Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievennetyt kirosanat perheessä

Vierailija
26.07.2015 |

Yritämme näyttää parempaa esimerkkiä lapsille ja välttää voimakkaita kirosanoja. Minulla pahin kiroilu on kun sanon "voi juku". Miehellä "voi hiivatti". Saimme yllykkeen tähän kun Päivi Räsänen ilmoitti, että hänen lempikirosanansa on "voi ei" http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1435204059095.html

ei-wt

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan vain sivistyneesti "merde".

Vierailija
22/38 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sanoin tarhassa että voi kissan viikset. Tarhantäti tuohtuneena sanoi ettei saa kiroilla, mutta eihän se ole mikään kirosana :D olin oppinut sen vielä eräästä lastenohjelmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en säästele, käytän usein "ei jumalauta", "voi vitun kyrpä"... Lapset tietävät ettei sellaisia saa sanoa ja toruvat minua. Olen kyllä yrittänyt vähentää, mutta joskus menee vaan hermot. Itseäni ärsyttää kaikki lievennetyt sanat, nykyään ei voi edes kettu sanoa kun mielleyhtymä on vittu.

Julkisilla paikoilla sanon, voi ei, voi voi.

Vierailija
24/38 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä vaan olen aina ihmetellyt, että eikö ole ihan sama kiroilla, kun käyttää näitä kievennyksiä. Tarkoitan siis että eikö ole ihan hyödytöntä sanoa "voi kissan viikset" kun tarkoittaa kirota? Sillä äänenpainolla sanoo siis, kuten voi vittu. Joku nyt on vaan sattunut keksimään, että esim vittu ja paska on kirosanoja, vaikka niiden tilalla ihan hyvin voisi olla peikko tai menninkäinen.

Vierailija
25/38 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon usein kiroiluun sopimattomassa tilanteessa voi kura tai voi video, en tiedä mistä ovat lähtöisin :D

Vierailija
26/38 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vieteri, voi vuohi. Voi jukra, voi venäjä.

Vierailija
27/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen se, kun yksi muualta päin kotoisin oleva seurakunnan nuorisotyöntekijä vilpittömästi pohdiskeli, että on se jännä kun täällä päin "Voi ei" on kääntynyt muotoon "Voi ie". En viitsinyt hänelle selittää, että se "ie" on lyhenne kirosanasta iesus eli jeesus.

Vierailija
28/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erse.

Purskahdin nauruun, kun kuulin.

Joku 11-vuotiaiden slangisana.

Vierailija
29/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P e r s e e n s u t i.

Vierailija
30/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaverin mielestä hitto on kirosana 😄

No ei todellakaan ole. Keski-Suomessa on muistaakseni retkeilykohde jonka nimi on Hitonhauta. 

Vierailija
31/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella luokalla yksi tyttö sanoi "voi vessanovenkahva!" En tiedä oliko se omakeksimä vai jostain kirjasta. 

Vierailija
32/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ketju, vaikka onkin jo vanha.

Pari uutta kommentiakin löytyi.

Vierailija
33/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ei voi siis kirjoittaa itänaapurin nimeä, meni modelle. Yritin kirjoittaa työkaverista joka sanoo voihan itänaapuri. 

Ja hän sanoo myös voihan itänaapurissa asuva nainen, eli vena kko. 

Vierailija
34/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan saarikon seurakunta!

En tiedä viittaako tämä kepulaiseen Annikaan vai onko se vaan sopiva saa-alkuinen manaus. 

Vierailija
35/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan vihvilä

Vierailija
36/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun narsistiexän muistaminen kiukuttaa, sihisen voi mätäpersehuoran mätämunaäpärä.

Vierailija
37/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan bylly

Vierailija
38/38 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kaverin mielestä hitto on kirosana 😄

No ei todellakaan ole. Keski-Suomessa on muistaakseni retkeilykohde jonka nimi on Hitonhauta. 

Suomessa on pirunpeltoja ja paskajärviä. Paikannimien etymologiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi