sisäkissan/-kissojen omistajat!
miten aktivoitte kissojanne sisätiloissa? Onko jotain lempileluja tai leikkejä? nimim. kissa huutaa taas parvekkeella tylsyyttään kun ulkona sataa niin ei voi mennä valjastelemaan. se siis rakastaa ulkoilua ja tylsistyy sisällä.. aktivointivinkkejä siis kehiin :)
Kommentit (17)
Laser on meillä ihan ykkönen :) hyvänä kakkosena kissakaverin kanssa riehuminen
Minulla on 4 sisäkissaa. Ei ole mitään tuollaista ongelmaa. Niillä on seuraa toisistaan.
Meillä leikitään pilleillä ja narunpätkillä, kaikilla pienillä esineillä jotka kierii lattialla esim.kynät tai kivet, kävyt, kepit. Meillä kissa käy valjaissa myös ulkona ja hakee keppejä ja käpyjä kun niitä sille heittää. Pahvilaatikot on lempipaikkoja joissa tykkää lymytä ja leikkiä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:54"]
Minulla on 4 sisäkissaa. Ei ole mitään tuollaista ongelmaa. Niillä on seuraa toisistaan.
[/quote] Asenne kohdillaan. Cool.
Mun kissa tykkää noutaa palloa, katsoa teeveetä.
Se tykkää kovasti juoksevasta vedestä, joskus jätän hetkeksi raanan tippumaan, että se saa lutrata.
Se tykkää puhtaista lakanoista, nukkuu paljon lakananvaihtopäivänä.
Se tykkää ihan vaan katsella ikkunasta ulos (näkyy paljon lintuja).
Se rakastaa lankakeriä, jotka se levittää pitkin huoneita (sillä on ikiomat kerät).
Piilotan niille pari herkkupalaa aktivointileluun, sellaiseen missä on lokeroita, joiden päältä siirretään tassulla luukkua pois. On meinaan sokka irti vähän aikaa.
Mulla kissa rakastaa hiirileikkiä. Heitän sille hiirtä ja se noutaa ja tuo sen mulle. Tieän että kissa haluaa leikkiä aina siitä, kun hän tuo hiiren viereeni. Ja näin käy usein, olin sitten vaikka nukkumassa tai syömässä niin kisu tulee lelu suussa viereen, pudottaa sen kädelleni/lähelleni ja katsoo anovasti. :)
Joskus kissa innostuu myös "tappelemaan" kanssani, eli menee ihan pörhölle, kierähtää selälleen ja puree/potkii takajaloilla käsistä tai jaloista. Joskus tulee ihan itse "haastamaan" juurikin niin että asettuu sivuttain ja hyppii minuun päin ihan pörhöllään. Sitten juoksee häntä viidentenä jalkana karkuun, mutta heti kun käännyn poispäin niin vaanii jalkojani ja käy niiden kimppuun. :3
Kynsiä ei näissä leikeissä käytetä, eikä pure kovaa.
Niin ja parvekkeella viihtyisi jos vain päästäisin, mutta täällä se ei ole oikein mahdollista. Sen sijaan nyt kun on ollut isäni luona hoidossa, niin istuu parvekkeella tosi paljon ja metsästää siellä innoissaan kärpäsiä jne. tai sitten vain seuraa ikkunasta liikennettä. Ja minulla kotona tykkää kanssa tuijotella ikkunasta, vaikka ei partsille pääse. :) viihtyy ikkunan ääressä useita tunteja.
Yhden kissan kanssa sai kyllä olla kokoajan leikkimässä ja antamassa huomiota. Siksi meillä onkin kaksi kissaa :D meillä on kuitenkin aina leluja lattialla ja tollanen leikkitunneli. Ja iso raapimapuu jossa tykkäävät loikkia. Ja kerran pari päästän kisut meidän pienelle takapihalle (aidoitettu ja pysyvät valvonnassa kokoajan) temmeltämään ja ihmettelemään.
Hankin tarkoituksella kaksi kissaa, jotta niillä olisi seuraa toisistaan.
Jos silti ulvovat tylsyyttään, niin heittelen karkkeja tai kuivanappuloita, joita kissat nappailevat ilmastakin. Kissanminttutyynyistä tykätään, mutta parhaat lelut ovat melko yksinkertaisia. Vessapaperirullan hylsystä tai muovisesta pillistä on paljon riemua. Myös nakinpalat ja herneenpalot ovat hauskoja näiden mielestä, vaikkeivat ruoaksi kelpaakaan.
On muuten todella tärkeää kissalle nähdä ikkunasta ulos! Eli hyvä ikkunastakatselupaikka oltava :)
[/quote]
Entä jos se laser osuu kissan silmään?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:58"]
herneenpalot ovat hauskoja näiden mielestä, vaikkeivat ruoaksi kelpaakaan.
[/quote]
Mikähän näissä on :o kissat on aina ihan kikseissä kun syön herneitä. Toinen käy nappaamassa niitä palkoja sitä mukaan kun oon niitä tyhjentänyt. Hassut.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:59"]
[/quote]
[/quote]
No eläpä osoita sillä kissaa silmään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:57"]
Mulla kissa rakastaa hiirileikkiä. Heitän sille hiirtä ja se noutaa ja tuo sen mulle. Tieän että kissa haluaa leikkiä aina siitä, kun hän tuo hiiren viereeni. Ja näin käy usein, olin sitten vaikka nukkumassa tai syömässä niin kisu tulee lelu suussa viereen, pudottaa sen kädelleni/lähelleni ja katsoo anovasti. :)
Joskus kissa innostuu myös "tappelemaan" kanssani, eli menee ihan pörhölle, kierähtää selälleen ja puree/potkii takajaloilla käsistä tai jaloista. Joskus tulee ihan itse "haastamaan" juurikin niin että asettuu sivuttain ja hyppii minuun päin ihan pörhöllään. Sitten juoksee häntä viidentenä jalkana karkuun, mutta heti kun käännyn poispäin niin vaanii jalkojani ja käy niiden kimppuun. :3
Kynsiä ei näissä leikeissä käytetä, eikä pure kovaa.
Niin ja parvekkeella viihtyisi jos vain päästäisin, mutta täällä se ei ole oikein mahdollista. Sen sijaan nyt kun on ollut isäni luona hoidossa, niin istuu parvekkeella tosi paljon ja metsästää siellä innoissaan kärpäsiä jne. tai sitten vain seuraa ikkunasta liikennettä. Ja minulla kotona tykkää kanssa tuijotella ikkunasta, vaikka ei partsille pääse. :) viihtyy ikkunan ääressä useita tunteja.
[/quote] Unelma-kissa
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:59"]
[/quote]
[/quote]
No eläpä osoita sillä kissaa silmään.
[/quote] Helpommin sanottu kuin tehty, buahahaa LOL XD
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:56"]
Piilotan niille pari herkkupalaa aktivointileluun, sellaiseen missä on lokeroita, joiden päältä siirretään tassulla luukkua pois. On meinaan sokka irti vähän aikaa.
[/quote]
Mitä sä siinä aina miinustat, häh. Katoa.
Kissasi ei ole sisäkissa sanan varsinaisessa merkityksessä. ;)