Köyhyys on psykologinen tila
Nykyajan köyhä olisi sata vuotta sitten varakas. Asunto ja ruokaa tekemättä mitään.
Mutta kun muilla on enemmän, niin mäkin tahdon kaikkea kivaa.
Kommentit (7)
On myös arvokysymys. Osa melkein nauttii niukkuudesta ja jopa survivalismista.
Totta yleensä köyhyys johtuu huonosta onnesta, laiskuudesta, välinpitämättömyydestä, saamattomuudesta, väsymyksestä , tyhmyydestä, kunnianhimottomuudesta yms. Vain harvoin kukaan toinen on syypää toisen köyhyyteen , toki niitäkin tapauksia löytyy ! Jos tuntee olevansa kyöhä niin kannattaisiko ITSE ryhtyä tekemään jotain asian eteen ?! Jokaisen edes lähes ns "normaalin terveen ihmisen pitäisi OTTAA VASTUU OMASTA ITSESTÄÄN JA ELÄMÄSTÄÄN !
Mä olen työtön "köyhä" ja tulen toimeen aivan mainiosti minmituilla. IHmiset tottuvat liialliseen pröystäilyyn ja yltäkyllyyteen. Eniten vituttaa kaikki diplomi-insinöörit, jotka dissaavat "alempiaan". Vittu jos tuut vielä vastaan, niin vedän nenäluun aivoihin, saatanan silmienpilaaja.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:06"]Totta kai köyhyys on suhteellista! Mitäpä muutakaan. Toisaalta kaikilla köyhillä ei edes Suomessa ole ruokaa ja asuntoa. On asunnottomia ja leipäjonoissakin monen pitää käydä todelliswn tarpeen takia.
Ajattelepa asiaa niinkin, että SINÄ ITSE et tyydy sadan vuoden takaiseen elämisen tasoon. Miksi köyhänkään pitäisi?
[/quote]
En mä tyydykään, mutta en myöskään valita ja vaadi yhteiskunnalta kaikkea, mitä muillakin on.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:06"]Totta kai köyhyys on suhteellista! Mitäpä muutakaan. Toisaalta kaikilla köyhillä ei edes Suomessa ole ruokaa ja asuntoa. On asunnottomia ja leipäjonoissakin monen pitää käydä todelliswn tarpeen takia. Ajattelepa asiaa niinkin, että SINÄ ITSE et tyydy sadan vuoden takaiseen elämisen tasoon. Miksi köyhänkään pitäisi? [/quote] En mä tyydykään, mutta en myöskään valita ja vaadi yhteiskunnalta kaikkea, mitä muillakin on. -ap-
[/quote]
Eivät köyhätkään vaadi. Ja valitathan sinä, tämä aloituskin on valitusta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 13:19"]Mä olen työtön "köyhä" ja tulen toimeen aivan mainiosti minmituilla. IHmiset tottuvat liialliseen pröystäilyyn ja yltäkyllyyteen. Eniten vituttaa kaikki diplomi-insinöörit, jotka dissaavat "alempiaan". Vittu jos tuut vielä vastaan, niin vedän nenäluun aivoihin, saatanan silmienpilaaja.
[/quote]
Miksi juuri DI:t? Noh, en itsekään heistä kyllä koosta. Monesti unohtavat olevansa tavanduunareita.
Totta kai köyhyys on suhteellista! Mitäpä muutakaan. Toisaalta kaikilla köyhillä ei edes Suomessa ole ruokaa ja asuntoa. On asunnottomia ja leipäjonoissakin monen pitää käydä todelliswn tarpeen takia.
Ajattelepa asiaa niinkin, että SINÄ ITSE et tyydy sadan vuoden takaiseen elämisen tasoon. Miksi köyhänkään pitäisi?