Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muuttaako kolmas lapsi oleellisesti arkea?

Vierailija
27.09.2006 |

Minulla on kaksi lasta, nuorin pian kaksi vuotias ja vauvakuume kova. Kaverini kertoi ystävällänsä olevan neljä lasta ja heidän tuttavapiirissänsä on useita moni lapsisia perheitä. He ovat todenneet, että kolmas lapsi muuttaa arjen jotenkin ratkaisevasti.

Mietin onko vain jotain hölynpölyä tuo juttu vai onko siinä jotain perää? Miten arki sujuu yksin kolmen lapsen kanssa. Myös vanhin lapseni on vielä suht' pieni. Tosin vuodessakin ne lapset kasvavat niin paljon :)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtien kaikki on ollut ihan perseestä.

T: Sietokyvyn äärirajoilla ollaan.

Vierailija
22/25 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... eipä se arki kuopuksen myötä kauheesti ole muuttunut. Olen kyllä kotiäiti, mikäli se asiaan vaikuttaa. Lisäksi ollaan miehen kanssa todella lapsirakkaita. Mies myös osallistuu lasten kasvatukseen ja hoitoon ja on tasavertainen vanhempi kuin minä.

Tilavempi auto kyllä piti hankkia, jotta joskus joku muukin pääsee autoilemaan meidän perheen kanssa.

Aikaa riittää niin jokaisen lapsen kanssa kahdenkeskistä aikaa, koko perheen yhdessä oloa, parisuhteelle aikaa ja ihan itsekseen olemiseenkin. Pitää vaan osata organisoida tämä ajankäyttö :) Kalenteri on hyvin aktiivisessa käytössä :)

Rentoo menoo meillä ainakin, ei ole elämä kiireellistä. Tapahtumarikasta ja elämää kyllä löytyy. Miehen kanssa koetaan vaan positiiviseksi sen, että lapsia on ja lapset pitävät huolta siitä, ettei ole mikään laiska sohvaperuna.

Minusta tää n. 2 vuoden ikäero on hyväjuttu :) Vaikka meillä keskimmäinen on ´lievä erityislapsi´ tai joka vaatii aikaa ja jolla osittain kehitys jäljessä ikätovereistaan, niin emme ole kokeneet, että on häntä kohtaan väärin, että meillä tää kuopuskin on. Keskimmäiselle vaavi on hyvin tärkeä, eikä me olla unohdettu sitä, että keskimmäinenkin on vielä hurjan pieni lapsi.

Neljättä oltais kohtapuolin yrittämässä ja vauvakuume on kova, vaikkei tämä kuopuskaan mikään iso lapsi vielä ole :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksoset nyt 5v ja pienin on 7 kk. Kaksosten kanssa alkoi oikeasti olla jo aika helppoa ja sitten tuli tämä huonouninen vauva... No nyt tuntuu että vähän alkaa helpottaa mutta toisaalta sitten vauvaa pitää entistä enemmän vahtia kun alkaa ryömiä joka paikkaan. Ja vanhemmat lapset vetävät kaikenlaista tavaraa jatkuvasti esille!

Ainakin ruoanlaittoa on jatkuvasti, ihan jo siitäkin syystä että kaksoset ovat nyt paljon kotona kun itsekin oon. Sit teen soseet itse vauvalle ja sekin vie aikaa.

Ja sit pyykkiä tulee mutta se johtuu myös siitä, että toinen kaksosista on nyt paljon pissaillut sänkyynsä, mutta toki vauvankin vaatteet jatkuvasti soseessa. Aikani menee myös paljon vauvan nukuttamiseen ja olisin kyllä oikeesti ku**ssa jos noi kaks vanhempaa ois yhtään pienempiä. Nyt uskallan sentään heitä vähän jättääkin.

Meillä toinen kaksosista on nyt myös paljastunut erityislapseksi ja on ollut vähän rankkaa sekin kun nyt on vauva mukana pitänyt rampata kaikenlaisissa tutkimuksissa. Ja erityislapsi vaatii aina enemmän aikaa ja huomiota kuin tavallinen lapsi eikä hänelle nyt ole sitten riittävästi aikaa kun perheessä on vauvakin.

Luulisin että tämä helpottaa kunhan vauveli on siinä 2v tai jotain.

Vierailija
24/25 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa, mutta siinä missä ennen pystyi pitämään vaikkapa molempia sylissä yhtäaikaa, nyt yksi jää väistämättä pois. Jos lähdettiin reissuun koko perheen voimin, hoituivat vessatukset ja syötöt helposti, kun kumpikin hoiti yhden, nyt tuntuu että kädet ja jalat eivät riitä aina tässä menossa.

Vilinää on varmasti enemmän kuin 2-lapsisissa perheissä, tosin paljon riippuu myös lasten temperamentista.

Vierailija
25/25 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vanhempaa leikkivät keskenään. rauha on kadoksissa (ehkä se joskus vielä löytyy :) kolmannesta vauvasta EI (ainankaan minä en) enää stressaa, luottaa et se saa syötyä ,ei säihkähdä jokaista nuhaa jne. luottaa itseensä enemmän äitinä. näin minulla on mennyt (ja nyt muksuja on neljä kpl)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi