Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on suuttuessaan kuumakalle. Pitäisikö huolestua?

Vierailija
26.07.2015 |

Olen kahden kuukauden ajan ollut nyt parisuhteessa ja olen pitkästä aikaa todella onnellinen. Vietämme paljon aikaa toistemme luona ja käymme ulkona. Teemme ruokaa yhdessä ja jaamme kotityöt tasapuolisesti jos olemme toistemme luona pidempään. Pidän hänen seurastaan ja jollain tasolla jo voin kuvitella elämää lapsen kanssa. Olemme tavanneet porukalla toisemme ystäviä. Mutta on ainoa asia mikä minua huolettaa ja eilen sain lisää epäilyksiä. Miehen tapa suuttua on sellaista mihin en ole tottunut. Mieheni on varsinainen kuumakalle kun hän suuttuu. En puhu mistään mykkäkoulusta tai murjottamisesta vaan oikeasta huutamisesta ja karjumisesta. Viime kerralla kun meille syntyi riitaa mies huitaisi pöydällä olleen maljakon lattialle, ei siis heittänyt seinälle vaan huitaisi sen tieltään. En pelännyt millään tavalla MUTTA miehen tapa suuttua sai minut miettimään: olenko jonain päivänä minä se jota hän suutuksissaan lyö? Hän lähti työhuoneeseensa ja minä jäin katsomaan telkkaria. Hetken päästä mies ilman kehotustani meni siivoamaan särkyneet maljakon sirpaleet lattialta ja laittoi kukat uuteen maljakkoon. Sillä välin minä katsoin telkkaria enkä sanonut mitään. Hän istui viereeni ja pyysi anteeksi. Kaikki oli hyvin taas mutta minua jäi vaivaamaan se. Aina kun hän suuttuu mitkään rauhoittavat sanat tai kehotukset eivät häntä auta. Aivan kuin hän olisi jossain transsissa silloin kun hän suuttuu eikä hän näytä saavan itseänsä takaisin maan pinnalle. Pyydän häntä tomeralla äänellä rauhoittumaan mutta kuten sanoin aivan kuin hän olisi jossakin hypnoosissa siinä vihassaan. Aiemmin hän ei ole koskaan rikkonut mitään mutta myönnän, hälytyskellot soivat nyt näin jälkikäteen. Onko tuollainen merkki jo siitä että kaikki ei ole hyvin ja pitäisikö puhua hänen tavasta suuttua? Vai olenko minä nyt vain ylireagoinut? Miten te muut tappelette ja sovitte riitanne?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käyttäytyy samalla lailla. Sillä on aggressiivisuushäiriö. Tosin se saa noita raivareita pelkästään kännissä. Eilen viimeksi suuttuessaan pamautti nyrkillä lujaa parvekkeen kaiteeseen. Jätin sen jo kerran, koska se on muutaman kerran satuttanut myös mua ollessaan vihainen, kerran esimerkiksi tönäisi mut aika lujaa kumoon.

Vierailija
2/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä haluaisinko jatkaa tuollaisen miehen kanssa. Väistämättä parisuhteessa tulee riitoja joskus, ja jos joka riidan yhteydessä täytyisi pelätä raivaria ja paiskomista ja huitomista, en voisi olla. Siinä joutuisi itse koko ajan varomaan sanojaan, ettei toinen suuttuisi, eikä se ole tasa-arvoista elämää parisuhteessa. Mä haluan riidellä niin, ettei tarvitse kuitenkaan pelätä toisen huitovan ja rikkovan mitään, saati lyövän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on suuttimessa kuumatkalle. 

Vierailija
5/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Ootteko koittanu puhua? Siis sitten kun mies on rauhottunu? Auttasko joku "turvasana" millon mies tietäs että nyt menee taas överiksi? Mulla temperamentinen mies tai siis nuorempana varsinkin, minun aikana ei oo hajottanu kyllä mitään.

Vierailija
6/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisille lapsille joista tuntuu että suuttuessa pitää särkeä jotain, opetetaan että voi repiä sanomalehtiä. Käske miehesi kokeilla tuota.

Vierailija
7/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta yhdessä, ja nyt jo paiskotaan maljakoita paskaksi? En todellakaan jatkaisi. Tuossa vaiheessahan sitä roikutaan pussailemassa 24/7 mun mielestä. Enkä hyväksy raivokohtauksia muutenkaan koskaan, se ei ole oikea tapa selvittää erimielisyyksiä.

Vierailija
8/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:48"]

Mun mies käyttäytyy samalla lailla. Sillä on aggressiivisuushäiriö. Tosin se saa noita raivareita pelkästään kännissä. Eilen viimeksi suuttuessaan pamautti nyrkillä lujaa parvekkeen kaiteeseen. Jätin sen jo kerran, koska se on muutaman kerran satuttanut myös mua ollessaan vihainen, kerran esimerkiksi tönäisi mut aika lujaa kumoon.

[/quote]

Nautit tavallaan tilanteesta? Koet itsesi merkitykselliseksi?

Vierailija
9/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:03"]

Huh. Ootteko koittanu puhua? Siis sitten kun mies on rauhottunu? Auttasko joku "turvasana" millon mies tietäs että nyt menee taas överiksi? Mulla temperamentinen mies tai siis nuorempana varsinkin, minun aikana ei oo hajottanu kyllä mitään.

[/quote]

Voi helvetti, turvasana. Miten typerää. Toinen alkaa hakata ja toinen hokea turvasanaa.

Vierailija
10/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tulee jatkumaan. Vaikka koittaisi säännöstelllä sitää vihaansa tai valkata vain halvimpia esineitä, niin tuota samaa on tulossa, vähintään jokunen kerta vuodessa. Meillä tuo raivoamistaipumus on tehnyt paljon pahaa keskusteluyhteydelle, kun ei oikein koskaan voi ennakoida, milloin mies suuttuu niin paljon, että hänen mielestään on aiheellista paiskella. Pahinta on, että rikkoo lasten lelujakin vihapäissään. Omasta mielestään on korvannut jokaisen, mutta yhden kerran on ostanut uuden tilalle. Lisäksi minun näkökulmastani mies on pelottava, kun ei hallitse itseään, minä olen puolet pienempi. Minuun ei ole kuitenkaan koskaan kajonnut, mutta pidän sitä mahdollisuutena, jos hänen käsityksensä minusta ylittää jonkin rajan. Nykyään ei mene hyvin avioliitossa, vaikka mies on suitsinut käytöstään.

Tuollaiselle sopii mielestäni puolisoksi joko erittäin tiukka ja tomera naisihminen tai toinen kuumapää, joka rikkoo vähintään samalla mitalla. En valitettavasti ole kumpaakaan sorttia, vaan sellainen, joka odottaa kumppanin käyttäytyvän kunnolla omasta vapaasta tahdostaan.

Vierailija
11/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se ei ole se pelkkä riita mikä saa aikaan miehessä noin voimakkaan reaktion vaan se tilanne muistuttaa miestä jostsin käsittelemättömästä asiasta, traumasta.Miehesi pitäisi tunnistaa tuo asia.Todennäköisesti väkivalta tulee pahenemaan.

Vierailija
12/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen. Alkuaikoina itkin paljon noiden raivareiden seurauksena, enkä osaa sanoa, miksi jäin suhteeseen. Ollaan oltu naimisissakin jo kymmenen vuotta. Tavallaan sitä pilaa elämänsä, kun joutuu elämään varpaisullaan. Joskus kun sen voi laukaista jokin tosi vähäpätöinen juttu.

Vierailija
13/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 17:48"]

[/quote]

Nautit tavallaan tilanteesta? Koet itsesi merkitykselliseksi?

[/quote]

Mistä näin päättelit? Rakastan miestä aivan valtavasti eikä yksin olemisesta tuntunut tulevan mitään, olin vain surullinen koko ajan vaikka yritin puuhata kaikkea ja keksiä tekemistä. Siksi olen pikku hiljaa alkanut tehdä paluuta miehen luo. On hänessä paljon hyviäkin puolia. Tyhmä taidan olla, joo, mutta haluaisin vielä uskoa muutokseen. - 2

Vierailija
14/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen raivoaminen on silkkaa vallankäyttöä. Vaikka se ei löisikään, joutuu silti varomaan sanojaan ja olemaan mieliksi ettei toinen suuttuisi. Sehän on niin helppoa, paiskata pari maljakkoa paskaksi ja hakata seinään reikä, niin muija ei uskalla kohta enää suutaan soittaa. Alistuu vaan, ja jos yrittääkin nipottaa, ei tarvitse kohta enää kuin korottaa ääntä niin kyllä se säikähtää ja hiljenee. Sitäkö haluatte? Näköjään, kun siihen jäätte.

Vierailija
15/15 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi huolestua. Eksäni on tuollainen. Se on pelottavaa ja ahdistavaa, sillä raivoissaan ollessaan hän on täysin vakuuttunut, että hänen käytöksensä on oikeutettua. Edelleen. Mutta ei sentään tarvitse asua saman katon alla.