Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasaripalstaillaan!! Hjelppiä, montako patteria varaan

Vierailija
26.07.2015 |

taaperon korvalappustereoihin mökkiviikonlopuksi? 

Kommentit (960)

Vierailija
581/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 lisää. Sen pelin nimi on Lemmings. Pikku-ukot hyppii.

Vierailija
582/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tuulipuvun elokuussa -92. Se ostettiin Joensuun Kekäläisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun en saa mantsan ehtoja suoritettua! Joudun kohta varmaan tarkkikselle! En siis niinku millään opi Euroopan maita ja pääkaupunkeja. Aina menee Itä- ja Länsi-Saksa sekaisin, puhumattakaan Jugoslaviasta ja Tsekkoslovakiasta :/

Vierailija
584/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 08:25"]Ostanko kesäduunirahoilla SVI328:n vai Commodore 64:n? Vic-20:n tai Sinclair Spectrumin sais nyt halvalla, mutta aika taitaa olla mennyt niiden ohi. Melkein kaikilla on Commodore, mutta jotenkin vaan Spectravideo kiinnostaisi. Tää taitaa olla tyttöjen palsta, mutta epätoivoinen kysyy kuitenkin: olisko esim. jonkun veljellä myydä Tunturiin käytettyä ilmajäähdytteistä kovakromipyttyä? Tää vanha puhallinjäähdytteinen paska pitäis taas porauttaa. Voin hakee vähän kauempaakin (jos faija lähtee Ritmolla heittään). Pakko vielä tilittää, että toi eräs... oli Talon kesädiscossa ihan mieletön. Minihame ja kaikki... Olis pitänyt vaan uskaltaa. Jätkien kanssa vedettiin vaan piirissä Peltirumpua. Onneks Mikan veli sai hommattua meille kaljaa ja vähän ginlemonia. Joo mutta nyt pitää lähteä kentälle treenaileen. [/quote] VIC-20:n maahantuonti ja valmistus loppui samalla sekunnilla kun 64 tuli kauppaan. T. Jos olisin muutaman kuukauden odottanut olisin saanut 64:n

[/quote]

Ei ole mitään mustikuvaa, myytiinkö noita samaan aikaan Suomessa. Mutta valmistettiin kyllä. Vicin tuotanto loppui -85, kun 64:n tuotanto alkoi -82.

Vierailija
585/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:54"]800 lisää. Sen pelin nimi on Lemmings. Pikku-ukot hyppii.
[/quote]
Se on ihan börje.

Vierailija
586/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen sairaanhoito-opistossa Tampereella. Tänään meille sanottiin, että opiston pääovesta ei saa poistua shortsit jalassa, vaan ainoastaan asuntolan ovesta. Samoin tuli sanomista siitä, että jotkut opiskelijat ovat käyttäneet pilkullisia alushousuja hoitaja-asun alla, ja jatkossa on käytettävä ainoastaan yksivärisiä. Potilaat olivat valittaneet. 

Vierailija
587/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 00:01"]

Mä sain tuulipuvun elokuussa -92. Se ostettiin Joensuun Kekäläisestä.

[/quote]

Olit varmaan onnesta soikeana. Saahan "tuulipukuja" vieläkin, jos haluaa.

1970-luvun kaameita yksivärisiä ohuttoppapukuja, joissa oli pitkittäiset tikkaukset takissa ja housuissa, näkee vielä vanhuksilla. Pukuja oli saatavana ainakin mustina, tummanruskeina, punaisina, keltaisina, sinisinä ja vihreinä. Muistaakseni viime talvena bongasin yhden pukuun kuuluvaan takkiin pukeutuneen ikäihmisen. Hyvä vaate kestää käyttöä!

Vierailija
588/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti osti mulle tänään sellaisen punaisen satiinisen Manager-takin, mikä kaikilla muillakin on. No ei toi kyl aito oo, kun ne aidot on niin kalliita.

Vierailija
589/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Commodore 128. 64 on kyllä klassikko, mutta täytyihän 128:n olla jollain lailla parempi, kun kerran oli seuraava malli.

Pelit oli sellasilla levykkeillä ja säilytettiin lukittavissa koteloissa. Aika monta riviä piti kirjoittaa ennen kuin pääsi aloittamaan pelaamisen. Kaikkia komentoja en muista, mutta LOAD nyt ainakin.

Vierailija
590/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 11:05"]Luin koko ketjun, ja kaikki muistelot on ihania. Erityisesti arvostan kuitenkin tarkennuksia ja oikaisuja - ne eivät ole besserwisseröintiä eivätkä saivartelua, vaan erittäin tarpeellisia ja kiitos niiden kirjoittajille. Alkoi palautua muistoja mieleen itsellekin, kiitos tarkkojen kuvausten. Ketju ei "mene pilalle", jos tutkaillaan, mitkä ilmiöt todella olivat 80-lukua ja mitkä ei. Mielestäni on ok keskustella ajan ilmiöistä, mutta ei ole ok leimata muita keskustelijoita tai yrittää sanella muille, millä tarkkuudella 80-luvusta saa puhua. [/quote] Tässä on vaan se ongelma, että ne oikaisijat eivät ole olleet oikeassa kuin puolessa tapauksista. Ihan aiheesta aiheuttavat raivostumista. Ja siinäkin on aina taikaa, miten asiansa esittää. Tällaisessa hyväntuulen fiilistelyketjussa en lähtis provoamaan tai pätemään vaan ehkä tyyliin: meidän kylälle tuulipuvut saapuivat vasta yhdeksänkymmentäluvun puolella.

[/quote]Mitä tapauksia tarkoitat, että oikaisija olisi ollut väärässä? Minusta tuolla oli useitakin hyviä oikaisuja, perstuntumalla suurin osa oikeita.
[/quote]

Ainakin hiihtarit, pilottirotsi ja nappiverkkarit, toi tuulipukuepisodi, Spar-kaupasta en ole satavarma (löytyisikö jostain faktaa?), joissa oikaisija ollut väärässä. Tenavatähti oli tosiaan 90-luvun alkupuolisko, tietokoneasioihin en osaa ottaa kantaa, Marimekko ei ollut muotia, lisäksi joitain tuntemattomia käsitteitä joista en tiedä ovatko olleet olemassa vai ei.

Se on ihan kiva, että yritetään muistella myös oikeita sanoja, sanontoja ja termejä eikä käyttää nykyisiä tissitakiaisia ja taaperoita. Mutta senkin voisi tehdä hauskasti eikä inttämällä.

Vierailija
591/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Matti Nykänen tulee pääsemään elämässään vielä pitkälle. Lahjakas kaveri.

Vierailija
592/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiiiiik! Katoitteko eilisen levyraadin? Se Dingo oli ihana, sinä ja minä kappaleella!

Vierailija
593/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin mies lähti jonnekin kuwaitiin töihin? Se lupasi lähettää sieltä dongkeykonkin mulle, en malta odottaa että pääsisi koulusta katsomaan onko peli tullut.
Sain 2tauluisen donkeykonkin alku talvesta -82 kenelläkään muulla ei silloin ollut sellaisia vielä silloin, peli on mulla edelleen tallessa alkuperäisessä pakkauksessa.
T.m40v

Vierailija
594/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvun ensimmäinen kesä ja mun ensimmäinen kesätyöpaikka. Haluan laittaa Bo Derek "10 - nainen kuin unelma" -hiukset. Vinkkejä, miten saan hämähäkinseittihiukseni näyttäviksi leteiksi?

Vierailija
595/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin koskettava tuo Palmen murha. Katsottiin tv:stä koko perhe uutisia. Mutta Ruotsin poliisi saa varmasti tehokkailla tutkimuksillaan pian tekijän kiinni.

Vierailija
596/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin neuvolasta, että kaikki odottajat menee nykyään keskussairaalaan johonkin ultraääneen! Ootteko käyneet sellaisessa, sattuuko se? Ei kai ole vaarallinen vauvalle?

Vierailija
597/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatka Ähtärin eläinpuistoon ja Mini-Suomeen! Syötiin päärynä-lipsiä ja saatiin salmiakkijauhetta. Mukana oli muovinen korikassi. Jalassa froteiset, nyörilliset shortsit.

Vierailija
598/960 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:03"]1980-luvun ensimmäinen kesä ja mun ensimmäinen kesätyöpaikka. Haluan laittaa Bo Derek "10 - nainen kuin unelma" -hiukset. Vinkkejä, miten saan hämähäkinseittihiukseni näyttäviksi leteiksi?
[/quote]
Bo derek on kyllä tosi kuuma, mulla on sen kuva sinitarralla seinällä, samoin samantha foxin iltalehden keskiaukeaman tissikuva.

Vierailija
599/960 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei tajuu mitään, meillä on mustavalkotelkkari ja mikroa eivät suostu ostamaan. Kaikki kaverit menee etelään lomalle ja mä sain vaan isän työmatkalta tuliaisena bossin persikanvärisen trikootopin ja -hameen. Miten mä kestän tätä kurjuutta puntiilisessä omakotitalossa, jossa ikkunoilla on pelargonioita ja pihalla loputon nurmikko. Apuuva. Ellokselta ja Anttilasta tilattiin vaatteita mutta ne ei koskaan oikein sopineet päälle.

Vierailija
600/960 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on vaan kreppiraudat, niin sit kun vihdoin vuoden mankumisen jälkeen mullekin mentiin ostamaan sellaista niin päätinkin sit ostaa laineraudan, sillä tulee isompia laineita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän