Kasaripalstaillaan!! Hjelppiä, montako patteria varaan
taaperon korvalappustereoihin mökkiviikonlopuksi?
Kommentit (960)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:27"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:19"]
Vyölaukku oli 90-luvun alkupuolen juttu, samoin ns hiihtarit. Korvalappustereoihin riittää pieni määrä pattereita (joku sanoi 20). Rintaliiveissä ei ole ollut olkatoppauksia. Ei ehkä kannattais kirjoittaa mitään, jos ensimmäiset asiat, mitä muistaa, on 90-luvulta.
[/quote]
Totta. Mulla oli hiihtarit käytössä synnytyksen jälkeen, olivat kätevät. Esikoiseni on syntynyt 1991. En muista aikaa, että pattereita olisi mihinkään radioon tai vastaavaan laitteeseen laitettu kovin hirveitä määriä, ja mulla on ollut oma ensimmäinen kasettinauhuri 70-luvulla. Neljä taisi olla aika yleinen. Kyllä täällä jonkin verran on aikakäsitykset pielessä, mutta en ole puuttunut siihen, vaan antanut olla, ei kaikkea voi itsekään muistaa vaikka olen 80-luvun nuori. 80-luku itsessään on aika laaja, silloin tapahtui huima tekninen kehitys, joten 1981 oli ihan erilaista kuin 1989, mm. tietokoneet ja atk-opetus muuttunut valtavasti. Joku puhui modeemistakin, ei kodeissa ollut internetyhteyksiä ennen 90-luvun puoliväliä edes modeemilla.
[/quote]
Minä käsitin, että kirjoittaja käytti olkatoppauksia rintaliivien täytteinä eli sen ajan push-uppeina :)
Onks joku muu täällä kuunnellut poliisiradiota? Me kuulttiin että naapurin kellarista oli varastettu Poni-pyörä!
Faksatkaa mulle Nipan fanikuvia! Dingo aina ja ikuisesti!
Oisko tääl ketään vähä aikusempaa ,jotain yli 18v. Sellasta jollois jo ajokortti, mitä mieltä ootte ku nyt tulee se uus taajama liikennemerkki ja sit sellanen pihakadun merkki. Onx hyvä ?
Mun isosisko on kesätöissä Elannon pullapuodissa ja se on mulle 50 Mk velkaa, mut se sanoi, ettei se voi maksaa sitä perjantaina takas vaikka lupas. Se hukkas jäsenkirjansa, mihin sen palkka merkitään ja se saa uuden vasta ensi viikolla et nyt mä en sit pääse Stadiin perjantaina kun mun 10 matkan dösälippuki taittu silleen, ettei se enää mee siihen laitteeseen.
Ens viikol se saa käydä hakeen meille mintusuklaata. Se on tosi hyvää. Juotiin Maizun kanssa viimeks sellainen puokkiin. Mitään hakista ei kyl makseta mun petturisiskolle!
Onks kukaan lukenu Häräntappoaseen? Vähäks se on hyvä!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:03"]
Mitä mieltä lapsen synttäritarjoiluista:
- mokkapalat
- lihapulla-nakki-viinirypäle-tikut
- täytekakku, jonka päälle kiiviä ja persikkaviipaleita, sekä tietysti kiille
- jotain pullaa, ehkä kahvikehriä?
[/quote]
En tiedä mitä nuo mokkapalat ovat. Varma tenavien suosikki on ollut Tuuloman torttu, kun laittaa värikkäitä nonparelleja päälle.
[/quote]Mun suosikki on Pekun suklaakakku
Ketään ollu tai menossa EF:n kielikurssille Brightoniin? Ite lähössä tällä viikolla.
Tanssin Antin kanssa hitaita kotibileissä viime viikonloppuna ja meidän biisi on tietenkin Scorpparien Still loving you.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:27"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:19"]
Vyölaukku oli 90-luvun alkupuolen juttu, samoin ns hiihtarit. Korvalappustereoihin riittää pieni määrä pattereita (joku sanoi 20). Rintaliiveissä ei ole ollut olkatoppauksia. Ei ehkä kannattais kirjoittaa mitään, jos ensimmäiset asiat, mitä muistaa, on 90-luvulta.
[/quote]
Totta. Mulla oli hiihtarit käytössä synnytyksen jälkeen, olivat kätevät. Esikoiseni on syntynyt 1991. En muista aikaa, että pattereita olisi mihinkään radioon tai vastaavaan laitteeseen laitettu kovin hirveitä määriä, ja mulla on ollut oma ensimmäinen kasettinauhuri 70-luvulla. Neljä taisi olla aika yleinen. Kyllä täällä jonkin verran on aikakäsitykset pielessä, mutta en ole puuttunut siihen, vaan antanut olla, ei kaikkea voi itsekään muistaa vaikka olen 80-luvun nuori. 80-luku itsessään on aika laaja, silloin tapahtui huima tekninen kehitys, joten 1981 oli ihan erilaista kuin 1989, mm. tietokoneet ja atk-opetus muuttunut valtavasti. Joku puhui modeemistakin, ei kodeissa ollut internetyhteyksiä ennen 90-luvun puoliväliä edes modeemilla.
[/quote]
Minä käsitin, että kirjoittaja käytti olkatoppauksia rintaliivien täytteinä eli sen ajan push-uppeina :)
[/quote]
Oh yeah! Hyvä vinkki!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:43"]
Mun isosisko on kesätöissä Elannon pullapuodissa ja se on mulle 50 Mk velkaa, mut se sanoi, ettei se voi maksaa sitä perjantaina takas vaikka lupas. Se hukkas jäsenkirjansa, mihin sen palkka merkitään ja se saa uuden vasta ensi viikolla et nyt mä en sit pääse Stadiin perjantaina kun mun 10 matkan dösälippuki taittu silleen, ettei se enää mee siihen laitteeseen.
Ens viikol se saa käydä hakeen meille mintusuklaata. Se on tosi hyvää. Juotiin Maizun kanssa viimeks sellainen puokkiin. Mitään hakista ei kyl makseta mun petturisiskolle!
[/quote]Mä näin Anna- Leena Härkösen Oulussa,istu Uudellakadulla yhen talon portailla ja kirjotti jotain.Vähä se oli pikkunen ja kaunis.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:43"]
[/quote]Joo toi minttusuklaa on just parasta. Toinen vaihtoehto on tietty lippis.
Oon päässy hyvin kulkeen liftillä.
Säästää rahaa!
Yks kuuma poliisi otti kyytiin ja meille tulee treffit..
- mokkapalat
[/quote]
Oi mä oon unohtanut kiivi-persikkakoristelut. Täytyykin koittaa taas...
Ja nyt se metro tuli Helsinkiin. Kyllä on hankalaa ajaa liityntäbussilla jollekin metroasemalle, odottaa sitten metroa ja ajaa muutama kilometri keskustaan. Kävelymatkat joka paikkaan pitenee. Bussi ajoi lähemmäksi kaikkea. Ja pääsi nopeasti.
En aio käyttää metroa, menen mieluumin vaikka kävellen.
Silvian ja Kaarle Kustaan lapset ovat valtavan suloisia. Jokaisessa lapsessa on sekä äitinsä että isänsä ulkonäköä. Madeleine näyttää vähän tuittupäiseltä vekaralta, minkähänlainen mimmi hänestä sukeutuu.
Hemmetti kuntää haalarimuoto on hankalaa. Olin yhden kesäravintolan naistenhuoneessa, ja se oli ihan täynn. Tulin kiinniittää haalarin lenksuja siihen peilien ääreen niinkun muutkin, että ihmiset pääsee vessaan nopsaan. No eikö joku sitonut mun haalarin nappeja omalle olkapäälleen :-). Miksen muista,ettäravi tolaan kannata laittaa haalaria. Mut pahin oli Kreikassa, jossa tarjolla oli vain jalankuvavessa ja senkin lattia ihan märkä, en halua edes aatella, mistä. Yritä siinä sit hoitaa homma, ettei haalari osu lattiaan. Mun piti stripata koko haalari pois, että onnistui.
Mitä Viisikossa tapahtu lauantaina? Mä olin tyttöleirillä eikä siellä saanu kattoo telkkuu päivällä. Nyyh!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 07:34"]
Meidän muksu haki tänään tenavahtähteen
[/quote]Tenavatähteä ei ollut vielä -80-luvulla.
Onko teidän vanhemmat antanu teidän seurata Okalintuja ja Taiteilijan tytärtä telkusta? Entä Vastatuuleen?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 17:07"]
- mokkapalat
[/quote]
Onpas paljon erilaisia tarjottavia. Minusta lapsille riittää kakku ja jätski, ei kannata hemmotella pilalle.
[/quote]
Mies sanoi samaa, mutta pitäähän mummoille pullaa olla.