Kasaripalstaillaan!! Hjelppiä, montako patteria varaan
taaperon korvalappustereoihin mökkiviikonlopuksi?
Kommentit (960)
Olis ihan jees muistaa sekin, että 80-luvulla ei ollut tosiaan nettiä ja telkkarikanaviakin pari. Alueelliset erot on olleet paljon isompia pukeutumisessa, slangisanoissa jne. Kyt kun ollaan facessa, instassa jne, ollaan enemmän samalla aallolla. Ja netistäkin on helppo tilata mitä vaan tyyliä mistä vaan. Ei se sillon onnistunut.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:57"] Gallup: Musta vai sininen kajal?
[/quote]
Sininen tietenkin! Samoin ripsiväri.
Nää on hauskoja, vaikka osasta en ole kuullutkaan :D t: vuonna 1999 syntynyt
Onko kellään kokemuksia noista uusista vaunuista, mistä saa sen kopan irti ja joista saa tehtyä rattaat? Onko semmoiset hyvät ja onkohan ne kalliit?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:39"]
Ihana lähteä huomenna Rhodokselle! Pakkasin just laukun ja mietin mitä unohtui. Tähön vielä listaa:
- aurinkoöljyä, jotta rusketus tarttuu paremmin
-bikinihousut, yläosaa ei tule kumminkaan käytettyä
- hikipannan
- I love Gran Canaria -pyyhkeen
- Duran Duran t-paidan
- muutamat itseleikatut farkkushortsit
- neonkeltaisen hellemekon
- tavallisia Seppälän hihattomia paitoja
- muovisandaalit
- Kappan pikeepaidan
- pari vaaleanpunaista huulipunaa ja sinisiä luomivärejä
- matkashekkejä ja passin
- Hassen opaskirjasen
mitä puuttuu vielä?
[/quote]
Onko sulla kameraa? Muista tarkistaa, että on filmiä jäljellä!
(okei en olisi osannut kirjoittaa vielä 89, olin 6 vuotias. Mutta...)
Oltiin taas vanhempien kanssa lapissa laskettelemassa, asuttiin semmosessa asuntoautossa. Käytin Ylläksellä ja Suomulla.
Mulla oli mun kypärässä sellanen karvahäntä. (näin jälkeenpäin olipa turvallinen kypärä kun oli porattu, mutta eipä sitä silloin ajateltu). Oli kivaa kun rinnekahvilasta sai lämmintä Milkkistä ja pääsi laskemaan lasten pujottelukisaan.
Käytiin myös ruotsinpuolella. Ostettiin smööriä ja kaupan mehutiivistettä. Mikä oli tosi kivaa vaihtelua tavallisen viinimarjamehun rinnalla.
Löysin myös hienon repun, kirkkaan pinkki missä on Barbien kuva. Meen ekaluokalle ens syksynä ja iskä suostu ostaan mulle sen.
Reissun kohokohta oli kun käytiin jollain isolla huoltoasemalla ja sain lehtipihvin! Muutenhan äiti teki kaikki ruoat autossa.
Mä ostin nyt kokeeksi vauvalle näitä kertakäyttövaippoja, ootteko muut kokeilleet?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:06"]
Onko kellään kokemuksia noista uusista vaunuista, mistä saa sen kopan irti ja joista saa tehtyä rattaat? Onko semmoiset hyvät ja onkohan ne kalliit?
Joo meillä on sellaset Geslain merkkiset.Olen tykännyt kun siinä on semmonen käyevä kantokoppa mahdollisuuskin.Ei ollu hirveän kallitkaan. Lisäksi ratasistuimen voi vaihtaa kasvut menosuuntaan tai työntäjään päin. Nyt saa turvaistuimiakin vauvoille ei tarvitse enää olla sitä verkkoa vaunun kopan päällä.Se oli jotenkin hidas aina turvavöiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:19"]
Mä ostin nyt kokeeksi vauvalle näitä kertakäyttövaippoja, ootteko muut kokeilleet?
[/quote]Onko ne edes tiiviitä? Kyllä muoviliina ja sideharso taitaa olla parempi.
555 jatkaa...
Mummi ja Pappa oli jollain eläkeläisten linja-auto retkellä. Ne oli käyny Savonlinnassa asti ja nukkunu hotelleissa. Pappakin oli jättäny sarkahousut ja kumisaappaat kotiin ja sillä oli sellaset siistit suorat housut jalassa. En meinannu tuntea kun haettiin ne kirkolta takas kotia.
Mummi toi tuliaisiks sellasia yksittäispakattuja marmeladi rasioita ja kaakaojauho pusseja. Niitä oli kuulema siellä hotellin aamupalla. Aika hienoja!
Mut nyt mä meen ettimään navetasta kissanpentuja, emo meni taas tuolta oven alta. Siellä ne jossain on!
Gallup! Minkä pituinen teidän hiirenhäntä on? Ja mikä olisi paras pituus? Mulla vasta viisisenttinen kun leikkasin just, haaveilen 15 cm:stä
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:06"]
Joo meillä on sellaset Geslain merkkiset.Olen tykännyt kun siinä on semmonen käyevä kantokoppa mahdollisuuskin.Ei ollu hirveän kallitkaan. Lisäksi ratasistuimen voi vaihtaa kasvut menosuuntaan tai työntäjään päin. Nyt saa turvaistuimiakin vauvoille ei tarvitse enää olla sitä verkkoa vaunun kopan päällä.Se oli jotenkin hidas aina turvavöiden kanssa.
[/quote]
Vuokrasitteko turvaistuimen vai ostitteko? Me meinataan vuokrata. Autoliikkeessä saa, mutta en muista hintaa. Olisi kalliimpi ostaa. Ei kai niitä ostakaan kuin rikkaat. Mä kattelin kaverilla, että ne vaunut sillä oli sellaiset nahkaiset valkoiset, mutta eikö ne mene likaisen näköiseksi helpoksi? Kaupassa oli kankaiset farkun siniset, taidan ostaa sellaiset. Anoppi sanoo, että se on poika, kun mulla on niin kapea vatsa. Minä muuten jouduin käymään ultraääänitutkimuksessa, kun vauvan koko ei vastaa laskettua aikaa. Onkohan se vaarallista vauvalle?
Ärsyttää kun täällä ei ole kuin pieni äitiysvaateliike eikä sieltä saa muuta kuin lappuhaalareita ja mekkoja sekä tunikoita, enkä minä tykkää mekoista. Mistä löytäisi tavalliset housut?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:23"]
[/quote]Onko ne edes tiiviitä? Kyllä muoviliina ja sideharso taitaa olla parempi.
[/quote]Lenina T-vaipat on kyllä hyviä. Esikoisella käytin 70-luvulla sideharsoja, mutta kyllä tämä kuopus menee T-vaipoilla.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:59"]Menen tänä syksynä yläasteen kasille ja piti valita kaksi valinnaisainetta. Otin kaupalliset aineet ja konekirjoituksen.
[/quote]
Mulla noi samat ja kyl jännittää!!
[/quote]
Mut sitä vaan nietin, että onko tosta kymmensormijärjestelmästä tukevaisuudessa mitään hyötyä? Jos robotit tekee kaiken?
Mitkä My Little Ponyt on teidän suosikkeja? Mä sain just mintunvihreän tuoksuponin!
Aiotaan veljen kanssa leikkiä sillä ja HeManilla ja Skeletorilla kotista ja sit ehkä saadaan vitosen pussi karkkia kitskalta!!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 10:10"]
Kuinka monella on jo pankkikortti, jolla saa nostettua rahaa ilman että tarvitsee käydä pankissa? Kansallis-osake-pankissa moista mainostivat, ja olisihan se kieltämättä kätevää, että saisi käteistä illallakin.
[/quote]Minulla on STS-pankin pankkiautomaattikortti, semmoinen punaraidallinen. Kätevä kyllä.
[/quote]
Oli iso juttu kun faijan kanssa käytiin koivukylän sts pankissa avaamassa mulle oma tili, sain pankkikirjan ja säästöpossun, pankki oli hieno paikka, paljon pankin tätejä.
(Tämä on tosi, vuosi 80-85 ja viimeinen pankkikirja lopetti toimimasta vasta 2000luvulla, sts, kop, merita, nordea on pankki muuttunut.)
-90luvulla kun aloitin urani työelämässä "jouduin" viemään käteiskassan perjantaina pankkiin ja toivoin aina tiettyä pankin tätiä mihin olin ihastunut, mutta en tietenkään saanut ilmaistua sitä mitenkään ja siviilissä en sitä tietenkään tavannut ikinä. Kävikö pankkien naiset ikinä bilettämässä?
T.m40v
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:12"]
Ihana lähteä huomenna Rhodokselle! Pakkasin just laukun ja mietin mitä unohtui. Tähön vielä listaa:
- aurinkoöljyä, jotta rusketus tarttuu paremmin
-bikinihousut, yläosaa ei tule kumminkaan käytettyä
- hikipannan
- I love Gran Canaria -pyyhkeen
- Duran Duran t-paidan
- muutamat itseleikatut farkkushortsit
- neonkeltaisen hellemekon
- tavallisia Seppälän hihattomia paitoja
- muovisandaalit
- Kappan pikeepaidan
- pari vaaleanpunaista huulipunaa ja sinisiä luomivärejä
- matkashekkejä ja passin
- Hassen opaskirjasen
mitä puuttuu vielä?
[/quote]
Onko sulla kameraa? Muista tarkistaa, että on filmiä jäljellä!
[/quote]
Ootko kuullut, että on tullut myös kertakäyttökameroita!?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 20:23"]
[/quote]Lenina T-vaipat on kyllä hyviä. Esikoisella käytin 70-luvulla sideharsoja, mutta kyllä tämä kuopus menee T-vaipoilla.
[/quote]Ne on kivoja ne t-vaippahousut punaraitaiset tytöille ja siniraitaiset pojille. Kuka pitäis toisinpäin?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 19:31"]Lukiolaisia kuulolla? Äiti oli lukenut jostain lehdestä, että ensi vuoden alusta saisi lukiolaisetkin syödä ilmaisen kouluruuan. Oletteko muut kuulleet? Ollaan muuten menossa kesätöihin Suonenjoelle mansikanpoimintaan. Kokemuksia? Meinataan Päivin, Tiinan ja Annen kanssa liftata sinne. Kaikki ollaan menossa samaan paikkaan. Äiti ei oikein tykkää että liftataan, mutta kun matka on muuten niin kallis. [/quote] Lukiot tuli vasta 1996.
[/quote]
No ei nyt sentään. Et kai tosissasi ole, oliko tuo sarkasmia näille saivartelijoille vai mikä? Olen ensimmäistä peruskouluikäluokkaa paikkakunnallani, syntynyt 1964 ja käynyt lukion. Keskikoulua en ole käynyt päivääkään, kansakoulu oli vielä kun kouluun menin, mutta tarkkaan en muista koska nimitys muuttui, koska puhekielessä ala-astetta sanottiin kansakouluksi vielä aika pitkään.
[/quote]Mä oon syntyny 1966 ja käynyt peruskoulua ekasta luokasta asti. Meidän kunnassa ekat kokonaan peruskoululaiset on syntyny 1965
[/quote]
Eli olet etelä-Suomesta. Mieheni on käynyt peruskoulun, hän on syntynyt 1963 ja on pohjoisesta kotoisin. Sen sijaan minä asuin Kuopion seudulla ja olen sen seudun ensimmäistä peruskoululuokkaa. Kävin rippileirin 1979 valtakunnallisella leirillä. Siellä oli myös Helsingin seudulta saman ikäisiä, jotka olivat ihan pihalla kun me muut puhuimme tasokursseista. He olivat vielä siis keskikoululaisia.
[/quote]Joo. Mun naapurikunnassa asuva kaverini (myös -66 syntynyt) kävi eka luokan kansakoulua.