Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri odottaa neljättä lasta ja tupakka maistuu

Vierailija
27.09.2006 |

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsilta löytyy: dysfasiaa, puheenviivästymää, astmaa, allergioita, motorisen kehityksen heikkoutta ja hitautta, kehitysviivästymää, oppimisvaikeuksia ja montaa muuta pienempää vaivaa ja sairautta, jatkuvasti on jollakin joku lääkekuuri menossa.

Puhe-ja toimintaterapiassa ovat käyneet useamman kuin yhden lapsen kanssa jo vuosia.

Ja en väitä, että lasten kaikki ongelmat johtuisivat vain ja ainoastaan tupakasta, mutta...

Vierailija
42/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurta joukkoa, ei kaikkia. Siis yleensä tupakointi kuuluu alempien sosiaaliluokkien tapoihin. Ei siis ole ihme jos lapsi ei halkaise atomia tai keksi pyörää pelkästään tylsän kasvuympäristön, geenien ja vielä savukkeiden aiheuttaman haitan vuoksi. Itse lukeudun myös tähän ryhmään. En ole järjen jättiläinen ja vanhempani muistuttavat korsteenia. Itse lopetin raskauden aikana, ei tehnyt tiukkaakaan. Pahe alkoi uudestaan kun vauvani oli pitänyt miltei 3kk putkeen mua hereillä. Oli olo että ravistelu tai seinään heittäminen ei ollut kaukana. Savukkeen jälkeen jaksoin taas, olin kiltti, lohduttava ja hellä äiti. Ja kuitenkin poden kamalaa syyllisyyttä että äiti haisee pahalle. Nyt lapsi on iso ja tupakki pois suusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipihalla kävin pimeän tullen tupakalla, ikinä en olisi iljennyt julkisella paikalla polttaa. Olin kuitenkin myös onnellinen siitä, että Marlboro-aski päivässä vaihtui pariin, kolmeen kevytsavukkeeseen eli sain skarpattua. Neuvolassa asiaa itkeskelin ja th " lohdutteli" että parempi tuokin kuin ei mitään ja että ei se muutama kevytsavuke vauvalle TODELLAKAAN hyväksi ole mutta sikiövaurioista, oppimishäiriöistä yms. saadut tutkimustulokset on saatu äideiltä, jotka polttavat min. 10 savuketta/vrk.

Totta kai olin aina sitä mieltä, että kun raskaaksi tulen niin tupakointi automaattisesti loppuu. No eipä se 15 vuoden jälkeen niin helppoa ollutkaan... :( Joka kerta kun tupakan sytytin, niin kamalalta tuntui varsinkin silloin, kun sikiö oli jo isompi ja tunsin sen liikkeet ja ajattelin, kuinka ressu siellä tuskissaan käivistelee. :( Ehkä sitten olen heikko tai muuten vain paska mutta multa toi " mä lopetin HETI kun sain kuulla raskaudesta" ei yksinkertaisesti onnistunut.

Onneksi lapsi syntyi normaalipainoisena ja on ollut paria pikku nuhaa lukuunottamatta täysin terve.

Niin ja ikää on 32 vuotta ja koulutus FM eli kyllä muutkin kuin " white trash" -teiniäidit asian kanssa painiskelevat.

Vierailija
44/53 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUPERHELPPOA!!! Tiedän mistä puhun, sillä olen yrittänyt lopettaa tupakoinnin ihan " oikeastikin" , siis ihan lopettamisen vuoksi, en raskauden vuoksi.

Ne ovat kaksi ihan eri asiaa. Nimenomaan juuri tuntemusten ja polttamisen halun puolesta.

Ennen odotusta lopetin 2krt polttamisen 5v aikana. Ensin kestin 3kk ja seuraavaksi reilun vuoden. Voi sitä tuskaa!!! Nyt mitään tuskaa ei ole, ja ainuttakaan purkkaa en ole jauhanut. Eikä ole tupakkaa edes tehnyt mieli, vaikka sentään poltin 20 tupakkaa päivässä.

Jotenkin se on helpompaa lopettaa kun odottaa, vaikea selittää. Moni tupakoitsija on sanonut samaa, että odotusajan lopetus oikeastaan on vain muutaman kuukauden tai noin vuoden mittainen lakko joka loppuu kun imetys loppuu, joten kyllä sen kestää.

Mutta teille raskausaikana tupakoiville sanon vaan, että odottakaas huviksenne sitten kun OIKEASTI haluatte lopettaa tupakoinnin vuosien päästä kun ette ole raskaana ja syyn lopettamiseen on lähdettävä omasta päästä, eikä kohdusta. Se vasta on vaikeaa.

Nimim. Kokemusta on molemmista lopettamistavoista

Vierailija
45/53 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ketjussa ihmetteli mitä haittaa siitä mulle on, no kerronpa siis.

Kun naapurissa poltetaan joutuu laittamaan ikkunat ja oven kiinni ja siitäkin huolimatta tulee hajuhaittaa.

Tupakansavu tulee meille sisään tuuletusaukkojen kautta.

Lisäsksi säälin sitä vauvaa kun joutuu olemaan hapenpuutteessa.

Vierailija
46/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on yhtä haitallinen myrkky sikiölle kuin alkoholi! Turha väittää muuta.

Vierailija
47/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö?!

Vierailija
48/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen kun oli jo kolmannen kerran huonekaverina joku viikolla 34 synnyttänyt (ne kaksi muuta synnytti muistaakseni 35) tupakoitsija.

Vierailija
49/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannella vastasyntynyttä, jolla on kamala nikkis päällä kun yhtäkkiä nikotiinin saanti onkin loppunut. Äiti siinä vaan vieres ihmettelee et ompa itkuinen ja maruinen tenava...

Vierailija
50/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannella vastasyntynyttä, jolla on kamala nikkis päällä kun yhtäkkiä nikotiinin saanti onkin loppunut. Äiti siinä vaan vieres ihmettelee et ompa itkuinen ja maruinen tenava, antaa olla yön vauvalassa hoitajilla hoidettavana että saa itte nukkua...

Vierailija
51/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tupakkapaikka?!

Vierailija
52/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos helvetti ei voi lopettaa tupakointia 9kk, ei tartte tehä lapsia ollenkaan, hävetkää kaikki raskaana olevat tupakoitsijat.

t. entinen tupakoitsija, joka lopetti kun alkoi odottaa eka lasta 10v. sitten

Vierailija
53/53 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt ihmettelee korvatulehduskierteitä, jatkuvia hengitystie infektioita ja lasten olematonta vastustuskykyä sairaudelle kun sairaudelle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän