Naiset. Oletteko jo ilmoittautuneet vapaahetoiselle maanpuolsutuskurssille?
Jo tänään. Muuten on turha selittää että "kyllä minä vaan tekisin jotain maan eteen". Linkki ohessa.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kerran tuollaisella. Ihan höpöhommaa. Siellä(kin) on joku ydinporukka, joka harrastaa noita kursseja ja jotka ilmoittautuu noihin säännöllisesti mukaan. Suurin osa ajasta kahvittelua ja jutustelua tuttavien kesken.
Mulla on sellainen mielikuva, että tuollaisilla kursseilla on lähinnä maskuliinisia naisia rehentelemässä keskenään. Siis sellaisia, jotka haluavat olla kuin miehet ja inhoavat ”heikkoutta” eivätkä arvosta feminiinisiä asoita ollenkaan siinä määrin kuin maskuliinisia.
Olenko väärässä?
Olet.
Vierailija kirjoitti:
Kun valitsee paikaksi helsingin (en lähde muualle kun en omista autoa) ja valitsee kaikIlle sopivat kurssit (koska en ole käynyt armeijaa yms) niin kurssit mitä tarjotaan eivät ole ilmaisia. Esimerkkinä santahaminassa järjestettävä kiväärikoulutus joka kestää kolme tuntia ja maksaa 10 euroa.
Sisältää välineet ja ruoan sekä kurssimateriaalin jos on teoriapainotteinen sessio. Kurssittajathan ovat, saanen huomauttaa usein tohtori-/ professoritason osaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhan aikana mua ei huolita sinne diagnoosien vuoksi. Mut oon jo päättäny et jos sota syttyy nii yritän päästä uudestaa.
Ei päästetä Maanpuolustuskurssille? Niitähän on myös kehitysvammaisille.
Sitä minäkin mietin, kun saattaa olla jotain papereissa mitkä tekee minusta ns. turvallisuusuhan... En saisi ikinä aselupaa, että tuskin ne antaa asetta minulle kuin hätätilassa.
Otsepä olet itsesi tuohon asemaasi saattanut. Ja ei, vasemmistoliiton jäsenkirja ei ole este maanpuolustukselle ;)
Vierailija kirjoitti:
En, koska huolehtisin hypoteettisessa sotatilanteessa kaikenlaisesta muusta tarpeellisesta, kuin itse sotimisesta.
Ei se niin mene, että sotilaat vain sotii ja ketään muita ei tarvita.
Seli seli. Et ole itseäsi valmis uhraamaan, mutta miesten pitäisi.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei kerkiä!
Luulin, että oot mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska huolehtisin hypoteettisessa sotatilanteessa kaikenlaisesta muusta tarpeellisesta, kuin itse sotimisesta.
Ei se niin mene, että sotilaat vain sotii ja ketään muita ei tarvita.Seli seli. Et ole itseäsi valmis uhraamaan, mutta miesten pitäisi.
Minäkin haluan oppia tunnistamaan sukupuolen kirjoituksen perusteella: Ilmiselvä leukaparta tuossa edellä hihhuloi.
Lähden heti jos se on ilmainen, lähellä ja siellä on lastenhoitomahdollisuus. Olisi ihanaa, jos joku muu katsoisi näiden viiden alle kouluikäisen perään edes hetken. Tosin saatan nukahtaa, jos joudutaan istumaan ja kuuntelemaan jotain, mutta sekin olisi ihan tervetullutta. Onnistuuko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhan aikana mua ei huolita sinne diagnoosien vuoksi. Mut oon jo päättäny et jos sota syttyy nii yritän päästä uudestaa.
Sitä minäkin mietin, kun saattaa olla jotain papereissa mitkä tekee minusta ns. turvallisuusuhan... En saisi ikinä aselupaa, että tuskin ne antaa asetta minulle kuin hätätilassa.
Otsepä olet itsesi tuohon asemaasi saattanut. Ja ei, vasemmistoliiton jäsenkirja ei ole este maanpuolustukselle ;)
En ole tehnyt yhtään mitään. Koskaan.
Ei ihmetytä ettei Lottia ole oikein arvostettu, kun persuleilla on edelleen asenteet nämä.
Rintamalle sotimaan on ainoa millä näkevät mitään arvoa tai hyötyä mihinkään.
Olet väärässä. Itse esim. olen meikkaava naisellinen kosmetologi ja ilmoittauduin kurssille !
------
Mulla on sellainen mielikuva, että tuollaisilla kursseilla on lähinnä maskuliinisia naisia rehentelemässä keskenään. Siis sellaisia, jotka haluavat olla kuin miehet ja inhoavat ”heikkoutta” eivätkä arvosta feminiinisiä asoita ollenkaan siinä määrin kuin maskuliinisia.
Olenko väärässä?[/quote]
Olen käynyt intin, joten ei tarvetta.
Mutta suosittelen kaikille kiinnostuneille.
T.Rva res.vänrikki
Ajattelin mennä. Haluaisin oppia kiväärillä ampumista, ehkä pistoolinkin käyttöä. N57. Onkohan siellä joku yläikäraja?
Vierailija kirjoitti:
Lähden heti jos se on ilmainen, lähellä ja siellä on lastenhoitomahdollisuus. Olisi ihanaa, jos joku muu katsoisi näiden viiden alle kouluikäisen perään edes hetken. Tosin saatan nukahtaa, jos joudutaan istumaan ja kuuntelemaan jotain, mutta sekin olisi ihan tervetullutta. Onnistuuko?
Ootko lesta? Onko häppärit pahastikin revenneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt yhtään mitään. Koskaan.
Nyt on aika tehdä ja laittaa läppärin kansi kiinni sekä puhelin taskuun.
En. Musta ei siellä olisi mitään hyötyä mt-ongelmaisena. Haluaisin kyllä jotenkin auttaa Ukrainalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin mennä. Haluaisin oppia kiväärillä ampumista, ehkä pistoolinkin käyttöä. N57. Onkohan siellä joku yläikäraja?
Mene vaan! Ei ole yläikärajaa! Anoppini 66v on myös ollut kursseilla!
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt intin, joten ei tarvetta.
Mutta suosittelen kaikille kiinnostuneille.T.Rva res.vänrikki
Ei sinullekaan kaikista aselajeista siellä Haminassa kerrottu. Hyvä sotilas on laaja-alainen, hankkii tietoa aktiivisesti myös reservissä eikä ole arrogantti.
Enpä edes tiennyt, että tuollaistakin on.
En voi ilmoittautua heti tänään, kun en tiedä työvuorojani kovin pitkälle etukäteen, lomista puhumattakaan.
Kyllä silti mielestäni hoitoalalla töitä tekevänä veronmaksajanakin teen jotakin tämän maan eteen.
Onko noihin jotain fyysisiä edellytyksiä? Raihnainen sairas kyselee :D