran vuoksi ole menty. Lopeta sekoilu.
Ei tietenkään, mutta kaikki on mukavampaa ja sujuvampaa sopivassa seurassa, kuin epäsopivassa.
Jotkut itsepuolustuskurssit kuulostaa ihan kiinnostavilta, mutta ei kaikki voi noille mennä. Ja ihan kuin sotatilanteessa kaikki normaali elämä lakkaisi ja kaikki vaan täyttäisivät jotain maanpuolustusvelvollisuuttaan jossain maastonkartoituksella tai muonituksessa. Lumet jätettäisiin ajamatta, siivoukset tekemättä eikä kukaan laskuttaisi mitään, kun auraajat, siivoojat ja laskuttajat on tekemässä hernekeittoa sotilaille. Mä teen osani maanpuolustuksessa ihan vaan tekemällä kirjanpitohommiani ja hoitamalla lastani. Armeija ei ole varmaan ekana hakemassa mua niihin muonitushommiin.
Kursseilla naisilla on niin hauskaa, kun he saavat ylleen maastopuvut ja lippiksen. Sitten kokeillaan teltan pystytystä ja muuta eräelämää.
Vierailija kirjoitti:
Sota on muutenkin kaikkinensa äärimmäisen maskuliininen asia, joten naisetkin joutuvat olemaan sodassa maskuliinisia.
Kovettamaan itsensä ja vaan suorittamaan.
Eipä tuota näkökulmaa varusmiespalveluksessa käsitelty. Onko sulla sotataidoissa noin suuri vajaus? Eittämättä annat sellaisen käsityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole enkä aio.
Jos alkaa näyttämään huonolta, ostan menolipun Karibialle ja haistatan pitkät tälle maalle.Sellaista maanpuollustushenkeä siellä.
Entä jos sinun ei anneta lähteä?”maanpuoLLustus” 😂
Se on sotilaskieltä, kuten on myös operaaTTTio.
Mitkä noista on sellaisia, mihin voi mennä ilman armeijaa?
Vierailija kirjoitti:
Kursseilla naisilla on niin hauskaa, kun he saavat ylleen maastopuvut ja lippiksen. Sitten kokeillaan teltan pystytystä ja muuta eräelämää.
Miksi kuka tahansa ei saisi nauttia tuosta.
Tuohan on aivan parasta. (Panemisen jäljeen toki.)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä noista on sellaisia, mihin voi mennä ilman armeijaa?
Se lukee jokaisen kurssin kohdalla.
Ainakin varautumiseen ja kyberturvallisuuteen liittyvät ovat tarkoitettu jokaiselle. Myös useat huoltokurssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovettamaan itsensä ja vaan suorittamaan.Eipä tuota näkökulmaa varusmiespalveluksessa käsitelty. Onko sulla sotataidoissa noin suuri vajaus? Eittämättä annat sellaisen käsityksen.
Sodat on toksisen maskuliinisuuden pahin ilmentymä.
Niissä ei ole mitään hienoa, mutta jos aikoo selviytyä, on sopeuduttava ja mentävä itsekin maskuliiniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole enkä aio.
Sellainen haittaisämmaallinen siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole enkä aio.
Opettele sinä ensin kirjoittamaan.Se on sotilaskieltä, kuten on myös operaaTTTio.
Tulitko sinäkin kiusaamaan asialliseen ketjuun? Eikö teillä oli niitä ’tyttöhallitusketjuja’ jo ihan muutekin.
Kun valitsee paikaksi helsingin (en lähde muualle kun en omista autoa) ja valitsee kaikIlle sopivat kurssit (koska en ole käynyt armeijaa yms) niin kurssit mitä tarjotaan eivät ole ilmaisia. Esimerkkinä santahaminassa järjestettävä kiväärikoulutus joka kestää kolme tuntia ja maksaa 10 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut itsepuolustuskurssit kuulostaa ihan kiinnostavilta, mutta ei kaikki voi noille mennä. Ja ihan kuin sotatilanteessa kaikki normaali elämä lakkaisi ja kaikki vaan täyttäisivät jotain maanpuolustusvelvollisuuttaan jossain maastonkartoituksella tai muonituksessa. Lumet jätettäisiin ajamatta, siivoukset tekemättä eikä kukaan laskuttaisi mitään, kun auraajat, siivoojat ja laskuttajat on tekemässä hernekeittoa sotilaille. Mä teen osani maanpuolustuksessa ihan vaan tekemällä kirjanpitohommiani ja hoitamalla lastani. Armeija ei ole varmaan ekana hakemassa mua niihin muonitushommiin.
Ei, palstalaisten mielestä kaikkien pitää olla rintamalla sotimassa tai vähintään metsissä tiedustelemassa, muuten on turha.
Mitään muuta yhteiskunnassa ei sodan aikana tapahdu, eivätkä sotilaat ja tiedustelijat tarvitse esim. ruokaa, lääkkeitä ym.
Ampuvat vaan ja tiedustelevat, kaikki muu tipahtaa taivaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovettamaan itsensä ja vaan suorittamaan.Eipä tuota näkökulmaa varusmiespalveluksessa käsitelty. Onko sulla sotataidoissa noin suuri vajaus? Eittämättä annat sellaisen käsityksen.
Sodat on toksisen maskuliinisuuden pahin ilmentymä.
Niissä ei ole mitään hienoa, mutta jos aikoo selviytyä, on sopeuduttava ja mentävä itsekin maskuliiniin.
Sodat on keksitty jo ennen kuin ihminen tunnisti myrkyn (toksisuuden).
Jos se on muonituskurssi niin tavoitehan on osin jo saavutettu. -> Menepois.