Kysy ihmiseltä, joka uskoo Jeesukseen
Vastaan muutamaan asialliseen kysymykseen. Kovin henkilökohtaisia asioita en välttämättä kerro
Kommentit (61)
Oon par'aikaa tosipaikan edessä ja ehkä just siks mietin 'huurteisia'.. :D
Jeesushan oli historian henkilö, josta löytyy paljonkin mainintoja. Itse uskon Jeesukseen.
Pidätkö pippuripihvistä ja uuniperunasta? Vai onko tämä liian henkilökohtainen kysymys?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:44"]
Pidätkö pippuripihvistä ja uuniperunasta? Vai onko tämä liian henkilökohtainen kysymys?
[/quote]
Menettelee, mutta pippureita en syö ;)
ap
Kuka on Jeesuksen isä jos Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat samaa eli Jumala?
Jeesus, joka "eli" yli kolmikymppiseksi navetassa, sai huoran raskaaksi ja oli vaan ammatiltaan puuseppä..
Jep jep.. Tuota kannattaakin uskoa..
Uskosi on siis vahva tähän ahkeraan meksikolaiseen http://i.imgur.com/nKcwxmb.jpg , ymmärsinkö oikein?
Sehän on todistettu että jeesus on ollu olemassa :D mut ei oo mitää todistettu että ois tehny niitä taikoja
Oliko Jeesus mulatti vai tummaihoinen? Valkoihoinen ei ainakaan kun katsoo aluetta, jolla hän tarujen mukaan seikkaili.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:46"]
[/quote]
Jeesuksen Isä on Jumala, Isä.
Oletko samaa mieltä, että uskonto on mielipide asia eli kuin peräreikä: jokaisella on oma ja jokainen istuu sen päällä?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:46"]
[/quote]
Jeesuksen Isä on Jumala, Isä.
[/quote]
Ei ole mahdollista, sillä nämä ovat samaa entiteettiä. Tarkista asia Nikean ensimmäisestä kirkolliskokouksesta. Jos olet eri mieltä, olet vääräuskoinen. Ugh.
Onko Jumala sekä kaikkivaltias että rakastava?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:46"]
Mitä mieltä olet ateismista?
[/quote]
Aloitan vastaamisen tähän raamantunkohdalla:
Johanneksen ilmestys 3:
"15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos."
On parempi olla kylmä kuin penseä (uudessa käännöksessä haalea). Ateistilla voi olla enemmän toivoa kuin välinpitämättömällä.
ap
Jumala on yhtä kuin Jeesus, eikö? Siten Hänen tulisi olla myös kaikkivoipa. Vaan mitenpä kumoat kaikkivoipaisuuden paradoksin? Jeesus on siis konseptina mahdoton.
Miksi uskot, että on olemassa Jahve-niminen jumala?
Juuri niin.Siksi varmaan olet onnellinen.Kun joudut elämässä tosipaikan eteen, mieti huurteisia ajatuksiasi silloin.