Liikahikoilusta kärsiviä?
Onko täällä muita, jotka hikoilevat runsaasti? Itsellä hiukset ovat aina läpimärät pienenkin rasituksen jälkeen, kahvinjuonti kesällä saa hien lentämään ja kainalot haisevat ihan kamalalta kesät talvet. Mitään jakkupukuja tai muita vastaavia en voi edes kuvitella, kun niitä ei voi pestä tarpeeksi kuumassa jotta hien haju lähtisi.
Mitä kotikonsteja tähän löytyisi? Botoxia en edes harkitse.
Kommentit (20)
Onko sinulla joku lääkitys? Entä käytätkö alkoholia usein?
Ei ole lääkitystä ja alkoholiakin käytän vain ehkä yhden annoksen kuukaudessa, olen normaalipainoinenkin. Inhottavaa olla päämärkänä ja kainalot haisevina :(
Tujummat aineet apteekista, Absolut Torr taitaa olla se tujuin ja Triple Dry hieman miedompi. Näitä voi käyttää kainaloille ja muistaakseni käsille ja jaloillekin.
Mullakin kainalot hikoilee todella paljon, kaikki apteekin dödöt yms. testattu ja ei tehoa. Nyt kokeilin Rexonan maximum protection Sport strength, suosittelen lämpimästi! Aamulla suihkuun ja laittaa tuota niin pysyy kainalot koko päivän raikkaana.
3 jatkaa.
Minulla hikoilu lakkasi vasta kun lopetin erään lääkityksen. Minun hikoiluni johtui vain tuosta lääkkeestä, joten ei ollut mitään tehtävissä. Sängyn ja monet vaatteet hikoilin piloille.
Täällä sun kohtalotoveri, oon murrosiän alusta asti kärsinyt tosi rajusta hikoilusta. Kainaloiden hikoilu on helpottanut nyt muutaman vuoden sisään, mutta silti mulla on näkyvät hikiläikät lähes päivittäin. Pahinta mulla on kuitenkin käsien ja jalkojen hikoilu. Kädet on jatkuvasti ainakin nihkeät, ja jalat kostuvat välittömästi kun laitan kengät jalkaan, pahimmillaan ilmankin.
En jaksa oikeastaan edes hoitaa tätä vaivaa enää, kun tuntuu ettei mikään auta. Apteekista saatava Absolut Torr-niminen tökötti auttoi ainakin mulla hikoiluun, mutta kämmenien ja jalkojen iho alkoi vain hilseillä pois, joten jouduin lopettamaan sen käytön.
Kahvin jälkeen oireilu on ikävän tuttua mullekin:/
Vichyn 72 h antiperspirantti pitää kainalot kuivina. Vähennä vielä kahvin juontia. Onko sinulla ahdistus- tai paniikkihäiriötä?
Toisaalta kerroit että hiki haisee, puhtaalla iholla sen ei kuuluisi juuri haista. Lääkäriltä voisi kysyä apua.
Puseron kainaloihin voi laittaa pikkuhousunsuojat...
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:24"]
Mullakin kainalot hikoilee todella paljon, kaikki apteekin dödöt yms. testattu ja ei tehoa. Nyt kokeilin Rexonan maximum protection Sport strength, suosittelen lämpimästi! Aamulla suihkuun ja laittaa tuota niin pysyy kainalot koko päivän raikkaana.
[/quote]
Kiitos vinkistä, tätä täytyy kokeilla!
T. ap
Mä hikoilen tosi herkästi. helpottaa kun ajelee kainalot ja juo paljon vettä päivittäin. hikoilee vähemmän ja haisee vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:27"]
Vichyn 72 h antiperspirantti pitää kainalot kuivina. Vähennä vielä kahvin juontia. Onko sinulla ahdistus- tai paniikkihäiriötä? Toisaalta kerroit että hiki haisee, puhtaalla iholla sen ei kuuluisi juuri haista. Lääkäriltä voisi kysyä apua. Puseron kainaloihin voi laittaa pikkuhousunsuojat...
[/quote]
Kiitos myös tästä vinkistä :)
Olen ajatellut, että ehkä voisin jättää kahvin juonnin kokonaan pois, jos sillä olisi vaikutusta. Nykyään juon kolme kuppia päivässä. Mitään ahdistus- tai paniikkihäiriötä minulla ei ole. Jonkin verran jännitän ja olen huomannut, että niissä tilanteissa joissa olen jännittänyt, on hiki haissut todella paljon pahemmalle.
Lääkäriin en ole mennyt koska en haluaisi lääkkeitä tai "myrkkyjä" käyttää tähän vaivaan, kun voi olla että haaveilen vielä perheenlisäyksestä. En haluaisi ennen raskautta altistua lääkkeille turhan päiten.
T. ap
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:31"]Mä hikoilen tosi herkästi. helpottaa kun ajelee kainalot ja juo paljon vettä päivittäin. hikoilee vähemmän ja haisee vähemmän.
[/quote]
Mä taas hikoilen enemmän kun juon vettä paljon.
Kilpirauhasen liikatoiminta voi aiheuttaa kovaa hikoilua kuin tyhjästä. Kokemusta on. Jos muita liikatoimintaan liittyviä oireita tuntuisi olevan, kannattaa pyytää verikokeet. Lääkityksen myötä vaiva helpotti huomattavasti.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:27"]
Vichyn 72 h antiperspirantti pitää kainalot kuivina. Vähennä vielä kahvin juontia. Onko sinulla ahdistus- tai paniikkihäiriötä? Toisaalta kerroit että hiki haisee, puhtaalla iholla sen ei kuuluisi juuri haista. Lääkäriltä voisi kysyä apua. Puseron kainaloihin voi laittaa pikkuhousunsuojat...
[/quote]
Kiitos myös tästä vinkistä :)
Olen ajatellut, että ehkä voisin jättää kahvin juonnin kokonaan pois, jos sillä olisi vaikutusta. Nykyään juon kolme kuppia päivässä. Mitään ahdistus- tai paniikkihäiriötä minulla ei ole. Jonkin verran jännitän ja olen huomannut, että niissä tilanteissa joissa olen jännittänyt, on hiki haissut todella paljon pahemmalle.
Lääkäriin en ole mennyt koska en haluaisi lääkkeitä tai "myrkkyjä" käyttää tähän vaivaan, kun voi olla että haaveilen vielä perheenlisäyksestä. En haluaisi ennen raskautta altistua lääkkeille turhan päiten.
T. ap
[/quote]
Jos se hiki haisee kovasti ja olet perusterve niin kannattaisi tutkia, mikä aiheuttaa hikoilun ja sen hajun. Ymmärrän kyllä että lääkkeitä et halua ja hyvä niin.
Vauvatalkkia voisit kokeilla myös, eli kevyesti suihkun jälkeen kuiviin kainaloihin, rintojen alle jne. Talkissa on hyvä mieto ja puhdas tuoksu.
Kahvi aiheuttaa hieneritystä ja vaikka tuo kolme kuppia ei paljon olekaan niin ainakin voisit kokeilla auttaako kahvin pois jättäminen.
Sitten tuli vielä sellainen mieleen, että vaatteissa kannattaa suosia silkkiä, pellavaa ja hyvää puuvillaa.
A: jos sinun tarkoitus on tehdä joku parodia eilisestä hikikeskustelusta niin tiedoksi vaan että en osallistunut siihen ketjuun millään lailla. Minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa hikoilun kanssa. Tein aiemmin jonkun aloituksen liittyen kainalokarvoihin, koska ne aiheuttaa hieman hienhajua, mutta muuten minulla ei ole mitään vaivaa hikoilusta. Minulla ei hiki todellakaan imeydy puseroihin parin käyttökerran jälkeen, päällysvaatteista puhumattakaan!!! Arrrrgggghhhh ällöä että pystyit edes kuvittelemaan minusta sellaista. Enkä ikinä menisi käyttämään mitään yöksi laitettavaa antiperspiranttia, käytän korkeintaan normidödöä ja yksi purkki kestää vuoden, että ei ole kovin pahaa hikoilua!! Mitäs muuta siinä keskustelussa vielä oli?? Kahvia en myöskään juo. Se tyyppi ei edes maininnut karvoja, jos minä olisin tehnyt aloituksen olisin kyllä maininnut. -n27
Mulla hiki haisee epämiellyttävimmältä niissä tilanteissa, joissa jännitän eniten. Mutta hyvä olisi tosiaan tsekkauttaa ainakin tuo kilpirauhasen toiminta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:48"]
A: jos sinun tarkoitus on tehdä joku parodia eilisestä hikikeskustelusta niin tiedoksi vaan että en osallistunut siihen ketjuun millään lailla. Minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa hikoilun kanssa. Tein aiemmin jonkun aloituksen liittyen kainalokarvoihin, koska ne aiheuttaa hieman hienhajua, mutta muuten minulla ei ole mitään vaivaa hikoilusta. Minulla ei hiki todellakaan imeydy puseroihin parin käyttökerran jälkeen, päällysvaatteista puhumattakaan!!! Arrrrgggghhhh ällöä että pystyit edes kuvittelemaan minusta sellaista. Enkä ikinä menisi käyttämään mitään yöksi laitettavaa antiperspiranttia, käytän korkeintaan normidödöä ja yksi purkki kestää vuoden, että ei ole kovin pahaa hikoilua!! Mitäs muuta siinä keskustelussa vielä oli?? Kahvia en myöskään juo. Se tyyppi ei edes maininnut karvoja, jos minä olisin tehnyt aloituksen olisin kyllä maininnut. -n27
[/quote]
Minulta on jäänyt eilinen keskustelu huomaamatta kokonaan, joten ei huolta, ei ole parodiaa. Tämä ällö on ihan totista totta minulle :D
T.ap
Kyllä.
Kaikki mahdolliset aiheuttajat tutkittu, eikä mitään löydetty. Erilaisia lääkkeitä kokeiltu, ei minkäänlaista tehoa. Tehokkaat (apteekin) hikoilunestäjät yhtä tyhjän kanssa, sillä siirtävät hikoilun toiseen osaan kehoa.
Kesällä (eikä oikeastaan muulloinkaan) ei voi esimerkiksi pyöräillä mihinkään kun vaatteet ovat pienenkin matkan jälkeen läpimärät. Vaatteiden värinä vain valkoinen ja musta antavat edes hieman suojaa näkyvältä hikoilulta. Urheillessa sentään saa vielä hikoilla ilman häpeää ja paheksuvia katseita.
Paljonko juot vettä päivässä? ITse käytin nuorena Hicodermia, mutta nykyään kainalot ei hikoile järkyttävästi, mutta alushousut on hiestä märät todella vähästä, jo pelkästä istuskelusta.
-12-
Up