Syö vain kun on nälkä
Ihan paras vinkki: syö vain kun olet kunnolla nälkäinen, ja vain niin paljon että tulet kylläiseksi, et ähkyyn.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:49"] Huono neuvo. Joillain ihmisillä on kokoajan nälkä, koska aivojen kylläisyyskeskus antaa virheellistä signaalia. Itselläni taas ei ole nälkä juuri koskaan. Jos söisin nälkäni mukaan, niin saisin ravintoa max kerran päivässä. Ei kovin terveellistä. Säännölliset ruokailuvälit ovat terveellisemmät. [/quote] http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/syo_vain_nalkaisena_niin_laihdut Nälän tunteen tunnistaminen on monelta nykyajan ihmiseltä hävinnyt. Ja kyse on siis nälästä, moni sekoittaa mieliteot nälkään. Mutta nälän voi oppia taas tunnistamaan. ap [/quote] Ihan totta! Joskus havahdun huomaamaan, etten ole tuntenut nälkää päiväkausiin. Ja samalla huomaan syöneeni "koko ajan", jolloin nälkää ei ole ehtinyt tulla. Meillä mies syö napansa täyteen 1-2 kertaa päivässä ja on ylipainoinen. Minä syön samaan tahtiin lasten kanssa pieniä annoksia 4-5 kertaa päivässä ja normaalipainossa olen.
[/quote]
Miehes tekee virheen kun syö napansa täyteen. Ruuan laadulla on myös merkitystä.
Mä huomaisin vasta huimauksesta et pitää syödä... En tunne nälkää, helposti menisi päiviä syömättä
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:15"]
Mitä jos on koko ajan nälkä?
[/quote]
Syöt vääränlaista ruokaa.
[/quote]
Kukaan ulkopuolinen ei määrittele sitä mikä on minulle vääränlaista ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:25"]Sopii lapsettomalle sinkulle. Perheen kanssa pitää olla joustavampi, eli lämmin ruoka syödään yhdessä, samalla lapsille ruokatapoja opettaen. Ihmiset on tulleet niin itsekeskeisiksi - minä,minä,minä.
[/quote]
Tällä palstalla törmää nykyään jatkuvasti käsitteeseen lapseton sinkku. Niinku ei vois olla lapsellinen sinkku tai parisuhteessa oleva lapseton. Kerrotko miksi tuo nyt sopii ainoastaan sinkulle?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:15"] Mitä jos on koko ajan nälkä? [/quote] Syöt vääränlaista ruokaa. [/quote] Kukaan ulkopuolinen ei määrittele sitä mikä on minulle vääränlaista ruokaa.
[/quote]
Ei kannata vetää hernettä nenään. Saathan syödä ihan kuin haluat, mutta kun sulla on aina nälkä, niin eihän ruokasi ole sinulle ihanteellista. Valinta on sinun.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:15"] Mitä jos on koko ajan nälkä? [/quote] Syöt vääränlaista ruokaa. [/quote] Kukaan ulkopuolinen ei määrittele sitä mikä on minulle vääränlaista ruokaa.
[/quote]
Ei kannata vetää hernettä nenään. Saathan syödä ihan kuin haluat, mutta kun sulla on aina nälkä, niin eihän ruokasi ole sinulle ihanteellista. Valinta on sinun.
[/quote]
Ei se että puolustautuu tarkoita herneen nenään vetämistä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 08:25"]Sopii lapsettomalle sinkulle. Perheen kanssa pitää olla joustavampi, eli lämmin ruoka syödään yhdessä, samalla lapsille ruokatapoja opettaen. Ihmiset on tulleet niin itsekeskeisiksi - minä,minä,minä.
[/quote]
Moni huomaa sitten, jos on mies ja useampi lapsi, työpaikka, koulu, päiväkoti, harrastuksia monena iltana viikossa ja muut perhekuviot, että ei enää ruokailu pyörikään oman navan ympärillä. Meillä syödään lomalla harvoin ja hyvää ruokaa, lapset voi ottaa välipalaksi marjoja, herneitä tai rahkaa välillä. Arkea meillä taas rytmittää juuri tuo lapsiperheen aikataulutus. Harrastuksia on joka ilta ma-to, pelireissuja usein viikonloppuisin. Ruuat tehdään valmiiksi menojen mukaan. Itse syön aamiaisen 5.30, lounaan klo 11, päivällisen vaihdellen klo 16-18 ja illalla pienen iltapalan lasten kanssa klo 20.30. Mikäli mahdollista siis.
Mutku ruoka on vaan niin hyvää. Mut totta puhut, että tuota pitäisi noudattaa ainakin 6 päivää viikossa. Mä oon ihan luuseri, kun vaan tekee mieli kaikkea.
Huono neuvo. Joillain ihmisillä on kokoajan nälkä, koska aivojen kylläisyyskeskus antaa virheellistä signaalia. Itselläni taas ei ole nälkä juuri koskaan. Jos söisin nälkäni mukaan, niin saisin ravintoa max kerran päivässä. Ei kovin terveellistä. Säännölliset ruokailuvälit ovat terveellisemmät.
Niin minäkin nykyään, painan 53 kiloa ja olen laihtunut puolessa vuodessa 10 kiloa. Järkevää.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:49"]
Huono neuvo. Joillain ihmisillä on kokoajan nälkä, koska aivojen kylläisyyskeskus antaa virheellistä signaalia. Itselläni taas ei ole nälkä juuri koskaan. Jos söisin nälkäni mukaan, niin saisin ravintoa max kerran päivässä. Ei kovin terveellistä. Säännölliset ruokailuvälit ovat terveellisemmät.
[/quote]
Miksi kerran päivässä syöminen olisi epäterveellistä?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:49"]
[/quote]
Miksi kerran päivässä syöminen olisi epäterveellistä?
[/quote]
Verensokeri nousee ja laskee liikaa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:49"]
[/quote]
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/syo_vain_nalkaisena_niin_laihdut
Nälän tunteen tunnistaminen on monelta nykyajan ihmiseltä hävinnyt. Ja kyse on siis nälästä, moni sekoittaa mieliteot nälkään. Mutta nälän voi oppia taas tunnistamaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:49"]
[/quote]
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/syo_vain_nalkaisena_niin_laihdut
Nälän tunteen tunnistaminen on monelta nykyajan ihmiseltä hävinnyt. Ja kyse on siis nälästä, moni sekoittaa mieliteot nälkään. Mutta nälän voi oppia taas tunnistamaan.
ap
[/quote]
Hypotalamus voi myös antaa väärää informaatiota.
Ikivanha ketju mutta kuitenkin.
Esimerkkinä kaverini joka dieettaa milloin mitäkin. Kitudieetti 10 viikkoa ja paino putoaa 6kg. Ei hiilareita. Vain kanaa rahkaa porkkanaa jne. Tiedätte kyllä. Kun dieetti ohi syödään kuin viimeistä päivää ja ihmetellään miten viikossa voi tulla. 4kg..
Ite en ole dietannu koskaan. Ollut vain tällä: Syö kun on nälkä. 6kk ja paino tippunut 11 kg. Ei hurja vauhti mutta kuitenkin.
Sellaiset ihmiset jotka ei tajua syömisen päälle mitään ei tällä tyylillä onnistu. Miettikää kuinka pieni mahalaukku on. Ei sinne mahdukaan oikeesti juuri mitään.
Ruuasta pitää nauttia oli se sitten kaalikeittoa tai pizza
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä syödä vain kerran päivässä. Vatsalaukku venyy kun sitä ruokaa hotkitaan sitten 2000 kilokalorin edestä kerralla. Pizzassa on reilut 1000 kaloria, mitenhän järkevää on juu vetää kerralla vielä lähes tuplasti enemmän ruokaa?
Mitenniin??
Kun mulla on nälkä kerran päivässä, syön silti kevyesti, ei mulla mikään järjetön nälkä silloinkaan ole, kyllä se maha täyttyy vähemmästäkin.
Entä jos on koko ajan nälkä?? Pitääkö mättää kaksin käsin vai olla nälässä?
Sopii lapsettomalle sinkulle. Perheen kanssa pitää olla joustavampi, eli lämmin ruoka syödään yhdessä, samalla lapsille ruokatapoja opettaen. Ihmiset on tulleet niin itsekeskeisiksi - minä,minä,minä.