Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy ihmiseltä, joka uskoo Jeesukseen

Vierailija
26.07.2015 |

Vastaan muutamaan asialliseen kysymykseen. Kovin henkilökohtaisia asioita en välttämättä kerro

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 31. kysymykseen ei vastattu????

Vierailija
2/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:35"]Miksi 31. kysymykseen ei vastattu????
[/quote]
Miksi moneen muuhunkaan kysymykseen ei vastattu????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:16"]

Halveksitko niitä jotka ei usko, tai pidätkö itseäsi parempana? Miksi uskot? Uskoisitko vielä senkin jälkeen jos sinulle tapahtuisi jokin pahin asia mitä voisit kuvitella? Mitä mieltä olet siitä, että psykologiassa on sanottu, että uskonto on yksi pahimmista psykooseista? (En muista menikö juuri noin...) Onko sinun vaikea ajatella tai hyväksyä sitä, että olemassaolollasi ei olisi mitään kosmista tarkoitusta? Tuoko usko lohtua ed. mainittuun ajatukseen? Harmittaako ajatus, että olet elänyt uskosi mukaan ja kuolemasi jälkeen vain lakkaisit olemasta? Mikä Jumala sinulle on, mitä usko sinulle on? Eikö joitakin ed. mainittuja voi ajatella, koska Herraa ei saa kyseenalaistaa? Ja vastaisitko mahdollisimman moneen omin sanoin ilman Raamattua? :)

[/quote]

Minä rakastan jokaista ihmistä lähimmäisenäni. Aina rakastaminen ei ole helppoa minulle, syntiselle ihmiselle, ja silloin pyydän Jumalalta rakkautta, jolla voin rakastaa kaikkia lähimmäisiäni. Jumala rakastaa jokaista ihmistä äärettömän paljon. Jokainen ihminen on siis äärettömän arvokas. En siis mitenkään voisi halveksia ketään, tai pitää itseäni parempana kuin muut. Jos niin tekisin, toivon, että joku minua siitä nuhtelee. Sellainen olisi parannuksen paikka

Uskon, koska olen nähnyt oman syntisyyteni, ja tiedän, että en selviä ilman Kristuksen armoa. Haluan ottaa vastaan Jeesuksen rakkauden ja anteeksiannon.

Pahin asia, mitä minulle voisi tapahtua, olisi se, että luopuisin uskostani. Jumala minua siltä varjelkoon.

Olen monesti kuullut tuon väitteen, että uskonto on psykoosi tai uskominen on mielenterveysongelma. Minulle on yhdentekevää, jos joku ajattelee noin. Hänellä on vapaus ajatella niin. Minä suhtaudun häneen lempeästi ja ymmärtävästi. Jos hänellä ei ole uskoa, sana rististä on hänelle hullutus. Niinhän Raamattukin sen sanoo.

Jokaisen ihmisen olemassaololla on tarkoitus. Minä uskon niin. Tottakai se on lohduttavakin ajatus.

Minua ei harmita ajatus, että olisin elänyt uskoni mukaan ja kuoleman jälkeen vain lakkaisin olemasta, koska sellainen ajatus ei tule milloinkaan todeksi. Minä olen matkalla Jeesuksen luokse taivaaseen, missä odottaa iankaikkinen elämä.

Jumala on minulle Pelastaja, Vapahtaja, Rakkaus. Usko on Jumalan lahja.

ap

Vierailija
4/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

31. oli täysin asiallinen ja lähettäjä käytti paljon arvokasta aikaa noin pitkään litaniaan.

Vierailija
5/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! T. 31.

Vierailija
6/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:22"] [quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:19"] Jos Raamattu on todiste, että Jeesus/Jumala on olemassa, onko Hämis-lehti todiste, että Hämähäkkimies on olemassa? [/quote] Pyhä Henki kirkastaa Kristusta. Jos haluat uskoa Jeesukseen, pyydä Jumalan Pyhän Henkeä kirkastamaan sinulle Kristusta. ap [/quote] PyhäÄ Henkeä... korjaus ap [/quote] Niin eli onko Hämähäkkimies tuon logiikan mukaan olemassa vaiko ei?

[/quote]

Kysy Jumalalta.

ap

Vierailija
7/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:16"]

Halveksitko niitä jotka ei usko, tai pidätkö itseäsi parempana? Miksi uskot? Uskoisitko vielä senkin jälkeen jos sinulle tapahtuisi jokin pahin asia mitä voisit kuvitella? Mitä mieltä olet siitä, että psykologiassa on sanottu, että uskonto on yksi pahimmista psykooseista? (En muista menikö juuri noin...) Onko sinun vaikea ajatella tai hyväksyä sitä, että olemassaolollasi ei olisi mitään kosmista tarkoitusta? Tuoko usko lohtua ed. mainittuun ajatukseen? Harmittaako ajatus, että olet elänyt uskosi mukaan ja kuolemasi jälkeen vain lakkaisit olemasta? Mikä Jumala sinulle on, mitä usko sinulle on? Eikö joitakin ed. mainittuja voi ajatella, koska Herraa ei saa kyseenalaistaa? Ja vastaisitko mahdollisimman moneen omin sanoin ilman Raamattua? :)

[/quote]

Minä rakastan jokaista ihmistä lähimmäisenäni. Aina rakastaminen ei ole helppoa minulle, syntiselle ihmiselle, ja silloin pyydän Jumalalta rakkautta, jolla voin rakastaa kaikkia lähimmäisiäni. Jumala rakastaa jokaista ihmistä äärettömän paljon. Jokainen ihminen on siis äärettömän arvokas. En siis mitenkään voisi halveksia ketään, tai pitää itseäni parempana kuin muut. Jos niin tekisin, toivon, että joku minua siitä nuhtelee. Sellainen olisi parannuksen paikka

Uskon, koska olen nähnyt oman syntisyyteni, ja tiedän, että en selviä ilman Kristuksen armoa. Haluan ottaa vastaan Jeesuksen rakkauden ja anteeksiannon.

Pahin asia, mitä minulle voisi tapahtua, olisi se, että luopuisin uskostani. Jumala minua siltä varjelkoon.

Olen monesti kuullut tuon väitteen, että uskonto on psykoosi tai uskominen on mielenterveysongelma. Minulle on yhdentekevää, jos joku ajattelee noin. Hänellä on vapaus ajatella niin. Minä suhtaudun häneen lempeästi ja ymmärtävästi. Jos hänellä ei ole uskoa, sana rististä on hänelle hullutus. Niinhän Raamattukin sen sanoo.

Jokaisen ihmisen olemassaololla on tarkoitus. Minä uskon niin. Tottakai se on lohduttavakin ajatus.

Minua ei harmita ajatus, että olisin elänyt uskoni mukaan ja kuoleman jälkeen vain lakkaisin olemasta, koska sellainen ajatus ei tule milloinkaan todeksi. Minä olen matkalla Jeesuksen luokse taivaaseen, missä odottaa iankaikkinen elämä.

Jumala on minulle Pelastaja, Vapahtaja, Rakkaus. Usko on Jumalan lahja.

ap

[/quote]
Rakastaako Jumala varmasti kaikkia? Eikö Raamattu sano seuraavaa:
Ja jokaiselle, joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan,
annetaan anteeksi, mutta sille, joka herjaa Pyhää Henkeä,
ei anteeksi anneta. (Luuk. 12:10)

Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi,
kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin.
Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi
vaan on syypää ikuiseen syntiin. (Mark. 3:28-29)

Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan
antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista
ei anteeksi anneta. Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan,
hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä
vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa
maailmanajassa. (Matt. 12:31-32)

-> Miksi pilkka Pyhöö Henkeä kohtaan on niin paha asia, että Jumalan rakkaus herjaajaa kohtaan loppuu? Onko Pyhä Henki herkkähipiäinen? Onko omasta mielestäsi Pyhän Hengen herjaaminen pahempaa kuin esimerkiksi murhaajien teot?

Vierailija
8/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet minusta kun tulin uskoon ja edelleen käytän alkoholia ja olen bi?

Vierailija
9/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:16"] Halveksitko niitä jotka ei usko, tai pidätkö itseäsi parempana? Miksi uskot? Uskoisitko vielä senkin jälkeen jos sinulle tapahtuisi jokin pahin asia mitä voisit kuvitella? Mitä mieltä olet siitä, että psykologiassa on sanottu, että uskonto on yksi pahimmista psykooseista? (En muista menikö juuri noin...) Onko sinun vaikea ajatella tai hyväksyä sitä, että olemassaolollasi ei olisi mitään kosmista tarkoitusta? Tuoko usko lohtua ed. mainittuun ajatukseen? Harmittaako ajatus, että olet elänyt uskosi mukaan ja kuolemasi jälkeen vain lakkaisit olemasta? Mikä Jumala sinulle on, mitä usko sinulle on? Eikö joitakin ed. mainittuja voi ajatella, koska Herraa ei saa kyseenalaistaa? Ja vastaisitko mahdollisimman moneen omin sanoin ilman Raamattua? :) [/quote] Minä rakastan jokaista ihmistä lähimmäisenäni. Aina rakastaminen ei ole helppoa minulle, syntiselle ihmiselle, ja silloin pyydän Jumalalta rakkautta, jolla voin rakastaa kaikkia lähimmäisiäni. Jumala rakastaa jokaista ihmistä äärettömän paljon. Jokainen ihminen on siis äärettömän arvokas. En siis mitenkään voisi halveksia ketään, tai pitää itseäni parempana kuin muut. Jos niin tekisin, toivon, että joku minua siitä nuhtelee. Sellainen olisi parannuksen paikka Uskon, koska olen nähnyt oman syntisyyteni, ja tiedän, että en selviä ilman Kristuksen armoa. Haluan ottaa vastaan Jeesuksen rakkauden ja anteeksiannon. Pahin asia, mitä minulle voisi tapahtua, olisi se, että luopuisin uskostani. Jumala minua siltä varjelkoon. Olen monesti kuullut tuon väitteen, että uskonto on psykoosi tai uskominen on mielenterveysongelma. Minulle on yhdentekevää, jos joku ajattelee noin. Hänellä on vapaus ajatella niin. Minä suhtaudun häneen lempeästi ja ymmärtävästi. Jos hänellä ei ole uskoa, sana rististä on hänelle hullutus. Niinhän Raamattukin sen sanoo. Jokaisen ihmisen olemassaololla on tarkoitus. Minä uskon niin. Tottakai se on lohduttavakin ajatus. Minua ei harmita ajatus, että olisin elänyt uskoni mukaan ja kuoleman jälkeen vain lakkaisin olemasta, koska sellainen ajatus ei tule milloinkaan todeksi. Minä olen matkalla Jeesuksen luokse taivaaseen, missä odottaa iankaikkinen elämä. Jumala on minulle Pelastaja, Vapahtaja, Rakkaus. Usko on Jumalan lahja. ap   [/quote] Rakastaako Jumala varmasti kaikkia? Eikö Raamattu sano seuraavaa: Ja jokaiselle, joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi, mutta sille, joka herjaa Pyhää Henkeä, ei anteeksi anneta. (Luuk. 12:10) Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja herjaukset, miten he sitten herjaavatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin. (Mark. 3:28-29) Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. (Matt. 12:31-32) -> Miksi pilkka Pyhöö Henkeä kohtaan on niin paha asia, että Jumalan rakkaus herjaajaa kohtaan loppuu? Onko Pyhä Henki herkkähipiäinen? Onko omasta mielestäsi Pyhän Hengen herjaaminen pahempaa kuin esimerkiksi murhaajien teot?

[/quote]

Pyhän Hengen pilkkaa on paatumus. Ihminen, joka on paatunut, ei halua kääntyä Jumalan puoleen, eikä halua saada syntejään anteeksi. Jumala ei armahda ketään väkisin. Jos ihminen ei halua syntejään anteeksi, hänen osansa on iankaikkinen kadotus. Siksi Pyhän Hengen pilkka on pahin synti. Sitä ei voi antaa anteeksi.

Jos ihminen on huolissaan siitä, että pelastunko, vai olenko vahingossa pilkannut Pyhää Henkeä, ihmiselle voi vastata, että ole rauhassa. Jos ihminen pilkkaa Pyhää Henkeä, hän ei ole silloin huolissaan pelastumisestaan.

ap

Vierailija
10/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:59"]

Miksi uskot, että on olemassa Jahve-niminen jumala?

[/quote]

Minä uskon Raamatun Sanaan. Jumala on antanut minulle uskon.

ap

[/quote]

Kenen tulkinta Raamatusta on oikeassa? Kun Kymmenen Käskyäkin on eri kirkoilla erilaiset.

Vierailija
11/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:52"]

Mitä ajattelet minusta kun tulin uskoon ja edelleen käytän alkoholia ja olen bi?

[/quote]

Sinä olet Jumalle rakas lapsi. Jos minä elän arjessa lähelläsi niin että elämänpiirimme kohtaavat, ja näen, että jokin asia elämässäsi ei ole sinulle hyväksi, minä puhun sinulle siitä kahden kesken. Jos sellaisia tilanteita tulee, Jumala antakoon rakkautta ja sanat, mitä minun tulee sanoa.

Vierailija
12/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:52"]

[/quote]

Sinä olet Jumalle rakas lapsi. Jos minä elän arjessa lähelläsi niin että elämänpiirimme kohtaavat, ja näen, että jokin asia elämässäsi ei ole sinulle hyväksi, minä puhun sinulle siitä kahden kesken. Jos sellaisia tilanteita tulee, Jumala antakoon rakkautta ja sanat, mitä minun tulee sanoa.

[/quote]

JumaLAlle

korjaus

ap

Vierailija
13/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Kenen tulkinta Raamatusta on oikeassa? Kun Kymmenen Käskyäkin on eri kirkoilla erilaiset.

[/quote]

Tässä asiassa minä panen toivoni Jesajan kirjan sanoihin:

Jesaja 35

"8 Ja sinne syntyy tie, valtatie, sitä kutsutaan Pyhäksi tieksi. Epäpyhä ei saa sille astua: Herran tien kulkijoille se kuuluu, heille yksin. Siellä ei tyhmäkään eksy. "

ap

Vierailija
14/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:52"]

[/quote]

[/quote]
Juu, päätät etukäteen Raamattua lukemalla että homous ei ole homolle hyväksi vaan sinä Raamattuinesi tiedät paremmin. Sitten kerrot lempein ja rakastavin sanakääntein että kuule Jumala loi sinut homoksi ja sitten rankaisee sinua omasta luomistyöstään ikuisella kidutuksella.

Vierailija
15/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:52"] Mitä ajattelet minusta kun tulin uskoon ja edelleen käytän alkoholia ja olen bi? [/quote] Sinä olet Jumalle rakas lapsi. Jos minä elän arjessa lähelläsi niin että elämänpiirimme kohtaavat, ja näen, että jokin asia elämässäsi ei ole sinulle hyväksi, minä puhun sinulle siitä kahden kesken. Jos sellaisia tilanteita tulee, Jumala antakoon rakkautta ja sanat, mitä minun tulee sanoa. [/quote] Juu, päätät etukäteen Raamattua lukemalla että homous ei ole homolle hyväksi vaan sinä Raamattuinesi tiedät paremmin. Sitten kerrot lempein ja rakastavin sanakääntein että kuule Jumala loi sinut homoksi ja sitten rankaisee sinua omasta luomistyöstään ikuisella kidutuksella.

[/quote]

Kirjoitinko minä noin?

ap

Vierailija
16/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:07"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Jesaja 35

"8 Ja sinne syntyy tie, valtatie, sitä kutsutaan Pyhäksi tieksi. Epäpyhä ei saa sille astua: Herran tien kulkijoille se kuuluu, heille yksin. Siellä ei tyhmäkään eksy. "

ap

[/quote]

Tai sitten vaan voisit suoraan sanoa, että "helluntailaiset ovat oikeassa, katoliset väärässä" tms.?

Muotoillaan siis uusiksi:

Minkä kirkkokunnan Raamattua noudatat ja koetko sen olevan virheetöntä Jumalan Sanaa?

Vierailija
17/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 01:07"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Jesaja 35

ap

[/quote]

Tai sitten vaan voisit suoraan sanoa, että "helluntailaiset ovat oikeassa, katoliset väärässä" tms.?

Muotoillaan siis uusiksi:

Minkä kirkkokunnan Raamattua noudatat ja koetko sen olevan virheetöntä Jumalan Sanaa?

[/quote]

Minä luen mielelläni eri käännöksiä Raamatusta eri kielillä.

Kielet kehittyvät ja muuttuvat koko ajan. Raamatunkäännöstyö on haasteellista. Minä rukoilen kääntäjille viisautta.

Minä uskon, että olennaisimmat asiat Raamatusta tulevat varmasti selville sille, joka haluaa pelastua, niin että "tyhmäkään ei voi eksyä".

ap

Vierailija
18/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kysymyksistä. Jumalan siunausta!

ap

Vierailija
19/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näiden jutuista.Lue vähän palstaa ja huomaat, kuinka hakusessa tyypit ovat.Kaikkea hyvää sulle.

Vierailija
20/61 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:47"]Sehän on todistettu että jeesus on ollu olemassa :D mut ei oo mitää todistettu että ois tehny niitä taikoja
[/quote]
Syvässä tietoisessa läsnäolossa, ilman ehdollistumista, mieleen samastumisesta ja ajasta irrottautuneena näkee, että koko olemassaolo on taikuutta ja että muoto on tyhjyyttä. Kaiken olemassaolevan takana on kokoajan läsnä olemassaoloa ylläpitävä "luoja-energia", tietoisuus, johon jokainen ihminenkin kuuluu. Meidän kaikkien tietoisuus on osa sitä yhtä ja samaa tietoisuutta, joka "kuvitteli" olemassaolon olemaan. Koemme olemassaolon tälläpuolen, jonka itse loimme toisellapuolen. Elämän tarkoitus on sen oivaltaminen, että olemme se luova tietoisuus kokemassa omaa luomustamme tälläpuolen, materian tasolla. Jumalaa ei voi loukata eikä elämässä voi tehdä mitään "väärin". Ilman semantiikkaa ja ehdollistumista näkee sen kaiken. Maailma on silkkaa taikuutta. Suurin osa ihmisistä elää semanttisissa kerroksissa, jossa kaikki mikä on, selitetään sanoilla. Sana 'aurinko' vain osoittaa siihen mikä paistaa taivaalla, mutta ei ole se. Sanat ovat kuin sormi joka osoittaa. "Se on vain aurinko, ei mitään ihmeellistä, nähny sen tuhansia kertoja." Ilman semantiikkaa näkee sen ihmeen joka esim. aurinko ja kuu ovat. Se on pakahduttavan kaunista ja todella voimakasta ja kunnioitusta herättävää. Se on olemassaolon pyhyys.