Naiset. Oletteko jo ilmoittautuneet vapaahetoiselle maanpuolsutuskurssille?
Jo tänään. Muuten on turha selittää että "kyllä minä vaan tekisin jotain maan eteen". Linkki ohessa.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku nyt kertoa, mitä siellä opetellaan eli miksi pitäisi mennä?
Oliko edellisessä sodassa eri tavoin hyödyllisesti toimineet naiset käyneet tuollaisia?
Kurssit ja kurssikuvaukset löytyvät näppärästi aloittajan linkin kautta. Mutta tiivistettynä: monentasoista pistoolia ja kivääriä, retkeily- ja selviytyminen, maastontiedustelu, itsepuolustus…
En minä ole koskaan väittänyt tekeväni mitä vaan maani eteen. Lasten selviytyminen on ykkösprioriteetti, oma selviytyminen kakkonen, kaikki muu tulee jossain kaukana näiden jälkeen.
Suomen naiset on kovia. Ei kannata alkaa vittuilemaan.
Yhden kurssin olen suorittanut aikanaan lukiolaisena, kun saimme sen lukion kurssitarjottimelle. Sisälsi mm. yhden päivän varuskunnassa, paljon monipuolista teoriaa ja itsepuolustustaitoja.
Mieleenjääneisiin muistikuviin pohjaten suosittelen lämpimästi muillekin, ihan sukupuoleen katsomatta.
Sehän meni muutamassa minuutissa täyteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko edellisessä sodassa eri tavoin hyödyllisesti toimineet naiset käyneet tuollaisia?Kurssit ja kurssikuvaukset löytyvät näppärästi aloittajan linkin kautta. Mutta tiivistettynä: monentasoista pistoolia ja kivääriä, retkeily- ja selviytyminen, maastontiedustelu, itsepuolustus…
Osaan ampua ja käsitellä asetta, olen vaeltanut yksin, olen pistänyt nippuun kimppuuni hyökänneen reilusti isomman miehen jne.
Maastotiedustelusta en kyllä tiedä mitään.
Olen käynyt jo ja kertaan. Huhtikuussa menen verestämään kivääriopinnot.
MPK:n kyberturvallisuuskursseilla ei ps:n trolleja arvosteta. Sotilaat tietävät…
En ole enkä aio.
Jos alkaa näyttämään huonolta, ostan menolipun Karibialle ja haistatan pitkät tälle maalle.
Olen ollut kerran tuollaisella. Ihan höpöhommaa. Siellä(kin) on joku ydinporukka, joka harrastaa noita kursseja ja jotka ilmoittautuu noihin säännöllisesti mukaan. Suurin osa ajasta kahvittelua ja jutustelua tuttavien kesken.
Vierailija kirjoitti:
En ole enkä aio.
Jos alkaa näyttämään huonolta, ostan menolipun Karibialle ja haistatan pitkät tälle maalle.
Sellaista maanpuollustushenkeä siellä.
Entä jos sinun ei anneta lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kerran tuollaisella. Ihan höpöhommaa. Siellä(kin) on joku ydinporukka, joka harrastaa noita kursseja ja jotka ilmoittautuu noihin säännöllisesti mukaan. Suurin osa ajasta kahvittelua ja jutustelua tuttavien kesken.
Tuohan kuulostaa tervehenkiseltä harrastamiselta.
Väärin harrastettu?!?
Vierailija kirjoitti:
Sehän meni muutamassa minuutissa täyteen!
Taitaa tulla av mamma kurssi, eikä kukaan kuitenkaan kehtaa kertoa ilmoittautuneensa av palstalta löytyneen linkin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen mielikuva, että tuollaisilla kursseilla on lähinnä maskuliinisia naisia rehentelemässä keskenään. Siis sellaisia, jotka haluavat olla kuin miehet ja inhoavat ”heikkoutta” eivätkä arvosta feminiinisiä asoita ollenkaan siinä määrin kuin maskuliinisia.
Olenko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan kuulostaa tervehenkiseltä harrastamiselta.
Väärin harrastettu?!?
No mitä järkeä on koko kurssissa jos porukka vaan viettää aikaa kupposen ääressä ja itse asia jää suurelta osin käsittelemättä.
Rauhan aikana mua ei huolita sinne diagnoosien vuoksi. Mut oon jo päättäny et jos sota syttyy nii yritän päästä uudestaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen mielikuva, että tuollaisilla kursseilla on lähinnä maskuliinisia naisia rehentelemässä keskenään. Siis sellaisia, jotka haluavat olla kuin miehet ja inhoavat ”heikkoutta” eivätkä arvosta feminiinisiä asoita ollenkaan siinä määrin kuin maskuliinisia.
Olenko väärässä?
Käy siellä itse ja totea.
Ei sinun mielikuvasi toisaalta meitä kiinnosta ja tuskin sopeudut sosiaaliseen ryhmään muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Rauhan aikana mua ei huolita sinne diagnoosien vuoksi. Mut oon jo päättäny et jos sota syttyy nii yritän päästä uudestaa.
Ei päästetä Maanpuolustuskurssille? Niitähän on myös kehitysvammaisille.
Telkkarista katsoin että näytti ihan perinteisiltä partiotouhuilta. Pystytettiin puolijoukkuetelttaa, veisteltiin kiehisiä yms.
Osaan jo.
Oliko edellisessä sodassa eri tavoin hyödyllisesti toimineet naiset käyneet tuollaisia?